آموزش افزایش حجم آپلود فایل در phpmyadmin

آموزش افزایش حجم آپلود فایل در phpmyadmin

در این نوشته به آموزش افزایش حجم آپلود فایل در phpmyadmin با تنظیمات فایل php.ini خواهیم پرداخت. معمولا مفسر پی اچ پی امکان آپلود فایل‌هایی تا حجم ۲ مگابایت را به ما می دهد. اما سوال این جاست که اگر بخواهیم این مقدار پیش‌فرض را افزایش دهیم باید چه کار کنیم؟ پاسخ این سوال در ویرایش فایل php.ini می باشد که در ادامه جزییات آن را بررسی می کنیم. با وبسایت آموزشی وردپرس فور یو همراه باشید.

آموزش افزایش حجم آپلود فایل در phpmyadmin

معمولا زمان هایی که می خواهیم دیتابیسی را در phpmyadmin ایمپورت کنیم، اما به خاطر کم بودن حجم تنظیمات پیش فرض، قادر به انجام چنین کاری نیستیم مجبور به افزایش حجم آپلود فایل می شویم.

برای ویرایش تنظیمات پیش‌فرض فایل php.ini، در سیستم عامل گنو/لینوکس توزیع اوبونتو، ابتدا باید وارد مسیر etc/php/7.0/apache2 شده و فایل php.ini را در یک ویرایشگر کد باز کنیم:

sudo nano /etc/php/7.0/apache2/php.ini

در کد بالا مشخص است که با استفاده از نرم‌افزار nano اقدام به باز کردن این فایل می کنیم. پس از باز کردن این فایل، باید ابتدا به دنبال عبارت memory_limit (به معنی محدودیت حافظه) گشته و مقداری بسته به نیازمان برای آن در نظر بگیریم که ۱۲۸M به صورت پیشفرض در نظر گرفته شده است. سپس به دنبال عبارت post_max_size (به معنی حداکثر حجم پست) گشته و مقداری بیش از حجم دیتابیسی که قرار است ایمپورت کنید همچون ۶۴M در نظر گرفته و در نهایت مقدار در نظر گرفته شده برای عبارت upload_max_filesize (به معنی حداکثر حجم فایل آپلودی) را برابر مثلاً ۲۰M در نظر می گیریم. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که مقدار در نظر گرفته شده برای عبارت upload_max_filesize باید از مقدار در نظر گرفته شده برای post_max_size کمتر باشد. سپس فایل را ذخیره کنید.

[stextbox id=”read” direction=”rtl”]در وردپرس فور یو بخوانید:

افزایش حجم آپلود وردپرس با افزونه PBP Increase upload limit

[/stextbox]

اکنون نوبت به Restart کردن نرم‌افزار وب سرور آپاچی می‌رسد که با استفاده از دستور زیر این کار به آسانی انجام می شود:

service apache2 restart

حالا دیگر به آسانی می توانید در محیط phpmyadmin دیتابیس هایی با حجم نسبتاً بالایی را ایمپورت کنید. اما شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که چرا ترتیب حجم دستورهای بالا باید به شکلی که توضیح داده شد باشند؟ در پاسخ این سؤال باید گفت که عبارت upload_max_filesize محدودیتی است که برای آپلود هر یک فایل در نظر گرفته شده است اما در این حالی است که post_max_size مرتبط با میزان محدودیتی است که کل ریکوئست را دربرمی گیرد که ممکن است چندین فایل را شامل شود.

امیدواریم این آموزش برایتان سودمند بوده باشد. منتظر نظرات شما هستیم.

منبع: wp4u.ir

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *