آموزش اتصال پروکسی واتساپ در اندروید و آیفون

آموزش اتصال پروکسی واتساپ در اندروید و آیفون

متا بالاخره قابلیت وصل شدن به واتساپ با پروکسی را به برنامه خود اضافه کرد. واتساپ با تبریک سال نو میلادی خبر از قابلیت فعال کردن پروکسی واتساپ برای افرادی که با مشکل اتصال به این برنامه را دارند را داد و نحوه اتصال پروکسی واتس اپ را در وبسایت خود قرار داد. احتمالا شما هم مثل خیلی ها از این خبر آموزش واتساپ شگفت زده شدید! قابلیت جذابی که در خاورمیانه بیش تر از هر جای دیگر کاربرد دارد. حال اگر سوال چگونه به پروکسی واتساپ متصل شویم؟ یا آیا امنیت پروکسی های Whatsapp بالا است؟ برایتان پیش آمده، اصلا نگران نباشید! با آموزش اتصال پروکسی واتساپ در اندروید و آیفون به صورت تصویری همراه ما باشید.

 

 

آموزش اتصال پروکسی واتساپ

احتمالاً شما هم با شنیدن یا دیدن خبر قابلیت اتصال از طریق پروکسی در واتساپ در نسخه جدید این سوال برایتان پیش آمده که چطور به پراکسی واتساپ وصل شویم؟

برای فعالسازی پروکسی واتساپ کافیست به تنظیمات برنامه، تنظیمات فصای ذخیره‌سازی رفته و در قسمت تنظیمات پروکسی، استفاده از پروکسی را فعال کرده و سرور فعال پروکسی را وارد کنید.

با این وجود نحوه اتصال به واتساپ از طریق پروکسی در اندروید کمی با روش فعال کردن پروکسی واتساپ در آیفون کمی متفاوت است که در ادامه به صورت تصویری به آن می‌پردازیم. ضمن اینکه نحوه فعال کردن پروکسی در واتساپ با روش راه اندازی پروکسی در واتساپ بیزینس به یک شکل است.

هنگامی که اتصال مستقیم به whatsapp امکان‌پذیر نیست، از طریق برنامه این امکان را دارید که از طریق یک سرور پروکسی که توسط داوطلبان و سازمان‌هایی که برای کمک به افراد برای برقراری ارتباط امن و آزاد راه‌اندازی شده است، متصل شوید. استفاده از پروکسی سطح بالایی از حریم خصوصی و امنیتی را که واتس اپ در اختیار همه کاربران قرار می‌دهد، تغییر نمی‌دهد. پیام‌ها و تماس‌های شخصی شما همچنان با رمزگذاری سرتاسری (end-to-end encryption) محافظت می‌شوند. این بدان معناست که پیام‌ها و تماس‌های شخصی بین شما و شخصی که با او در ارتباط هستید می‌مانند و برای هیچ کس در این بین قابل مشاهده نخواهند بود، حتی سرورهای پروکسی، واتساپ یا متا.

پروکسی واتساپ رو کجا پیدا کنیم؟

اگر به اینترنت دسترسی دارید، می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی یا موتورهای جستجو منابع قابل اعتمادی را که یک پروکسی ایجاد کرده‌اند جستجو کنید. متاسفانه خود واتساپ قابلیت ساخت کانال ندارد با این وجود شما می‌توانید با جستجوی کانال تلگرام برای پروکسی واتساپ، به یک سری کانال پروکسی در تلگرام دست پیدا کنید.

 

نحوه اتصال پروکسی واتس اپ در اندروید

برای تنظیمات پروکسی واتساپ باید مراحلی که در ادامه آمده است را طی کنید:

  1. مطمئن شوید که از جدیدترین نسخه واتس اپ استفاده می‌کنید. سپس واتساپ را باز کرده و روی سه نقطه گوشه بالا بزنید.
    آموزش اتصال پروکسی واتساپ در اندروید و آیفون
  2. از این قسمت روی تنظیمات (Settings) بزنید.
    آموزش اتصال پروکسی واتساپ در اندروید و آیفون
  3. به قسمت فضای ذخیره‌سازی و داده (Storage and Data) بروید.
    آموزش اتصال پروکسی واتساپ در اندروید و آیفون
  4. از قسمت پروکسی به تنظیمات پروکسی (Proxy Settings) مراجعه کنید.
    آموزش اتصال پروکسی واتساپ در اندروید و آیفون
  5. روی دکمه استفاده از پروکسی (Use Proxy) و سپس روی تنظیم پروکسی (Set proxy) بزنید.
    آموزش اتصال پروکسی واتساپ در اندروید و آیفون
  6. آدرس پروکسی را به همراه پورت آن وارد کنید.(اگر پورت وارد نکنید به طور پیشفرض پروت ۴۴۳ تنظیم می‌شود.) سپس روی ذخیره کردن (Save) بزنید.
    آموزش اتصال پروکسی واتساپ در اندروید و آیفون
  7. در صورت فعال بودن سرور پروکسی شما با پیام متصل (Connected) روبرو می‌شوید.
    آموزش اتصال پروکسی واتساپ در اندروید و آیفون
  8. اگر هنوز نمی‌توانید پیام‌های واتس اپ را با استفاده از پروکسی ارسال یا دریافت کنید، ممکن است آن پروکسی مسدود شده باشد. با استفاده از آدرس پروکسی دیگری دوباره امتحان کنید.

 

درآمد آنلاین

نحوه اتصال پروکسی واتس اپ در آیفون

  1. مطمئن شوید که از جدیدترین نسخه WhatsApp استفاده می‌کنید.
  2. وارد برنامه شده و به قسمت Settings بروید.
  3. به قسمت Storage and Data و سپس به قسمت Proxy بروید.
  4. روی Use Proxy بزنید.
  5. آدرس پروکسی را وارد کنید و برای اتصال روی Save بزنید.
  6. یک علامت تیک نشان می‌دهد که آیا اتصال موفقیت آمیز است یا خیر.
  7. اگر هنوز نمی‌توانید پیام‌های واتس اپ را با استفاده از پروکسی ارسال یا دریافت کنید، ممکن است آن پروکسی مسدود شده باشد. با استفاده از آدرس پروکسی دیگری دوباره امتحان کنید.

 

نکته: استفاده از یک پروکسی متفرقه آدرس IP شما را با ارائه‌دهنده پروکسی به اشتراک می‌گذارد. این پراکسی‌ها توسط واتساپ ارائه نمی‌شوند.

چگونه یک سرور پروکسی برای اتصال به واتس اپ راه اندازی کنیم؟

هنگامی که واتساپ برای کاربران یک کشور فیلتر می‌شود، داوطلبان و سازمان‌ها می‌توانند سرورهای پروکسی ایجاد کنندتا به این کاربران کمک کنند ارتباط خود را با واتس اپ برقرار کنند و آزادانه و ایمن ارتباط برقرار کنند.

برای کمک به افراد برای اتصال مجدد به واتساپ، می‌توانید با استفاده از سروری با پورت‌های ۸۰، ۴۴۳ یا ۵۲۲۲ و دامنه‌ای (یا ساب دامین) که به آدرس IP سرور اشاره می‌کند، یک پروکسی راه‌اندازی کنید.

اگر سرور و دانش لینوکسی دارید می‌توانید جزئیات را در مخزن گیتهاب پروکسی واتساپ مشاهده کنید.

همچنین در نظر بگیرید که این آدرس‌ها به صورت خصوصی با کاربرانی که قادر به اتصال مستقیم به WhatsApp نیستند را به اشتراک بگذارید.

 

سؤالات متداول

آیا پروکسی واتساپ رایگانه؟

پروکسی‌های رایگان در سطح اینترنت و کانال‌ها وجود دارند اما امنیت آنها قابل بحث است.

پروکسی واتساپ رو کجا پیدا کنیم؟

کانال‌های تلگرامی و با جستجو در گوگل

پراکسی های Whatsapp امن هستند؟

معمولا بله ولی بسته به ارائه‌دهنده پروکسی ممکن است ناامن باشند.

پراکسی واتساپ در نسخه ویندوز و وب هم کار می‌کند؟

خیر، فقط در نسخه اندروید و آیفون فعال است.

اضافه شدن Proxy به واتساپ، فیلترینگ WhatsApp به پایان می‌رساند؟

اگر دسترسی به اینترنت داشته باشید و سرور پروکسی فعال باشد می‌توانید متصل شوید. در غیر اینصورت یعنی در صورت داخلی بودن اینترنت امکان اتصال نیست.

حرف آخر

متا اعلام کرده است برای کمک، پشتیبانی پروکسی را برای کاربران واتساپ در سراسر جهان راه‌اندازی کرده است. همچنین مدعی است که باین کار قدرت را در دستان مردم می‌گذارد تا در صورت مسدود شدن یا قطع شدن اتصال آن‌ها به واتس اپ دوباره به آن دسترسی داشته باشند. انتخاب یک پروکسی به شما امکان می‌دهد از طریق سرورهایی که توسط داوطلبان و سازمان‌ها در سراسر جهان برای کمک به افراد برای برقراری ارتباط آزادانه راه‌اندازی شده‌اند، به WhatsApp متصل شوید. ادعای دیگر متا این است که اتصال از طریق پروکسی سطح بالایی از حریم خصوصی و امنیت را که واتساپ ارائه می‌دهد حفظ می‌کند. پیام‌های شخصی شما همچنان با رمزگذاری سرتاسری محافظت می‌شوند؛ با اطمینان از این که بین شما و شخصی که با او در ارتباط هستید باقی می‌مانند و برای هیچ‌کس در این بین قابل مشاهده نیستند، نه سرورهای پروکسی، واتس اپ یا متا. به هر حال امیدواریم از آموزش اتصال پروکسی واتساپ در اندروید و آیفون استفاده لازم را برده باشید و اتصال واتساپ به پروکسی برایتان بدون مشکل باشد.

متولد تهران، ساکن کرج، فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار تاریخ تولد:11 سپتامبر سال 1995 علاقه‌مندی‌ها:وب‌گردی، تماشا فیلم و سریال، طراحی وب‌سایت

پیج اینستاگرام
مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۸ دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

  1. سارا
    ۳:۱۹ ۱۴۰۱/۱۰/۱۸

    سلام من گوشی ایفون دارم به تازگی هم اپ وات ساپم رو ابدیت کردم اما وقتی وارد استورنگ اند دیتا میشم گزینه پروکسی رو نمیبینم مشکل کجاست؟

    • محمدامین واثقی
      ۲:۱۱ ۱۴۰۱/۱۰/۱۸

      سلام. برای بروزرسانی به آخرین نسخه واتساپ باید iOS 12 به بالا داشته باشید. اگر اینطوره که دوباره با وی پی ان تو اپ استور بررسی کنید که واتساپتون آپدیته یا نه

  2. کاظم
    ۵:۰۰ ۱۴۰۱/۱۰/۱۸

    خب یعنی من نمیدونم شما ویپی ان رو روشن کردی بله میدونم پس خوبش کجاس به نظرت؟

    • محمدامین واثقی
      ۵:۱۵ ۱۴۰۱/۱۰/۱۸

      سلام. هدف این نوشته آموزش اتصال هست نه معرفی پروکسی فعال برای واتس اپ. اون وی پی ان صرفاً برای اسکرین شات گرفتن برای این مطلب بود که اگه پروکسی فعال باشه چه شکلی میشه. (البته که علامت وی پی ان در ناتیفیکیشن بار معلومه و آیپی ست شده مسلماً آیپی لوکال یا همون لوپ بک هست)

  3. شمیم
    ۴:۳۱ ۱۴۰۱/۱۰/۲۱

    سلام من گوشی آیفون ۱۳ دارم ، به تازگی آپدیت کردم و گزینه پروکسی هم برام هست اما متاسفانه نمیدونم پروکسی آدرس رو باید از کجا بیارم

    • محمدرضا کشاورزی
      ۱:۵۲ ۱۴۰۱/۱۰/۲۲

      سلام ممنون از همراهیتون
      با یه سرچ ساده میتونید کانال های پروکسی واتساپ تلگرام رو پیدا کنید

  4. سینا
    ۴:۰۲ ۱۴۰۲/۰۹/۲۳

    سلام خسته نباشید پروکسی واتساپ رو زدم ولی نمیدونم چرا وصل نمیشه چه کار کنم تا وصل شه راستی زیر پروکسی نوشته درگاه رسانه چه کار کنم تا وصل شه

    • محمدامین واثقی
      ۱۰:۴۳ ۱۴۰۲/۱۰/۰۲

      سلام باید پروکسی سالم پیدا کنید تا بتونید بهش وصل شید. اون درگاه هم منظور پورت سرور پروکسیه که بحث تخصصیه