افزونه what the file ویرایش سریع قالب وردپرس

افزونه what the file ویرایش سریع قالب وردپرس

یکی از عادی ترین مشکلاتی که برای کاربران تازه وارد وردپرس وجود دارد این است که هنگام ویرایش قالب وردپرس به دلیل کافی نبودن اطلاعات برنامه نویسی، پیدا کردن فایل موردنظر سخت و دشوار می شود. همان طور که تا به حال دیده اید فایل های متعددی در ویرایشگر وجود دارد که باعث سردرگمی بیشتری خواهد شد. برای نمونه میتوان از single.php و یا function.php نام برد. با وبسایت آموزشی وب پرو فور یو همراه باشید تا با معرفی افزونه what the file این مشکل را برطرف کنیم.

افزونه what the file ویرایش سریع قالب وردپرس

این افزونه در مخزن وردپرس موجود است و تا به حال بیشتر از ۲۰ هزار بار دانلود و نصب شده است. شما می توانید این افزونه هم مانند افزونه های دیگر وردپرس نصب و فعال کنید. سپس یکی از صفحات سایتتان را مانند دسته ها یا نوشته ها باز کنید و بعد از باز شدن صفحه مورد نظرتان به قسمت نوار ابزار بالای صفحه بروید. مانند تصویر زیر گزینه ای را می بینید که مسیر فایل مربوطه به همراه فایل های وابسته اش را به شما نشان می دهد.

ویرایش سریع قالب وردپرس
افزونه what the file

برای مثال در صفحه دسته‌بندی مطالب با رفتن بر روی منو What The File در ابتدا فایل اصلی مربوط به دسته‌بندی مطالب وردپرس که با نام archive.php در این قالب قرار دارد نمایان شده و با بردن نشانگر ماوس به بخش Template Parts سایر فایل‌های وابسته به آن نشان داده می شوند.

اگر بر روی هر یک از این فایل ها کلیک کنید به صفحه ویرایش قالب آن بخش هدایت خواهید شد و می توانید با سرعت و راحتی بیشتری تغییرات مدنظرتان را ایجاد و اعمال کنید.

بیشتر بخوانید: افزونه Easy Random Post نمایش نوشته های تصادفی وردپرس

 

اما شاید شما جز آن دسته از مدیران سایت وردپرسی باشید که نوار بالا را غیر فعال کردید و یا به هر دلیلی آن را در اختیار ندارید. برای فعال کردن نوار ابزار کارهای زیر را انجام دهید:

فعال کردن نوار ابزار وردپرس

برای فعال کردن نوار ابزار از پیشخوان وردپرس که در بالای صفحه سمت چپ قرار دارد روی گزینه ویرایش شناسنامه من کلیک کرده و آن را فعال کنید.

در اخر باید بگوییم که با استفاده از این پلاگین قادر خواهید بود به راحتی در قالب‌هایی که به صورت چند بخشی هستند، هر فایل وابسته به قالب وردپرس را در آن پیدا کنید و بسته به نیازتان آن را سفارشی سازی کنید. امیدواریم افزونه what the file ویرایش سریع قالب وردپرس برایتان مفید باشد.

دانلود افزونه وردپرس

[stextbox id=”download” direction=”rtl”]

نسخه ۱٫۵٫۳

Download – 9KB

»» صفحه افزونه

[/stextbox]

منبع: wp4u.ir

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *