بهترین زبان های برنامه نویسی سال ۲۰۱۷

بهترین زبان های برنامه نویسی سال ۲۰۱۷

اگر شما می‌خواهید برنامه‌نویسی را شروع کنید، اینکه چه زبان برنامه نویسی را انتخاب کنید، به نیاز و راحت بودنتان با آن زبان بستگی دارد. طبیعتا برخی زبان‌ها برای شروع راحت تر و برخی دیگر سخت ترند، ولی در نهایت این شما هستید که انتخاب می‌کنید با کدام زبان، برنامه نویسی را آغاز کنید. برای اینکه در این زمینه کمکی کرده باشیم در ادامه لیستی از بهترین زبان های برنامه نویسی سال ۲۰۱۷ را آماده کرده ایم تا شما بدانید این روزها کدام زبان ها برتر هستند. با وبسایت آموزشی وردپرس فور یو همراه باشید.

بهترین زبان های برنامه نویسی سال ۲۰۱۷

۱- Python (پایتون)

پایتون
پایتون

پایتون با این هدف نوشته شده که علاوه بر عمومی بودن، خوانایی بالای نوشته‌ها را نیز داشته باشد تا خطوط کمتری برای برنامه نویسی نیاز باشد. پایتون از کتابخانه استاندارد وسیع تری بهره می‌برد. از مزیت‌های زبان پایتون می‌توان به Syntax یا همان نحوه نوشتن و قرارگیری کلمات به صورت درست، پشتیبانی خوب از OPP و راه‌های میانبر خوب اشاره کرد.

۲- C (سی)

سی
سی

زبان C همه منظوره بوده و از برنامه‌ریزی ساخت یافته و متغیر واژگانی پشتیبانی می‌کند. از جمله مزیت‌های زبان C، قابل استفاده بودن در بسیاری از پلتفرم‌ها، واضح بودن و امکان دسترسی به سخت افزار و داده‌های باینری می‌باشد.

۳- Java (جاوا)

جاوا
جاوا

احتمالا شما هم تعریف جاوا را شنیده‌اید. این زبان برنامه‌نویسی، شی‌گرا بوده و از اصول WORA (یک‌بار بنویس، همه‌جا اجرا کن) تبعیت می‌کند. زبان جاوا در مقایسه با پایتون کتابخانه بزرگتر و عملکرد بهتری دارد.

۴- C++ (سی پلاس پلاس)

سی پلاس پلاس
سی پلاس پلاس

C++ همه منظوره و شی گراست. این زبان از زبان‌های برنامه نویسی متعددی مثل جاوا و سی شارپ تاثیر گرفته و در زمینه‌های مختلفی از آن استفاده می‌شود. از ویژگی‌های سی پلاس پلاس می‌توان به استفاده از چند سبک برنامه‌نویسی و عملکرد خوب اشاره کرد.

[stextbox id=”read” direction=”rtl”]در وردپرس فور یو بخوانید:

آسان ترین زبان های برنامه نویسی برای مبتدیان

[/stextbox]

۵- C# (سی شارپ)

سی شارپ
سی شارپ

در چند سال اخیر از این زبان برنامه نویسی استقبال خوبی شده است. سی شارپ شی‌گرا بوده و از نوع زبان‌های برنامه‌نویسی پروسه‌ای می‌باشد که زیرشاخه‌های زیادی را در برمی‌گیرد. جالب است بدانید که C# توسط مایکروسافت طراحی‌شده و زبانی با زیرساخت‌های مشترک است.

۶- R (آر)

آر
آر

این زبان برنامه‌نویسی، زبانی متن‌باز است که برای محاسبات آماری استفاده می‌شود که در میان کارشناسان داده کاوی و آمار محبوبیت زیادی دارد. از جمله مزیت‌های زبان R، می‌توان به بسته اکوسیستم و گستردگی آن اشاره کرد.

۷- JavaScript (جاوا اسکریپت)

جاوا اسکریپت
جاوا اسکریپت

این زبان شی گرا و پویا می‌باشد. برخی بر این باورند که جاوا اسکریپت همان زبان جاوا است که ولی باید بگوییم که این دو زبان در جزییات با هم تفاوت‌هایی دارند. در واقع جاوا اسکریپت اصول اولیه‌اش را از self و scheme گرفته است. از این زبان برنامه‌نویسی در سال ۲۰۱۷ استقبال خوبی شده است.

۸- PHP (پی اچ پی)

پی اچ پی
پی اچ پی

این زبان چند منظوره و سمت سرور است و برای توسعه وب و طراحی سایت از آن استفاده می‌شود. یادگیری PHP راحت تر است و به همین دلیل تازه‌کارها به سراغ آن می‌روند. از جمله مزیت‌های این زبان برنامه‌نویسی پرتابل بودن و داشتن فریم ورک های متنوع است.

۹- GO (گو)

گو
گو

گو زبان برنامه نویسی شرکت گوگل است که آن را به صورت Open source عرضه کرده است. این زبان برای افرادی که با برنامه‌های شبکه و وب سرویس‌ها سروکار دارند، مناسب است. از ویژگی‌های زبان GO می‌توان به بازیافت حافظه، حافظه ایمن و تایپ سیستم محدود اشاره کرد.

۱۰- Swift (سوئیفت)

سوئیفت
سوئیفت

سوئیفت زبانی نو و تازه است و توانسته در سال ۲۰۱۷ محبوبیت خوبی به دست آورد. شرکت اپل این زبان برنامه‌نویسی چند پارادایمی را برای توسعه دهندگان iOS عرضه کرده است. Swift زبانی توسعه پذیر می‌باشد و از مفاهیم Late binding و dynamic dispatch پشتیبانی می‌کند.

حال با ابن اطلاعات امیدواریم راحت تر تصمیم بگیرید که کدام زبان را یاد بگیرید و یا در کدام زبان حرفه‌ای شوید. این نکته را یادتان باشد که خیلی بهتر است که یک زبان را حرفه‌ای بلد باشید تا اینکه چند زبان را نیمه کار یاد بگیرید.

منبع: hackernoon

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *