غیرفعال کردن جستجو در وردپرس با افزونه Disable Search

غیرفعال کردن جستجو در وردپرس با افزونه Disable Search

همانطور که می‌دانید ابزار چستجو برای هر سایتی مفید می‌باشد و کاربران با استفاده از آن قادر خواهند بود تا سریع تر به مطالب مورد نظرشان دست پیدا کنند. اما گاهی پیش می‌آید که مدیران سایت‌ها به هر دلیلی می‌خواهند این قابلیت را چند وقتی غیرفعال کنند. اگر یک سایت وردپرسی دارید و قصد غیرفعال کردن جستجو در وردپرس را دارید در این مطلب با وبسایت آموزشی وب پرو فور یو همراه باشید تا با افزونه Disable Search که برای این منظور می‌باشد، بیشتر آشنا شوید.

غیرفعال کردن جستجو در وردپرس با افزونه Disable Search

پلاگین Disable Search در مخزن وردپرس موجود بوده و تا به حال بیش از ۱۰ هزار بار دانلود شده است و توانسته امتیاز ۴٫۵ را کسب کند. همانطور که اشاره کردیم این افزونه به شما این امکان را می‌دهد که قابلیت جستجو در وردپرس یا همان Search را غیرفعال کنید.

پس از دریافت مانند افزونه‌های دیگر وردپرس اقدام به نصب این افزونه کنید و سپس آن را فعال کنید. پس از فعالسازی، این افزونه نیاز به تنظیمات خاصی ندارد و خودش اقدام به غیرفعال کردن جستجو در وردپرس می‌کند تا از این به بعد کاربران سایت شما نتوانند از ابزار جستجو استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: نمایش شبکه های اجتماعی نویسندگان در وردپرس با افزونه Author Bio Box

 

کد غیرفعال کردن جستجو در وردپرس

ممکن است شما زیاد طرفدار استفاده از افزونه در وردپرس نباشید و کد را بیشتر ترجیح بدهید و البته استفاده زیاد از پلاگین‌ها باعث فشار روی سرور سایتتان خواهد شد. به همین جهت تصمیم گرفتیم در ادامه کد غیرفعال کردن جستجو در وردپرس را قرار دهیم تا با اضافه کردن آن به فایل فانکشن بدون نصب افزونه بتوانید سرچ وردپرس را غیرفعال کنید.


function mrcode_filter_query( $query, $error = true ) {
 if ( is_search() ) {
 $query->is_search = false;
 $query->query_vars[s] = false;
 $query->query[s] = false;
 
 // show error
 if ( $error == true )
 $query->is_۴۰۴ = true;
 }
}
 
add_action( 'parse_query', 'mrcode_filter_query' );
add_filter( 'get_search_form', create_function( '$a', "return null;" ) );

امیدواریم این افزونه و آموزش وردپرس مورد توجه شما کاربران گرامی قرار گرفته باشد. در ادامه می‌توانید این افزونه وردپرس را به صورت رایگان دریافت کنید.

دانلود افزونه وردپرس

[stextbox id=”download” direction=”rtl”]

نسخه ۱٫۶

Download – 15KB

»» صفحه افزونه

[/stextbox]

منبع: wp4u.ir

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *