حل مشکل روی شبکه ثبت نشده Not registered on the network

حل مشکل روی شبکه ثبت نشده Not registered on the network

وقتی شماره میگیری و میگه روی شبکه ثبت نشده (به فارسی) احتمالا اولین چیزی که به نظرت میرسه اینه که چطوری باید این مشکل رو حل کنم؟ یکی از مشکلات متداول در گوشی های اندروید، مشکل روی شبکه ثبت نشده یا not registered on the network است. در زمانی که شما بخواهید تماسی برقرار کنید، اگر با این پیام مواجه شوید، موفق به تماس گرفتن نمی‌شوید و این خطا رخ می‎دهد. حالتی شبیه به رفتن آنتن گوشی و یا وقتی که مشکلی از سمت سرویس دهنده اپراتور بر روی خط شما ایجاد شود. حال چگونه ارور در شبکه ثبت نشده را حل کنیم؟ در این مطلب قصد داریم آموزش حل مشکل Not registered on the network گوشی های سامسونگ و اندروید را به طور کامل و به صورت تصویری با شما به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.

 

آموزش حل مشکل Not registered on the network گوشی های اندروید

 چرا ارور در شبکه ثبت نشده نمایش داده می‌شود؟

قبل از اینکه به رفع ارور Not registered on the network یا همان حل مشکل روی شبکه ثبت نشده است سامسونگ و دیگر گوشی های اندوریدی بپردازیم، باید درباره علت نمایش داده شدنو معنی not registered on network توضیح بدهیم و بگوییم روی شبکه ثبت نشد یعنی چی ؟ نمی‌توان گفت به چه دلیل مشخصی این خطا رخ می‌دهد به همین سبب راه حل مشخصی هم نمی‌شود برای آن داد! با این وجود این خطا ممکن است به علت‌های نرم افزاری از قبیل سیستم عامل قدیمی یا حتی بروز کردن سیستم عامل و در نتیجه خراب شدن شماره IMEI و مشکل فیزیکی سیم کارت شما یا اپراتور همراه شما رخ دهد. حال روش‌هایی در ادامه به آن اشاره خواهد شد که برایتان کارساز خواهد بود.

۱۰ روش حل پیغام خطای Not registered on the network گوشی سامسونگ و گوشی‌های اندرویدی

۱- روشن و خاموش کردن حالت پرواز جهت رفع خطای روی شبکه ثبت نشده است

چگونه سیم کارت را روی شبکه ثبت کنیم فارسی ؟ اگر هرگونه مشکل مربوط به شبکه داشتید، اولین اقدامی که می‌توانید انجام دهید استفاده از این روش است. با روشن کردن حالت پرواز یا همان Airplane Mode تمام ارتباطات شما از قبیل آنتن، دیتا و اینترنت شما قطع خواهد شد.

برای روشن کردن این حالت کافیست بالای صفحه گوشی خود را لمس کنید و به طرف پایین بکشید تا منوی اعلانات باز شود و از طریق میانبر حالت پرواز با کلیک کردن روی آن، حالت پرواز را فعال کرده و حدود ۱ دقیقه صبر کنید و این حالت را خاموش کنید. سپس بررسی کنید تا ببینید ارور در شبکه ثبت نشده حل شده است یا خیر.

حل مشکل Not registered on the network

۲- ری استارت کردن گوشی اندروید به منظور رفع ارور روی شبکه ثبت نشده است

با سوال چرا سیم کارت روی شبکه ثبت نشده مواجه شده‌اید؟ اگر فعال یا غیرفعال کردن حالت هواپیما مشکل را حل نکرد، سعی کنید تلفن خود را مجددا راه اندازی کنید تا ببینید آیا در اتصال به شبکه خود تغییری حاصل می‌شود. هنگامی که تلفن خود را مجدداً راه اندازی می کنید، همه سرویس های آن، از جمله سرویس های مربوط به شبکه، مجدداً راه اندازی می شوند. هنگامی که تلفن خود را ری استارت می‌کنید، همه سرویس‌های آن، از جمله سرویس‌های مربوط به شبکه، مجدداً راه اندازی می‌شوند.

۳– خارج کردن سیم کارت و قرار دادن دوباره آن

سرویس در شبکه فعال نشده یعنی چه ؟ یکی از دلایل به نمایش آمدن پیغام Not registered on the network این است که گوشی شما قادر به خواندن سیم کارت شما نیست. سیم کارت شما ممکن است به درستی در گوشی شما قرار نگرفته باشد و باعث به وجود آمدن مشکلات شبکه‌‎ای شده باشد.

۴- انتخاب دستی اپراتور شبکه

گوشی اندروید شما به صورت پیش‌فرض اپراتور شبکه شما را انتخاب می‌کند. وقتی با مشکلات شبکه برخورد کردید، توصیه می‌شود انتخاب خودکار اپراتور شبکه را غیرفعال کرده و خود به صورت دستی اپراتور را انتخاب کنید.

  • به تنظیمات گوشی و قسمت اتصالات بروید.
  • در قسمت شبکه‌های تلفن همراه رفته و اپراتورهای شبکه را انتخاب کنید.
  • انتخاب خودکار را خاموش کرده و اپراتور موردنظر را انتخاب کنید.

حل مشکل Not registered on the network

۵- بروزرسانی یا ساخت نقطه دستیابی جدید (APN)

همچنین شما می‌بایست تنظیمات نقطه دستیابی را بروز کنید تا ببینید مشکل پابرجا هست یا نه. مشکل روی شبکه ثبت نشده ایرانسل ، ارور not registered on network رایتل و مشکل not registered on network همراه اول ممکن است با این روش حل شود.

  • به تنظیمات گوشی و قسمت اتصالات بروید.
  • در قسمت شبکه‌های تلفن همراه رفته و نام های نقطه دستیابی را انتخاب کنید.
  • روی افزودن یا ویرایش کلیک کنید و طبق اپراتور خود مراحل را طی کنید.

راهنمای تنظیمات ایرانسلراهنمای تنظیمات همراه اولراهنمای تنظیمات رایتل

حل مشکل Not registered on the network

بیشتر بخوانید: شناسایی اپلیکیشن های پرمصرف اندروید

 

۶- آپدیت نرم‌افزاری اندروید

ممکن است این مشکل شبکه را داشته باشید چرا که از نسخه قدیمی سیستم عامل اندروید در گوشی خود استفاده می‌کنید، اشکالات نسخه‌های نرم‌افزار قدیمی اغلب در نسخه‌های جدید حل می‌شوند. بهتر است نرم‌افزار تلفن خود را به جدیدترین نسخه ارتقا دهید و ببینید آیا مشکل شبکه برطرف می‌شود یا خیر.

حل مشکل Not registered on the network

 

۷- تغییر حالت شبکه

این مشکل یعنی قطع و وصل شدن و پریدن آنتن گوشی دو یا تک سیم کارت، در بعضی از گوشی‌ها رخ می‎دهد. اما نمایش پیغام خطای NOT REGISTERED ON NETWORK که ظاهرا در گوشی‌های سامسونگ اتفاق می‌افتد، از همان مشکلات عجیب مانند لود نشدن سایت‌‎ها در اینترنت همراه اول، ایرانسل و رایتل نشأت می‎‌گیرید که خوشبختانه در ۵ مرحله در قسمت تنظیمات گوشی‌های اندرویدی قابل حل می‌‎باشد.

این مراحل را انجام دهید:

  • مرحله اول: در قدم نخست، به قسمت تنظیمات و یا Settings بروید.
  • مرحله دوم: گزینه Wireless and Networks یا Network connections را انتخاب کنید.
  • مرحله سوم: بر روی گزینه More networks و سپس Mobile Networks کلیک کنید. ممکن است گزینه Mobile Networks را در تنظیمات مشاهده نکنید، در ادامه روی More کلیک کرده و سپس Mobile networks را انتخاب کنید.
  • مرحله چهارم: در این مرحله گزینه Networks operators را انتخاب کنید.

آموزش حل مشکل Not registered on the network گوشی های اندروید

  • مرحله پنجم: پس از آنکه جستجو تمام شد، نام سرویس دهند (اپراتور) خود را از میان نتایچ به دست آمده، انتخاب کنید. اگر این روش هم پاسخگو نبود، بار دیگر بر روی گزینه More Networks و سپس Mobile Networks کلیک کنید. گزینه حالت شبکه (Network Mode) را در حالت WCDMA Only (فقط ۳G) قرار داده و گوشی خود را خاموش و روشن کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش برطرف کردن مشکلات گوشی های اندرویدی

 

۸- بازنشانی تنظیمات شبکه

تنظیمات شبکه گوشی شما این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید به شبکه‌های مختلفی متصل شوید. اگر مشکلی با این تنظیمات باشد یا یکی از آن‌ها مختل شده باشند؛ ارور مذکور را دریافت خواهید کرد. به تنظیمات گوشی رفته و بازنشانی تنظیمات شبکه یا Network settings reset را جستجو کرده و پروشه بازنشانی را طی کنید.

حل مشکل Not registered on the network

۹- استفاده از سیم کارت‌های مختلف و تماس با پشتیبانی اپراتور موردنظر

اگر هنوز مشکل پابرجاست، ممکن است سیم‌کارت شما شکسته یا مخدوش شده باشد. سیم‌کارت‌های دیگر خود را امتحان کرده و ببینید مشکل وجود دارد؟! اگر همچنان وجود داشت به پشتیبانی اپراتور خود زنگ زده و مشکل را با آن‌ها در میان بگذارید.

۱۰- رفتن به Service Mode در گوشی‌های سامسونگ

خطای در شبکه ثبت نشده ممکن است به علت خاموش شدن سیگنال رادیویی در گوشی‌های سامسونگ رخ بدهد. در صورتی که که مشکلی با وایفای یا GPS دستگاه  باشد، این مشکل به وجود می‌آید.

  • کد *#*#۴۶۳۶#*#* و وارد Service Mode شوید.
  • سپس Device information یا Phone information از زیرمنو انتخاب کنید.
  • سپس Run Ping Test را بزنید.
  • دکمه Turn Radio Off را بزنید و گوشی را ریستارت کنید.

 

نکته پایانی

این روش‌هایی که برای مشکل not registered on the network در گوشی‌های اندروید ارائه شده است، در انواع گوشی‌های دیگر نظیر گلکسی s5, s6, s7 و Note 2/3/4/5/6/7 و البته مدل‌های جدیدتر تست شده است و ۱۰۰ درصد در تمام مدل‌های سامسونگ کاربردی خواهد بود. با این حال اگر استفاده از این روش برای گوشی شما موثر نبود و باز با پیغام عدم ثبت در شبکه رو‌به‌رو شدید از بخش نظرات مشکلات خود را با ما در میان بگذارید تا در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم. امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید.

 

سوالات متداول

۱- چگونه سیم کارت را روی شبکه ثبت کنیم؟
با انجام یکی از ۱۰ روش بالا می‌توانید خطای روی شبکه ثبت نشده است را حل کنید.

۲- روی شبکه ثبت نشد یعنی چی؟
علت مشخصی ندارد. ممکن است به یکی از دلایل نرم‌افزاری یا مشکل فیزیکی سیم‌کارت این ارور به وجود آید.

۳- چرا سیم کارت روی شبکه ثبت نشده؟
ممکن است به دلیل حالت شبکه کنونی، تنظیمات شبکه، مشکل خود سیم‌ارت یا درگاه سیم‌کارت گوشی و یا… این مشکل بوحد آید.

۴- سرویس در شبکه فعال نشده یعنی چه؟
بنا به دلایلی که در مطلب هم به آن اشاره کردیم ممکن است این مشکل بوجود آید که شما دسترسی به سیم‌کارت و خدمات آن از قبیل آنتن، تماس، پیامک و اینترنت غیرفعال می‌شود.

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۸ دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

  1. هلیا
    ۴:۵۷ ۱۳۹۶/۰۶/۲۱

    سلام من این راه رو چندین بار امتحان کردم ولی متاسفانه مشکل حل نشد…
    مدل گوشیم هم galaxy s6 edge هس

  2. moti
    ۹:۲۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸

    سلام من همه این مراحل رو انجام دادم ولی درست نشد مدل گوشیم galaxy note4

  3. رضا
    ۷:۲۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۴

    سلام گوشیم سامسونگ j2 هستش این مراحلورفتم ولی به نتیجه ای نرسیدم

  4. aaa
    ۱:۴۸ ۱۳۹۷/۰۵/۲۳

    سلام گوشیم هواوی y300هست انتنش کم و زیاد میشه بعضی موقعه هام هم کلا میپره..درضمن موقعه ای انتش کمو زیاد میشه کلا برای اینترنت اصلا کار نمیکنه..جستو شبکه انجام میده ولی تو بخش تری جی یا توجی اصلا هیچی نمیاره بالا…بنظرتون مشکل از کجاست؟؟

  5. ali
    ۱۱:۳۶ ۱۳۹۷/۰۵/۲۴

    سلام من گوشیم s7 edge هست
    این مراحل رو رفتم درست نشد.

  6. ارش
    ۹:۲۶ ۱۳۹۷/۰۸/۱۶

    سلام من همه این راه حل ها رو رفتم ولی مشکلم حل نشد مدل گوشی من گالکسی اس ۷مراسم هستش گزینه wcdma رو هم نداره باید چیکار کنم لطفا

  7. سعید
    ۱۱:۱۵ ۱۳۹۷/۰۹/۱۴

    سلام منم همین مشکل رو دارم
    گوشیم S7582 هستش و مو به موی این مراحل رو که بیان کردید انجام دادم ولی درست نشد
    ممنون میشم راهنمایی کنید که چطور مشکلم رو حل کنم

  8. مجید
    ۶:۵۲ ۱۳۹۸/۰۷/۱۱

    سلام گوشی من گلکسی not 2 با پیام not register on net مواجه شدم روش شما رو دنبال کردم ولی باز هم همون پیام رو میده لطفا راهنمایی فرمایید

  9. Alireza
    ۱:۴۱ ۱۳۹۸/۰۸/۰۱

    سلام داداش گوشی من اس۶ اج هست تمام این مراحل رو انجام دادم ولی جواب نگرفتم میتونه مشکل از کجا باشه؟

  10. Alireza
    ۱:۴۴ ۱۳۹۸/۰۸/۰۱

    با سلام گوشی من گلکسی اس۶ اج هست تمام این مراحل رو چند بار انجام دادم جواب نداد. میتونه مشکل از کجا باشه

    • شایان
      ۲:۰۲ ۱۴۰۱/۰۸/۰۴

      سلام منم galaxy s6 edge دارم یهو همینجوری شد الان تمام این مراحل رورفتم ولی درست نشد . اگه راه حا رو پیدا کردی به این شماره بزنگ

      ***********

  11. محمد
    ۱۲:۳۳ ۱۳۹۸/۰۸/۱۰

    سلام
    من یه گوشی سامسونگ اس ۴ دارم ۵سال پیش از آلمان کسی واسم آورده اون موقع تعمیرات بحث آنتن دهی رو راه انداخت واسم الان سه هفتست خود به خود گوشی دیگه توی هیچ شبکه ای رجیستر نمیشه
    آنتن فوله شبکه ها شناسایی میشه ولی رجیستر نمیشه هیچ پیام و تماسی نمیشه گرفت

  12. مهدی
    ۵:۵۶ ۱۳۹۸/۰۹/۲۵

    هر چی امتحان میکنم نمیاد تبلت سامسونگ هستش

  13. ..........خان
    ۲:۳۷ ۱۳۹۸/۰۹/۲۸

    سلام گوشی من سامسونگ a10هستش….

    تو گزینه ها WCDMA Only رو نداره……..

    • محمدامین واثقی
      ۱۲:۲۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵

      سلام.برای اینکه احتمالا گوشی شما ۴g نداره.اگه GSM Only داره همون رو بزارید

  14. هما
    ۱۱:۳۳ ۱۴۰۰/۰۳/۲۶

    سلام. گوشی من سامسونگ a70 هست mobile network خاموشه و نمیشه این کارها رو انجام داد. تو SIM manager که میرم همه گزینه ها not available هست. راه حل شما چیه؟

  15. سمانه
    ۱۰:۲۹ ۱۴۰۰/۰۴/۲۱

    گوشی من A5۵۱۰هست واین مشکل برای من حل نشد راهکارشمارو امتحان کردم به جایی نرسید?

  16. شایان
    ۱:۴۹ ۱۴۰۱/۰۸/۰۴

    با سلام و خسته نباشید . گوشی من سیم کارت رو شناسایی کرده آنتن گوشی هم پره نقطه های دستیابی رو هم خودش اورده جست جوی دستی شبکه میزنم شرکت ایرانسلو رایتل همراه رو پیدا هم میکنه ولی وقتی انتخاب رو میزنم بازم مینویسه روی شبکه ثبت نشد. تمامی مراحل رو رفتم .فایده نداشت و اینکه تماس اضراری هم نمیگیره . ۱۱۰ و ۱۱۵ . ۱۲۵ رو هم وقتی میگیرم .تماس میگیره ولی زنگ نمیخوره . ممنون میشم راهنماییم کنید مشکل نرم افزاری هستش یا سخت افزاری چون تعمیر کارهای شهر ما اصلا راستشو نمیگم هنوز نگاه نکرده میگه مشکل سخت افزاریه حدود ۴۰۰ هزارتومن هزینه تعمیرش میشه .