آموزش رفع خطای ۴۰۴ وردپرس

آموزش رفع خطای ۴۰۴ وردپرس

احتمالا برایتان پیش آمده که وقتی وارد وبسایتی شدید با صفحه ۴۰۴ مواجه شده اید و احتمالا از این بابت کلافه شده اید. همانطور که شما هم احساس کرده اید کاربران دوست ندارند با صفحه ۴۰۴ مواجه شوند و جالب تر اینکه گوگل هم با این صفحه مشکل دارد! پس برای اینکه سایتتان دچار مشکل نشود، آموزش رفع خطای ۴۰۴ وردپرس را در این مطلب دنبال کنید. با وبسایت آموزشی وب پرو فور یو همراه باشید.

خطای ۴۰۴ چیست ؟

ارور ۴۰۴ هنگامی به وجود می آید که صفحه ای از وبسایتتان که کاربر به آن رفته در سایت شما موجود نیست. در واقع کاربر مطلبی که برای آن وارد سایتتان شده را نمی بیند و در ازای آن با عبارت “چیزی در این صفحه یافت نشد!” مواجه می شود. به چنین خطایی، خطای ۴۰۴ می گویند که احتمالا شما هم با آن مواجه شده اید.

چه کنیم تا برای سایتمان خطای ۴۰۴ اتفاق نیفتد؟

اگر مواردی را که در ادامه نام می بریم رعایت کنید خطاهای ۴۰۴ سایت وردپرس شما به حداقل خواهد رسید:

  • تا جایی که ممکن است صفحه یا نوشته ای را پاک نکنید.
  • هیچوقت آدرس (پیوند یکتا) صفحه یا نوشته ای را تغییر ندهید.
  • ساختار پیوند یکتا (که در تنظیمات موجود است) را همان اول درست کنید و دیگر تغییری در آن ایجاد نکنید.

بیشتر بخوانید: آموزش تغییر رمز عبور وردپرس از دیتابیس

 

آموزش رفع خطای ۴۰۴ وردپرس

یکی از کارهایی که میتوان برای رفع خطای ۴۰۴ وردپرس انجام داد اینگونه است که شما هنگامی که با ارور ۴۰۴ در سایتتان رو به رو شدید اولین کاری که باید انجام دهید رفتن به تنظیمات و سپس پیوندهای یکتا می باشد. وقتی وارد این قسمت شدید بدون اینکه تنظیماتی را تغییر دهید یک بار صفحه را ذخیره کنید.

آموزش رفع خطای 404 وردپرس
آموزش رفع خطای ۴۰۴ وردپرس

حال به صفحه ای که خطای ۴۰۴ داشت بروید و ببنید برطرف شده است یا خیر. توجه کنید که اگر با این روش از بین نرفته است شما باید با استفاده از ریدایرکت کردن و یا افزونه هایی که در این زمینه وجود دارند خطای ۴۰۴ صفحات سایتتان را برطرف کنید.

تاثیر خطای ۴۰۴ در سئو وردپرس

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم تعدا زیاد خطای ۴۰۴ می تواند آسیب های زیادی به سایتتان از نظر بازدید و سئو وارد کند. سعی کنید از طریق ابزارهای مختلف مانند google webmaster tools وبسایتتان را بررسی کنید تا خطاهای این چنین تمام زحماتتان را بی ارزش نکند. همانطور که می دانید گوگل جدیدا به تجربه کاربران اهمیت زیادی می دهد و اگر کاربرانی که از سایتتان بازدید می کنند با خطاهای ۴۰۴ مواجه شوند این مسئله می تواند رتبه شما را در گوگل تحت تاثیر قرار دهد.

در صورت داشتن هرگونه نظر و سوالی آن را با ما در قسمت دیدگاه ها در میان بگذارید. امیدواریم این آموزش وردپرس برایتان مفید بوده باشد.

منبع: wp4u.ir

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *