آموزش ذخیره کردن ویدیو لایو اینستاگرام

آموزش ذخیره کردن ویدیو لایو اینستاگرام

اگر قصد ذخیره کردن ویدیو لایو اینستاگرام را دارید، متاسفانه راهی جز استفاده از روش های غیرمستقیم نیست. برای این کار باید از برنامه و یا اپلیکیشنی که امکان ذخیره ویدیو از صفحه موبایل را دارد بهره گرفت. این روش به این صورت است که پس از اجرای این برنامه، به اکانت اینستاگرام خود رفته و همزمان ویدیو لایو را پخش کنید. پس از آن ویدیوی لایو مورد نظر شما با همان کیفیت و صدا و به همان شکل در اپلیکیشن ذخیره خواهد شد. برای اطلاع بیشتر با وبسایت آموزشی وردپرس فور یو همراه باشید.

آموزش ذخیره کردن ویدیو لایو اینستاگرام

آموزش ذخیره کردن ویدیو لایو اینستاگرام
آموزش ذخیره کردن ویدیو لایو اینستاگرام

یکی از اپلیکیشن هایی که برای این کار وجود دارد و از لایو اینستاگرام پشتیبانی می ‏کند، Screen Recorder نام دارد. اما توجه داشته باشید که برای دستیابی به نتیجه ای خوب، چند نکته را باید رعایت کنید. در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

۱) قابلیت ضبط صدای داخلی
نکته‎ مهم این است که اپلیکیشن انتخابی باید قابلیت ضبط صدای داخلی را داشته باشد. معمولا اپلیکیشن ها امکان ضبط صدا از میکروفون گوشی را دارند و کمتر برنامه ای وجود دارد که صدای داخلی را ضبط کند. به همین دلیل بهتر است پیش از هر چیز این ویژگی را در اپلیکیشن خود بیابید. نکته دیگر این است که منبع ضبط صدا تنها بر روی ضبط صدای داخلی (Internal) می باشد. اگر ضبط صدای میکروفون هم روشن باشد، صدای محیط در ویدیوی نهایی ضبط خواهد شد.

۲) کیفیت ضبط ویدیو
برنامه هایی که از صفحه گوشی فیلم‎برداری می‎کنند، فیلم را در کیفیت های متفاوتی ذخیره می‎کنند. برای اینکه ویدیو لایو دقیقا با همان کیفیت ضبط شود، باید به قسمت تنظیمات اپلیکیشنی که دانلود کرده اید بروید و از آنجا کیفیت ضبط و رزولوشن را روی حداکثر تنظیم کنید. با این کار ویدیوی لایو با همان کیفیتی که می‎خواهید ذخیره خواهد شد.

۳) مخفی کردن کامنت ها
در زمان پخش ویدیو لایو، مخاطبان می توانند کامنت بگذارند. اگر می‎خواهید که این ویدیو به صورت خام و بدون هیچ نوشته و کامنتی ذخیره شود، باید پیش از پخش ویدیو، یک بار بر روی صفحه لمس کنید تا کامنت ها مخفی شود و شما بتوانید ویدیوی اصلی در حال پخش را مشاهده کنید.

۴) حافظه‌ خالی
به دلیل اینکه پیش از ضبط شما کیفیت ویدیو را بر روی حداکثر تنظیم کرده بودید، ویدیوی خروجی از حجم بالایی برخوردار خواهد بود. بنابراین قبل از شروع ضبط ویدیو از خالی بودن فضای گوشی خود اطمینان حاصل کنید.

۵) دسترسی روت
برای اندروید ۴٫۴ و یا پایین تر از آن، اگر می‎خواهید که اپلیکیشن هایی مانند Screen Recorder بدون هیچ ایرادی کار کنند، باید آنها به روت دسترسی داشته باشند. اما در نسخه ۵ به بالای اندروید اپلیکیشن‎هایی هستند که بدون نیاز به روت از صفحه نمایش گوشی شما فیلم‎برداری می‎کنند.

۶) کاربران آیفون
متاسفانه بر اساس سیاست‎های ios امکان ضبط مستقیم تصویر از روی صفحه موبایل وجود ندارد. برای این کار، کاربران سیستم عامل آی‎او‎اِس باید گوشی خود را به مک‎بوک وصل کنند.

برنامه پیشنهادی برای اندروید و آموزش استفاده

رکوردرهای پیشنهادی برای اندروید
رکوردرهای پیشنهادی برای اندروید

با توجه به این توضیحاتی که ارائه کردیم، دو اپلیکیشن را متناسب با اندروید ۴٫۴ و اندروید ۵ و بالاتر (بدون نیاز به روت) در ادامه معرفی خواهیم کرد. اپلیکیشن SCR Pro را برای اندروید ۴٫۴ و پایین‌تر (نیازمند روت)، و اپلیکیشن AZ Screen Recorder را برای اندروید ۵ و بالاتر (بدون نیاز به روت).

دانلود SCR Pro برای اندروید ۴٫۴ و پایین‌تر (نیازمند روت)
دانلود AZ Screen Recorder برای اندروید ۵ و بالاتر (بدون نیاز به روت)

پس از آنکه SCR Pro را دانلود و نصب و اجرا کردید، اجازه‎ی دسترسی روت به آن بدهید. در مرحله بعدی، آیکون روی صفحه نمایش داده می شود. روی آیکون چرخ دنده (تنظیمات) لمس کنید تا وارد تنظیمات برنامه شوید. ابتدا در قسمت Video بر روی گزینه‌ی Presets انتخاب کنید و در صفحه‌ی باز شده همانند تصویر زیر که مشاهده می‏ کنید، بالاترین رزولوشن و fps را انتخاب کنید. درمرحله دوم، دوباره در قسمت Video گزینه‌ی Resolution و گزینه‌ی Max را انتخاب کنید.

آموزش ذخیره ویدیو لایو اینستاگرام
01 ذخیره کردن ویدیو لایو اینستاگرام

مهمترین بخش تنظیمات در این مرحله است. به قسمت Audio رفته و گزینه‎ی Source را انتخاب کنید. پس از نمایش منوی بعدی، گزینه‏ Internal را انتخاب کنید.

آموزش ذخیره ویدیو لایو اینستاگرام
02 ذخیره کردن ویدیو لایو اینستاگرام

در قسمت Other گزینه ای به نام Output Directory وجود دارد که پیشنهاد می‎شود آن را روی حافظه‎ای قرار دهید که از فضای خالی بیشتری برخوردار است زیرا با این بخش می‎توانید مشخص کنید که ویدیو مورد نظر در حافظه داخلی و یا خارجی ذخیره شود.

[stextbox id=”read” direction=”rtl”]در وردپرس فور یو بخوانید:

آموزش دانلود ویدیو های اینستاگرام

[/stextbox]

 

تمامی مراحل طی شده و اکنون می‎توانید از تنظیمات برنامه خارج شوید. بعد از خروج از برنامه مجددا دکمه‌ میانبر را مشاهده خواهید کرد. پس از آن آیکون برنامه در این منوی میانبر انتخاب کنید تا ضبط کردن ویدیو آغاز شود. هرگاه در میان کار قصد توقف فیلم‎برداری را داشتید، می‌توانید Statusbar را به سمت پایین بکشید و آیکون برنامه که در قسمت نوتیفیکیشن‌ بار وجود دارد، را لمس کنید.

امبدواریم آموزش ذخیره کردن ویدیو لایو اینستاگرام مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

منبع: wp4u.ir

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *