آموزش پاک کردن اکانت اینستاگرام

آموزش پاک کردن اکانت اینستاگرام

همانطور که کم و بیش شاهد بوده اید اینستاگرام از آن دسته از شبکه های اجتماعی بوده که راه هزار ساله را یک شب طی کرده است و خیلی زود به شهرت رسید. به دلیل این که استفاده از این برنامه آسان است، دلایلی وجود دارند که ممکن است فردی بخواهد حساب کاربری خود را غیرفعال یا حذف نماید. برای آموزش پاک کردن اکانت اینستاگرام با وردپرس فور یو همراه باشید. این آموزش به صورت اختصاصی و رایگان برای شما کاربران گرامی مهیا شده است. 

آموزش پاک کردن اکانت اینستاگرام

برای شروع باید بگوییم که حذف دائم یا موقت حساب کاربری اینستاگرام بسیار راحت انجام می‌شود، اما حین انجام آن نیز ممکن است با چالش‌هایی روبه‌رو شویم. برای راحت تر انجام دادن این کار ما را همراهی کنید.

نحوه حذف دایمی اکانت اینستاگرام

دانستن این نکته ضروری است که پس از حذف حساب اینستاگرام برگشت ناپذیر است. پس تا وقتی که از حذف اکانت خود مطمئن نیستید، این کار را انجام ندهید. اگر در حذف کردن یا حذف نکردن حساب یا اکانت اینستاگرام خود شک دارید توصیه می کنیم به جای حذف کامل اکانت خود از قابلیت غیرفعال سازی موقت حساب کاربری استفاده کنید.

دانلود کردن عکس هایتان فراموش نشود!

قبل از پاک کردن اکانت اینستاگرام تان توصیه می شود عکس هایی که در اینستاگرام خود آپلود کردید و به آن ها نیاز دارید را دانلود کنید،  زیرا پس از حذف شدن اکانتتان دیگر به عکس هایی که به اشتراک گذاشته اید دسترسی نخواهید داشت. بعد از این که تصاویر موجود اینستاگرامتان را در حافظه محلی ذخیره نمودید، می‌توانید حساب کاربری خود را پاک کنید.

شما می توانید از سرویس Instaport برای ساخت نسخه پشتیبان از همه ی عکس های اکانت اینستاگرام استفاده کنید. برای بهره مندی از این سرویس به آدرس Instaport.me مراجعه کنید.

بر روی Sign in with Instagram کلیک کرده و اطلاعات حساب خود را وارد نمایید. سپس Autorize را بزنید تا دسترسی لازم را به سایت بدهید. حال از قسمت Choose your export options می‌توانید تمامی عکس‌ها، عکس‌های اخیر یا آن‌هایی را که در مدت زمان مشخصی آپلود شده‌اند دانلود کنید. همچنین می‌توانید تصاویر را براساس تگ‌های مشخص‌شده و آن‌هایی را که لایک کرده‌اید، ذخیره نمایید. علاوه بر این ها، گزینه‌ای برای دانلود ویدیوهای بارگذاری‌شده هم وجود دارد. در آخر بر روی دکمه Start Export کلیک کنید تا تصاویر را در فایل فشرده‌شده با فرمت .zip دریافت کنید.

[stextbox id=”read” direction=”rtl”]در وردپرس فور یو بخوانید:

آموزش ذخیره تصاویر اینستاگرام بدون گرفتن اسکرین شات

[/stextbox]

 

حذف حساب ‌کاربری

بعد از اینکه از تصاویرتان نسخه پشتیبانی تهیه کردید، می توانید به حذف اکانتتان اقدام کنید.

با استفاده از یک مروگر در کامپیوتر یا گوشی خود به سایت Instagram.com بروید. توجه داشته باشید که نمی‌توانید اکانت خود را به وسیله اپلیکیشن موبایل این برنامه حذف نمایید. بعد از وارد شدن به سایت مراحل زیر را انجام دهید:

۱- روی دکمه Log in کلیک کرده و اطلاعات حساب خود را وارد کنید.

۲- پس از ورود، به صفحه حذف حساب کاربری در اینستاگرام بروید.

۳- علت حذف حساب کاربری خود را از منوی موجود انتخاب کنید.

۴- رمزعبور خود را دوباره در فیلد نمایش داده‌شده وارد نمایید.

۵- روی Permanently delete my account در بخش پایین صفحه کلیک نمایید.

آیا واقعا اکانت من پاک شده‌ است؟!

درست است که با انجام مراحل بالا دیگر نمی‌توانید به تصاویر، ویدیوها، لیست دوستان، نظرات و … دسترسی داشته‌ باشید، اما این امکان وجود دارد که حساب شما به طور کامل پاک نشده‌ باشد. این اصلی ست که می‌گوید همه‌چیز در اینترنت باقی خواهد ماند. بنابراین سرورها یا سایت‌هایی وجود دارند که محتواهای منتشرشده در اینترنت را بایگانی می‌کنند، که شاید بتوان گفت این عیب یکی ار مهم ترین معایب شبکه‌های اجتماعی می باشد. پس حتما در هنگام استفاده از آن‌ها شرایط امنیتی را هم درنظر بگیرید.

نحوه پاک کردن اکانت اینستاگرام
نحوه حذف دایمی اکانت اینستاگرام

نحوه حذف موقت اکانت اینستاگرام

همانطور که قبلا گفته بودیم بعد از پاک کردن اکانت اینستاگرام دیگر بازگشتی درکار نیست. به همین سبب پیشنهاد می کنیم به جای آن حساب کاربری خود را به طور موقت غیرفعال نمایید. با انجام این کار، اکانت شما از دید عموم پنهان می شود، اما همه محتواها مانند تصاویر، نظرات و دوستان‌تان، حفظ شده و می‌توانید بعدا آن‌ها را بازیابی نمایید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- به آدرس Instagram.com رفته و مانند مراحل بالا وارد اکانت خود بشوید.

۲- روی نام کاربری خود در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

۳- دکمه Edit Profile را پس از انتخاب نام‌ کاربری بزنید.

۴- به پایین صفحه بروید و عبارت Temporarily disable my account را نزدیک گوشه سمت راست پایین، پیدا کنید.

۵- علت غیرفعال‌سازی حساب کاربری خود را از منوی مورد نظر انتخاب نمایید.

۶- در کادر زیرین گزینه ‘To continue, please re-enter your password را بزنید و دوباره رمزعبور خود را وارد کنید.

۷- سرانجام، روی دکمه Temporarily Disable Account کلیک کنید.

¡ توجه: حداکثر تا یک هفته می‌توانید اکانت اینستاگرام خود را غیرفعال نگه دارید.

 

امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد.

منبع: wp4u.ir

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *