کارهایی که نباید در دستگاه های اندرویدی انجام داد

کارهایی که نباید در دستگاه های اندرویدی انجام داد

در این مطلب با آموزش کارهایی که نباید در دستگاه های اندرویدی انجام داد در خدمت شما هستیم. امروزه استفاده از گوشی های هوشمند به عنوان روالی برای انجام کارهای روزمره به حساب می آید. کاربران زیادی برای محافظت از گوشی هوشمند خود یا بهینه سازی آن اقدام به نصب آنتی ویروس ها یا برنامه های امنیتی دیگر می کنند و یا اینکه مدام برنامه های پس زمینه را غیر فعال می کند. حال این سوال پیش می آید که آیا این کارها ضرورت دارد؟ برای پاسخ به این سوال و چه کار هایی را نباید در دستگاه های اندرویدی انجام داد با وردپرس فور یو بمانید.

کارهایی که نباید در دستگاه های اندرویدی انجام داد 

 

استفاده از Task Killer و یا غیر فعال‌سازی اپلیکیشن‌ها به صورت دستی

اغلب کاربران از اپلیکیشن‌های تسک کیلر به منظور غیر فعال‌سازی اپلیکیشن‌های اجرایی دستگاه اندرویدی خود استفاده کرده و یا به روش دستی و از بخش recent apps (اپلیکیشن‌هایی که به تازگی اجرا شده‌اند) نسبت به غیر فعال‌سازی دستی آن‌ها وارد عمل می‌شوند. توجه به این نکته که انجام این اعمال ممکن است منجر به آسیب‌رسانی به عملکرد دستگاه ‌شود، حائز اهمیت است. هنگامی که برای اولین بار اپلیکیشنی را باز می‌کنیم، بخشی از داده‌های این اپلیکیشن در قسمت رم دستگاه ذخیره می‌شوند. به این معنا که در هنگام استفاده مجدد آن، این اپلیکیشن به دلیل وجود داده‌های که از قبل ذخیره شده‌اند سریع‌تر از دفعه اول بارگذاری می‌شود. بنابراین اگر شما این اپلیکیشن را از منوی Recent Apps حذف کنید و یا کش آن را پاک نمایید داده‌های ذخیره شده در رم نیز از بین خواهند رفت از این‌رو برای استفاده دوباره از اپلیکیشن مجددا نیاز به انجام فرآیند ذخیره بخشی از داده‌های آن در رم خواهد بود. توصیه می‌شود که تنها فقط در صورت نیاز به غیر فعال‌سازی کامل اپلیکیشن اقدام نمایید. برای مثال هنگامی که اپلیکیشن مصرف باتری بسیار بالایی دارد و یا اینکه با اجرای مداوم آن در پس‌زمینه منابع زیادی از دستگاه اشغال می‌شوند.

 

استفاده از بیش از یک اپلیکیشن آنتی‌ویروس

اگر احساس می‌کنید که دستگاه اندرویدی شما نیازمند یک اپلیکیشن آنتی‌ویروس است باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که این چنینی منابع زیادی از جمله رم دستگاه را اشغال می‌کنند و مصرف باتری بسیار بالایی دارند. این نوع اپلیکیشن‌ها جزو اپلیکیشن‌های فشرده به حساب می‌آیند که به طور مداوم در پس‌زمینه دستگاه در حال اجرا خواهند ماند. استفاده از بیش از یک اپلیکیشن‌ آنتی‌ویروس به امنیت بیشتر دستگاه شما هیچ کمکی نخواهد کرد. اگر قصد استفاده از اپلیکیشن آنتی‌ویروس را دارید مطمئن شوید که از بین اپلیکیشن‌های موجود بهترین را انتخاب خواهید کرد و تنها از یک اپلیکیشن آنتی‌ویروس برای دستگاه اندرویدی خود استفاده کنید.

 

نادیده گرفتن به‌روز رسانی سیستم‌عامل

سیستم‌عامل گوشی هوشمند شما به منظور رفع نقایص امنیتی هرچند وقت یک‌بار نیازمند به‌روز رسانی است. به محض مطلع شدن از به‌روز رسانی، سیستم‌عامل خود را آپدیت کنید. در واقع حتی می‌توانید تنظیمات گوشی خود را به نحوی تغییر دهید که به محض دریافت آپدیت، به طور خودکار به‌روز رسانی دستگاه انجام شود. با انجام این عمل امنیت و عملکرد دستگاه شما بهتر و کارآمدتر خواهد شد.

 

دانلود اپلیکیشن از منابع غیر قابل اعتماد

فایل‌های APK سیستم عامل اندروید می‌توانند به نحوی دست‌کاری شوند که حاوی نرم‌افزار مخرب باشند و دستگاه شما را آلوده کنند. مطمئن شوید که اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را از منابع قابل اعتماد همانند گوگل پلی دانلود می‌کنید.

 

ریستارت نکردن و یا عدم راه‌اندازی مجدد گوشی‌های هوشمند

در رابطه با را‌ه‌اندازی مجدد گوشی‌های هوشمند موضوعات قابل بحثی بسیاری وجود دارد. با این‌حال راه‌اندازی مجدد گوشی هفته‌ای یک بار مفید است. از طرف دیگر با انجام این عمل داده‌های کش موقت حذف خواهند شد زیرا دیگر نیازی به آن‌ها نیست. گاهی اوقات نیز ممکن است حافظه مسدود شود و داده‌های موقت ذخیره شده حذف نشوند که این امر منجر به عملکرد کند دستگاه خواهد شد بنابراین با راه‌اندازی مجدد دستگاه می‌توان به طور موقت به بهبود سرعت عملکرد دستگاه نیز کمک کرد.

 

به پایان آموزش کارهایی که نباید در دستگاه های اندرویدی انجام داد رسیدیم. امیدواریم این مطلب برای شما کاربردی باشد. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با در میان بگذارید.

منبع: wp4u.ir

متولد تهران، ساکن کرج، فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار تاریخ تولد:11 سپتامبر سال 1995 علاقه‌مندی‌ها:وب‌گردی، تماشا فیلم و سریال، طراحی وب‌سایت

پیج اینستاگرام
مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *