آموزش رفع تاری و ماتی متن و عکس

آموزش رفع تاری و ماتی متن و عکس

به عکس‌های مات و تار خود نگاه می‌کنید و حسرت این را می‌خورید که فرصتی برای برای عکاسی دوباره ندارید. هوش‌های مصنوعی در زمینه رفع تاری و ماتی متن و عکس وجود دارند که عکس بی‌کیفیت شما را به یک نسخه نسبتاً باکیفیت‌تری تبدیل می‌کند. برای واضح کردن متن در عکس علاوه بر نرم افزار فتوشاپ ، برنامه واضح کننده متن دیگری نیز وجود دارند تا برای ویرایش، بهبود و رفع تاری عکس استفاده شوند. با آموزش رفع تاری و ماتی متن و عکس همراه ما باشید.

 

آموزش رفع تاری و ماتی متن و عکس برای شفاف سازی و واضح کردن تصویر

فتوشاپ تنها نرم افزار و یا راه حل برای تغییر اندازه عکس و یا ویرایش تصاویر نیست بلکه تعدادی برنامه واضح کننده متن دیگری نیز وجود دارند. برای ادیت‌هایی نظیر حذف پس زمینه تصاویر یا کاهش حجم عکس با نرم افزارهای دیگری هم می‌توان این کار را انجام داد. نرم افزارهایی که در این مقاله می‌خواهیم به آنها بپردازیم، برای کارهایی مثل رفع تاری، بلور و شفاف‌سازی تصاویر انتخاب خوبی هستند.

معرفی ۳ برنامه برنامه واضح کننده عکس در کامپیوتر

۱- رفع تاری عکس با Robust Motion Deblurring System

رفع تاری عکس با Robust Motion Deblurring System

برنامه Robust Motion Deblurring System یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین روش‌ها برای رفع تاری تصاویر می‌باشد. با این نرم‌افزار حتی بزرگ‌ترین لکه‌های تار که روی تصاویر قرار گرفته‏‌اند هم قابل حذف هستند. شما می‌توانید از این ویژگی‎‌ها بدون دخالت زیاد دست در برطرف کردن تاری‌ها استفاده نمایید:

  • از طریق آخرین فناوری دکانولوشن می‌توانید لرزش دوربین را که باعث ایجاد تاری بر روی تصویر شده‌اند حذف کنید.
  • اگر لکه و یا تاری‎ بزرگ روی تصویر باشد، با این برنامه برطرف خواهد شد.
  • در تصاویر طبیعی اندازه‎ تاری به صورت خودکار توسط نرم‌افزار تخمین زده می‌شود.
  • بخش و ساختارهای ظریف که حتی با تاری تصویر محو شده بودند، قابل نمایش خواهد بود.
  • قابلیت GPU فعال است و کدهای CPU نیز بهینه‌سازی شده‌اند.

قابل توجه است که این نرم‌افزار برای سیستم عامل ویندوز به صورت رایگان می‌باشد.

بیشتر بخوانید: آموزش روتوش سریع دندان در فتوشاپ برای یک خنده درخشان تر

 

۲- حذف بلور و تاری جهت شفاف سازی و واضح کردن تصاویر با برنامه Focus Magic

واضح کردن تصاویر با برنامه Focus Magic

فناوری دکانولوشن در برنامه Focus Magic این امکان را فراهم کرده تا بتواند تمام تاری‌های ناشی از حرکت دست و بخش‌های تار پراکنده تصویر را برطرف کند. بهتر است شما برای عکاسی از روش‌هایی که باعث افزایش مهارت عکاسی و بهتر شدن عکس می‌شود، استفاده کنید تا تصویر دچار لرزش دوربین نشود و یا کمتر باشد. نکته‌ای دیگر این است که پیکسل‌های تصاویر با این نرم‌افزار تغییر نمی‌کنند؛ فقط شفافیت بخش‌های مختلف تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.
Focus Magic یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارها در حیطه پزشکی قانونی است؛ زیرا تکنولوژی دکانولوشن باعث شده شارپ کردن تصاویر وضوح واقعی و طبیعی به آن‌ها ببخشد. از این برنامه می‌توانید در سیستم عامل ویندوز و مک استفاده کنید. همچنین برای شفاف‌سازی تصاویری که با دوربین شکاری یا تلسکوپ ثبت می‌گردد نیز استفاده می‌شود.

۳- رفع بلور، ماتی و شفاف سازی عکس ها با برنامه SmartDeblur

شفاف سازی عکس ها با برنامه SmartDeblur

برای اصلاح و برطرف کردن تاری عکس می‌توانید از SmartDeblur استفاده کنید. ممکن است در عکس‌برداری مخصوصا اگر دوربین روی فوکوس (زوم) خودکار تنظیم شده باشد لرزش دست شما باعث شود کیفیت عکس پایین آمده و نقاط تار بیشتر شوند. در اینجا چند نمونه از ویژگی‌های این نرم‌افزار را شرح می‏‌دهیم:

  • برطرف کردن موشن بلور یا تاری ناشی از حرکات: لرزش گیر اپتیکال به هنگام عکس‌برداری هم گاهی ممکن است تاری در تصاویر ایجاد کند. جزئیات از دست رفته در عکس با این برنامه دوباره به دست می‌آید.
  • افزایش خوانایی متن و بخش‌های مختلف در عکس: با استفاده از SmartDeblur حتی بزرگ‌ترین تاری‌های ناشی از فوکوس غلط دوربین رفع می‌شود.
  • خنثی‌سازی گاشن بلور: ممکن است پس از اینکه تصاویر را در فوتوشاپ و سایر برنامه‌ها اصلاح کردیم، تاری‌هایی اینجا شود. برای تنظیم بهتر این تاری‌ها قابلیت وضوح بیشتر و تشخیص خودکار بلور یا تاری کمک می‌کند جزئیات تصاویر را برگردانید.

معرفی ۵ وبسایت رفع تاری عکس آنلاین

۱- رفع تاری عکس با ابزار آنلاین PicWish

تصاویر خود را با این ابزار کاملاً رایگان، رفع‌کننده تاری عکس که PicWish نام دارد، از بین ببرید. این ابزار وب سرویس، عکس تار را در کسری از ثانیه واضح می‌کند. این ابزار از الگوریتم‌های تقویت هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند که به عکس‌های با وضوح پایین شما کمک می‌کند تا به عکس‌های با وضوح بالا تبدیل شوند. شما می‌توانید عکس‌های خود را تا چهار برابر تعداد کل پیکسل افزایش دهید تا سرانجام عکس‌هاییی نسبتاً با کیفیت‌تر بدست آورید. تنها در یک چشم به هم زدن بهترین کیفیت پرتره، محصول یا عکس‌های گرافیکی خود را ایجاد کنید.

برای استفاده از این ابزار کافیست:

رفع تاری عکس با ابزار آنلاین PicWish

مرورگر موردعلاقه خود را اجرا کرده و به وبسایت ابزار PicWish مراجعه کنید.

روی Upload Image کلیک کنید و پیکسل upscale موردنظر خود را تعیین و اعمال کنید سپس برای ذخیره آن روی Download کلیک کنید.

۲- برنامه واضح کننده عکس آنلاین Vanceai

با Vanceai می‌توانید عکس‌های تار را به عکس‌های واضح تبدیل کنید. فناوری هوش مصنوعی این ابزار از الگوریتمی برای حذف تاری‌هایی که در اثر لرزش دست ایجاد می‌شود، استفاده می‌کند که می‌تواند فوراً عکس‌های شما را واضح کند. از آنجایی که این یک ابزار آنلاین است، عکس های آپلود شده شما پس از ۲۴ ساعت به طور دائم حذف می‌شوند تا با استفاده از Vanceai احساس امنیت کنید.

برنامه واضح کننده عکس آنلاین Vanceai

این مراحل ساده را دنبال کنید تا بتوانید عکس‌های خود را واضح کنید.

به آدرس وبسایت رسمی این ابزار مراجعه کنید و روی Upload Image کلیک کنید و عکس موردنظر خود را آپلود کنید.

در قسمت features، ویژگی شفاف‌سازی موردنظر خود را انتخاب کنید.

روی Start to Process کلیک کنید و سپس عکس واضح خود را دانلود کنید.

۳- برنامه واضح کننده متن آنلاین ScanWritr

می‌توانید از موبایل، تبلت، کامپیوتر شخصی، مک‌بوک یا دستگاه دیگری برای اسکن یک سند یا تصویر و بهبود نوشته‌های آن به صورت آنلاین استفاده کنید. ScanWritr به طور خودکار حاشیه‌ها را تشخیص می‌دهد، کیفیت سند را بهبود می‌بخشد و سایه‌ها و سایر عیوب بصری را حذف می‌کند. این ابزار اسکن‌های اشتباه را تصحیح می‌کند و کیفیت آنها را بهبود می‌بخشد. اسناد برای ویرایش، چاپ و OCR بهتر آماده می‌شوند. همچنین می‌توانید سند را برش داده و بچرخانید، کنتراست را بهبود ببخشید، آن را به سیاه و سفید تبدیل کنید و پس زمینه یا محتوای ناخواسته را حذف کنید.

واضح کننده متن آنلاین ScanWritr

۴- واضح کردن متن در عکس آنلاین با ابزار IMGonline

با استفاده از ابزار آنلاین IMGonline یک تصویر اسکن شده یا عکس گرفته شده را در کامپیوتر یا موبایل خود انتخاب کنید، روی دکمه OK در پایین صفحه کلیک کنید، چند ثانیه صبر کنید و سپس می‌توانید نتیجه نهایی را باز یا دانلود کنید. همه تنظیمات دیگر به طور پیش فرض اعمال شده‌اند.

واضح کردن متن در عکس آنلاین با ابزار IMGonline

۵- شفاف‌سازی عکس با ابزار آنلاین Imageupscaler

Imageupscaler ابزار دیگری است که می‌تواند تاری را از تصاویر حذف کند. این ابزار آنلاین مفید می‌تواند با کمک ویژگی هوش مصنوعی خود مشکل تصویر را برطرف کند. اگر مهارت ویرایش عکس ندارید، این ابزار آنلاین یکی از بهترین انتخاب هاست. با این حال، این ابزار آنلاین محدودیت‌هایی نیز دارد: حجم عکس تا ۵ مگابایت. طول و عرض تا ۲۵۰۰ پیکسل؛ فرمت‌های قابل قبول تصویر jpg، jpeg، png.

شفاف‌سازی عکس با ابزار آنلاین Imageupscaler

 

۳ برنامه رفع تاری و ماتی در موبایل (اندروید و iOS)

برنامه رفع تاری و ماتی در موبایل (اندروید و iOS)

۱- رفع تاری عکس در اندروید و آیفون با استفاده از Pixlr

Pixlr که اپلیکیشنی حرفه‌ای در زمینه ویرایش عکس می‌باشد که هم نسخه اندروید و هم نسخه iOS آن موجود می‌باشد. متاسفانه بیشتر ویژگی‌های مربوط به نسخه پولی آن می‌باشد که البته نسخه مود شده و آنلاک آن را برای اندروید با جستجو در منابع فارسی می‌توانید پیدا و نصب کنید. کار با این ابزار ساده است فقط کافیست کمی به زبان انگلیسی مسلط باشید و پیکسل‌های عکس مورد نظر خود را ادیت کنید و ماتی و تاری آن را از بین ببرید.

۲- بهترین برنامه رفع تاری عکس در اندروید و آیفون Adobe Photoshop Express

بر کسی پوشید نیست که فتوشاپ یکی از حرفه‌ای ترین و قدرتمندرین ویرایشگر عکس می‌باشد. نسخه اندروید و آیفون آن یعنی photoshop express هم از این قدرت بی‌بهره نیست. شما با استفاده از ابزارهای مختلفی که در اختیارتان قرار داده شده است می‌توانید به ویرایش عکس و حذف ماتی عکس بپردازید. مخصوصا بخشی به نام Auto Fix دارد که روشنایی و کنتراست عکس را با یک کلیک تنظیم می‌کند.

۳- آسان‌ترین برنامه ار بین بردن تاری عکس پیکس آرت Picsart

پیکس آرت هم مانند دو ابزار قبلی معرفی شده از قدرتمندرین ویرایشگرهای عکس در اندروید و آیفون می‌باشد. حتی با عنوان فتوشاپ گوشی از آن نام برده می‌شود. نسخه آنلاک و مود شده پیکس آرت را هم می‌توانید با جستجو در منابع فارسی پیدا و نصب کنید.

 

امیدواریم آموزش واضح کردن متن در عکس برایتان کاربردی و مفید بوده باشد. شما هم اگر برنامه یا سایت دیگری می‌شناسید در کامنت‌ها با ما و مخاطبان در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

  1. amir
    ۱۰:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۷

    سلام.آیا میتوان با این نرم افزارها کیفیت عکس های دانلود شده از گوگل را بالا برد؟

    • محمدرضا کشاورزی
      ۲:۱۴ ۱۴۰۱/۰۵/۱۴

      سلام بله میشه ولی بستگی به عکس و کیفیتش هم داره

  2. Hamid
    ۵:۱۴ ۱۴۰۲/۰۷/۲۸

    عکس ک خط خطی شده روش با چ برنامه ای در گوشی میشه درستش کرد

    • محمدامین واثقی
      ۱۱:۳۸ ۱۴۰۲/۰۷/۲۹

      سلام. راستش منظورتونو دقیق نفهمیدم. به هر حال اگه منظورتون دیدن متن خط خطی شده اسکرین شات هستش، با کم یا زیاد کردن کنتراست عکس تو یه برنامه ادیت عکس مثله InShot میتونید متن زیر خط خطی رو ببینید