آموزش ارتباط با مدیر کانال تلگرام

آموزش ارتباط با مدیر کانال تلگرام

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در کانالی از تلگرام عضو باشید و بخواهید جهت برقراری ارتباط با مدیر تلگرام اقدام کنید، اما این سوال برایتان پیش آمده باشد که باید چگونه ادمین کانال تلگرام را پیدا کنیم؟ برای پاسخ به این سوال با آموزش ارتباط با مدیر کانال تلگرام با ما همراه باشید.

آموزش ارتباط با مدیر کانال تلگرام

باید بگوییم که ارتباط با مدیر کانال تلگرام تنها زمانی امکان‌پذیر است که خود مدیر این امکان را برای کاربران فراهم کرده باشد. اگر عضو گروهی در تلگرام باشید حتما دیده‌اید که جلوی نام یکی از کاربران گروه ستاره‌ای وجود دارد که نشان دهنده مدیر آن گروه می‌باشد ولی در کانال چنین چیزی وجود ندارد.

همانطور که می‌دانید کانال‌ها دو نوع هستند، عمومی و خصوصی. اگر کانال عمومی باشد، فقط تعداد کاربران آن به اعضا نمایش داده می‌شود و در صورت خصوصی بودن، دیگر این تعداد قابل مشاهده نخواهد بود و دسترسی به دیگر کاربران مخصوصا ادمین وجود ندارد. همانطور که پیش‌تر هم گفتیم برای ارتباط با مدیر کانال تلگرام، باید این امکان توسط ادمین فراهم شده باشد، غیر از این به طور پیش‌فرض راهی برای پیدا کردن شخص یا اشخاصی که پست می‌گذارند، وجود ندارد.

تعیین نام کاربری (Username) در تلگرام [مخصوص ادمین‌ها]

اگر شما مدیر یک کسب و کار هستید، به عنوان مثال کانال دانلود فیلم و سریال دارید و اعضای کانال شما برای دانلود از تلگرام نیاز دارند به جهت درخواست‌هایشان با شما ارتباط برقرار کنند؛ در ابتدا باید یک نام کاربری یا username برای خود تعریف کنید. این عمل به جز کمک به برقراری ارتباط با مدیر کانال در تلگرام، مزیت‌های دیگری نیز دارد. از این مزیت‌ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با داشتن یوزر نیم می‌‌توان آن را به افراد دیگر به منظور برقراری ارتباط در پیام رسان تلگرام داد، بدون اینکه رد و بدل شماره‌ای اتفاق افتاده باشد.
  • با استفاده از نام کاربری، امکان صداکردن دوستان در گروه وجود دارد تا بتوان به طور مستقیم آن‌ها را در پیام خود خطاب کرد.

 

بیشتر بخوانید: آموزش ارسال لوکیشن زنده در تلگرام

بعد از وارد شدن به تنظیمات تلگرام، قسمت مشخص‌شده با رنگ قرمز در عکس را لمس کنید. این قسمت همان بخش یوزر نیم بوده و زیر شماره موبایل شما قرار دارد و اگر قبل از این برای خود یک username مشخص نکرده باشید، به صورت باکسی خالی به نمایش درمی‌آید. حال عبارتی را در این قسمت وارد کنید:

ارتباط با مدیر کانال تلگرام

از این پس نام کاربری شما به صورت username@ خواهد بود که username مقدار یا عبارتی است که در باکس مشخص‌شده تعریف می‌کنید. مثلا اگر reza را به عنوان نام کاربری خود انتخاب کردید نام کاربری شما این گونه خواهد بود: reza@. سعی کنید یوزر نیم را کوتاه انتخاب کنید تا به وسیله آن ایجاد ارتباط با مدیر کانال در تلگرام راحت‌تر صورت بگیرد. بعد از انجام این کار باید این نام کاربری را در قسمت توضیحات (description) کانال قرار داده و آن را یک پل به منظور ارتباط با مدیر کانال در تلگرام قرار داد.

وارد کانال شوید و سپس بر روی Edit در گوشه بالا سمت راست کلیک کرده تا وارد صفحه زیر شوید. در قسمت مشخص‌شده، توضیحی در مورد کانال نوشته و بعد می‌توانید یوزر نیم خود را بصورت username@ قرار دهید.

آموزش ارتباط با مدیر کانال تلگرام

از این پس اعضای کانال شما می‌توانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند. البته شما می‌توانید برای راحت‌تر شدن این ارتباط از عباراتی مثل “برای ارتباط با ادمین به یوزر username@ مراجعه کنید” به عنوان پستی در کانال هر چند وقت یک بار قرار دهید تا کاربران بتوانند راحت تر با شما در ارتباط باشند.

 

چگونه به ادمین کانال تلگرام پیام دهیم؟

اما هنوز به این سوال پاسخ دقیقی ندادیم. شاید برایتان سوال شده باشد که چگونه به پی وی مدیر کانال تلگرام برویم؟ باید بگوییم برای ارتباط با ادمین در تلگرام و پیدا کردن ادمین در تلگرام راه‌های به خصوصی وجود ندارد اما با این حال چند مورد اشاره خواهیم کرد.

ارتباط با ادمین تلگرام با استفاده از آیدی عددی

لینک رفرال استارت یک ربات

زمانی می‌توانید از این روش استفاده کنید که ادمین به گونه‌ای آیدی عددی خود را به عنوان مثال از طریق لینک رفرال استارت یک ربات (https:/t.me/SomeBot?start=91806159) در دسترس قرار داده باشد. که در این مثال ۹۱۸۰۶۱۵۹ آیدی عددی یک اکانت است.

حال در قسمت چت (به عنوان مثال در Saved Messages) تایپ کنید usinfobot@ سپس جلوی آن آیدی عددی را قرار داده و روی آن کلیک کنید.

تا سال ۲۰۱۷ تلگرام لینک‌های خصوصی برای گروه‌ها و کانال‌ها، آیدی عددی به صورت رمزگذاری شده سازنده آن در لینک یعنی ادمین یا سازنده کانال ایجاد می‌کرد.

لینک خصوصی به چه معناست؟ این همانی است که عبارت joinchat در آن وجود دارد.

مثال: https://t.me/joinchat/AAAAAFcF8lv6w7Y4RfSW5Q

چه نوع لینک‌هایی حاوی آیدی اکانت تلگرام هستند؟

لینک‌های طولانی: این نوع لینک‌ها بالای ۱۸ کارکتر جلوی joinchat دارند. مثال: https://t.me/joinchat/FNPR30Fs51OX1853MfCKVg

چه نوع لینک‌هایی آیدی اکانت تلگرام را ندارند؟

لینک‌های پابلیک و عمومی:  آدرسی که توسط خود سازنده به صورت دلخواه در لینک نوشته می‌شود. مانند: t.me/durov

در لینک‌هایی با AAAAA: این AAAAA چیست؟ این‌ها صفرهای کدگذاری‌شده به جای آیدی عددی هستند. در نتیجه، چنین لینک‌هایی برای رمزگشایی بی‌فایده هستند. علاوه بر این، آنها فقط به کانال‌های خصوصی منتهی می‌شوند. طبق آرشیو وب، این پیوندها در اوایل ژانویه ۲۰۱۷ ظاهر شدند. مثال: https://t.me/joinchat/AAAAAFcF8lv6w7Y4RfSW5Q

در لینک‌های کوتاه: تلگرام این لینک‌ها را هم برای کانال‌ها و هم برای گروه‌ها معرفی کرد. آنها در سال ۲۰۱۹ ظاهر شدند و هنوز هم در حال ایجاد هستند. حداکثر ۱۸ کاراکتر بعد از Joinchat دارند. مثال: https://t.me/joinchat/t5OICPRwudQ2MmFh

حالا سوالی که پیش می‌آید این است که این کدها را رمزگشایی کرده و به آیدی عددی اکانت تلگرامی که آن را ساخته دست پیدا کنیم؟

  1. اطمینان حاصل کنید که لینک حاوی آیدی اکانت باشد. به انواع لینک در بالا اشاره شد.
  2. هر عبارتی بعد از joinchat را کپی کنید. به عنوان مثال: از لینک http://t.me/joinchat/D-3jrhMOTiIE-WwV8wnomA عبارت D-3jrhMOTiIE-WwV8wnomA که به آن هش می‌گویند را کپی می‌کنیم.
  3. به وبسایت ۸gwifi مراجعه کنید. با استفاده از این وبسایت مقدار هش را به Hex تبدیل کنید.آموزش ارتباط با مدیر کانال تلگرام

حال شما یک هکس در اختیار دارید.

  1. مقدار هکس را کپی کرده و وبسایت cryptii را باز کنید.
  2. مقدار هکس را مطابق تصویر در قسمت موردنظر پیست کرده و نوع آن را روی ۳۲بیتی قرار دهید. شماره اولی آیدی عددی تلگرام خواهد بود.آموزش ارتباط با مدیر کانال تلگرام

حال در قسمت چت (به عنوان مثال در Saved Messages) تایپ کنید usinfobot@ سپس جلوی آن آیدی عددی را قرار داده و روی آن کلیک کنید.

اگر این روش کار نکرد شما هنوز آیدی عددی را در اختیار دارید. می‌توانید آنرا گوگل کنید و یا در موتور جستجوی تلگرام Telegago جستجو کنید.

نکاتی درباره‌ی پیدا کردن ادمین تلگرام

در آخر به نکاتی اشاره خواهیم کرد که با آن‌ها شاید بتوانید ادمین کانال تلگرام را پیدا کنید:

  • عکس کانال: ممکن است بتوانید با جستجوی عکس کانال در گوگل یا یاندکس یا ربات تلگرامی UniversalSearchRobot به نتیجه برسید.
  • بایو و توضیحات کانال: ممکن است ادمین آیدی اکانت‌هایی را در این قسمت قرار داده باشد. همچنین ممکن است کانال دارای یک وبسایت باشد و در این قسمت ذکر شده باشد. شما با مراجعه به وبسایت و رفتن به قسمت تماس با ما، با ادمین تلگرام ارتباط بگیرید.
  • امضای زیر پست‌های کانال: تمام پست‌های کانال را ببینید. شاید شانس با شما یار باشد. همچنین ممکن است ادمین روی بعضی پست‌ها آیدی جهت پشتیبانی قرار داده باشد.
مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

  1. سوفیا
    ۱:۴۷ ۱۳۹۹/۰۳/۱۵

    زحمت کشیدی ??

  2. isa
    ۱۱:۳۵ ۱۴۰۱/۰۸/۰۲

    این پست رو نمیذاشتی به گمونم سگینتر بود