کشف دومین ماه زمین توسط ناسا

کشف دومین ماه زمین توسط ناسا

با خبری مبنی بر کشف دومین ماه زمین توسط ناسا با شما هستیم. در صورتی که ما می توانستیم در سیاره های دیگر سکونت کنیم و سیاره‌ های دیگر منظومه‌ ما قابل سکونت بودند و موجوداتی روی آن‌ ها زندگی می‌ کردند، زمین ما را به خاطر این که فقط یک ماه دارد حسابی مسخره می‌ کردند. اما آن روزها تمام شد! کارشناسان NASA کشف کرده‌ اند که ما هم دو تا ماه داریم! البته یکی از آن‌ ها بسیار کوچک‌ تر است و مدار آن هم آن‌ قدر ها منظم نیست؛ اما حداقل یک قرن است که دور زمین می‌ چرخد و احتمالا چند قرن دیگری هم مهمان مدار ماست. با وردپرس فور یو همراه باشید.

 

کشف دومین ماه زمین توسط ناسا

این ماه جدید در حقیقت یک سیارک است که در مدار گرانشی زمین گیر افتاده و حالا در مداری نا منظم به دور زمین، و همراه با زمین به دور خورشید گردش می‌ کند. نام این سیارک ۲۰۱۶ H03 است و شکلی تخم‌ مرغی دارد. ابعاد این ماه کوچک هم ۳۷ متر در ۹۱ متر است. فاصله‌ ی این ماه جدید از زمین، به دلیل نا منظم‌ بودن مدار آن، کم و زیاد می‌ شود، اما از ۱۴ میلیون کیلومتر نزدیک‌ تر و از ۴۰ میلیون کیلومتر هم دور تر نمی‌ شود. این یعنی ۳۸ تا ۱۰۰ برابر ماه اصلی‌ خودمان.

طول یک دور گردش این سیارک به دور خورشید هم کمی طولانی‌ تر از یک دور گردش ما به دور زمین است و ۹۳/۳۶۵ روز طول می‌ کشد. دلیل این امر هم انحراف هشت درجه‌ ای زاویه‌ ی آن نسبت به خورشید است که باعث می‌ شود گاهی تندتر از ما و گاهی آهسته‌ تر از ما دور خورشید بچرخد. ستاره‌ شناسان NASA بیست‌ و هفتم آوریل همین امسال H03 را کشف کردند.

 

این هم از دومین ماه که توسط سازمان ناسا کشف شده است. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

منبع: Futurism

متولد تهران، ساکن کرج، فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار تاریخ تولد:11 سپتامبر سال 1995 علاقه‌مندی‌ها:وب‌گردی، تماشا فیلم و سریال، طراحی وب‌سایت

پیج اینستاگرام
مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *