گوگل آماده ارائه نمرات بد به سایت های HTTP

گوگل آماده ارائه نمرات بد به سایت های HTTP

گوگل کروم (Google Chrome) قصد دارد به زودی وب سایت ها را بد جلوه دهد تا به HTTPS تغییر کنند. این مرورگر نمره دهی سایت هایی که HTTP استفاده می کنند را  به عنوان نمره بد شروع خواهد کرد، و این چیزی است که گوگل(Google) صحبت درباره ی آن را در سال ۲۰۱۴ شروع کرد. بر خلاف HTTPS، ارتباطات HTTP عادی رمزنگاری نشده اند و آنها حفاظتی برای کاربران پیشنهاد نمی کنند.‍‍‍ با وردپرس فور یو همراه باشید. ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍ ‍ ‍‍‍ ‍ ‍‍‍‍

 

با نمره دهی سایت های ناامن با یک علامت ایکس قرمز(X) در کنار URL آنها، گوگل به کاربران این امکان را می دهد تا بهترین سایت ها را برای بازدید انتخاب کنند و همچنین دلیلی برای سایت ها ایجاد می کند تا ارتباطاتشان را امن تر کنند.

 

از سال ۲۰۱۴، موتور جستجوگر گوگل از HTTPS به عنوان یک اِلِمان رتبه بندی مثبت استفاده کرده است و زمانی که یک سایت هم لینک های HTTP هم لینک های HTTPS را دارد، آن را در رده دو اولویت بندی می کند.

گوگل
سایت های HTTP

گوگل نگفته است چه زمانی این تمره دهی یا رتبه بندی به عنوان پیش فرض فغال می شود. شما در حال حاضر می توانید آهن ها را با رفتن به شاخه “chrome://flags” ببینید و ویژگی “mark non-secure origins as non-secure” را فعال کنید.

 

منبع: NextPoweUp

سایت های HTTP | رتبه بندی جدید گوگل

متولد تهران، ساکن کرج، فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار تاریخ تولد:11 سپتامبر سال 1995 علاقه‌مندی‌ها:وب‌گردی، تماشا فیلم و سریال، طراحی وب‌سایت

پیج اینستاگرام
مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *