آموزش حذف عکس پروفایل در تلگرام

آموزش حذف عکس پروفایل در تلگرام

در مقاله‌های قبلی به آموزش تغییر عکس پروفایل در تلگرام پرداخته بودیم. حال در این مطلب با شما هستیم تا آموزش حذف عکس پروفایل در تلگرام را بررسی کنیم. در تلگرام شما می‌توانید هر زمانی که خواستید یک یا چند و یا حتی تمامی عکس های پروفایل خود را حذف کنید که این کار به سادگی انجام می‌شود. پاک کردن عکس پروفایل تلگرام می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، شاید عکسی را اشتباه آپلود کرده باشید یا شاید از آن راضی نیستید. دلیل آن هرچه که باشد نیاز به خواندن این مقاله خواهید داشت. پس با ما همراه باشید تا نسبت به حذف تصویر پروفایل تلگرام خود اقدام کنید.

 

آموزش حذف عکس پروفایل در تلگرام

اگر شما در تلگرام یک عکس جدید بر روی پروفایلتان آپلود کنید، عکس قبلی پاک نمی‌شود و بقیه کاربران می‌توانند آن را هم مشاهده کنند. شاید شما دوست نداشته باشید که در پروفایلتان چندین عکس وجود داشته باشد، یا به هر دلیلی تمایل به حذف تصویر پروفایل تلگرام خود داشته باشید. یا اصلاً فرض کنید یک عکس پروفایل جدید در تلگرام تنظیم کرده‌اید و می‌خواهید افراد جدید شما را ببینند. اما در اپلیکیشن تلگرام عکس پروفایل قدیمی شما همچنان قابل مشاهده است. وقتی افراد روی عکس فعلی شما بزنند، می‌توانند آن‌ها را ببینند. چگونه از شر این مشکل ناامید کننده خلاص شویم؟ پاسخ ساده است: فقط باید عکس پروفایل قدیمی خود را حذف کنید. خوشبختانه در تلگرام امکان پاک کردن عکس های پروفایل وجود دارد. برای اینکه بتوانید یک تصویر از پروفایل تلگرامتان را پاک کنید لازم است که مراحل زیر را طی کنید:

  1. برای حذف عکس های پروفایل قبلی خود از تلگرام وارد نرم افزار شوید و منوی سمت چپ را باز کنید، برای این کار می‌توانید انگشتتان را از سمت چپ صفحه به سمت راست بکشید.
  2. وارد قسمت Settings بشوید.
    آموزش حذف عکس پروفایل در تلگرام 
  3. در بالای این قسمت آخرین تصویر پروفایل شما نمایش داده می‌شود، آن را لمس کنید تا تصویر پروفایلتان بزرگ تر نمایش داده شود.
  4. حال می‌توانید با کشیدن انگشت خود روی صفحه بر روی هر کدام از عکس های پروفایلتان که می‌خواهید بروید. روی عکس مورد نظر بروید.
  5. برای اینکه عکس مورد نظر خود را پاک کنید لازم است سه نقطه ای که در بالای صفحه سمت راست وجود دارد را لمس کنید، پس از آن همانند تصویر بالا دو گزینه Save to gallery و گزینه Delete نمایان خواهد شد.
    پاک کردن عکس پروفایل در تلگرام 
  6. در صورت پاک کردن عکس پروفایل تلگرام گزینه Delete را لمس کنید، اگر می‌خواهید یک نسخه از این عکس را ذخیره کنید و نگه دارید قبل از پاک کردن گزینه Save to gallery را لمس کنید. اگر قصد دارید نسبت پاک کردن همه عکس های پروفایل تلگرام اقدام کنید باید یکی یکی روی عکس‌ا رفته و این رویه را تکرار کنید.

بیشتر بخوانید:آموزش دانلود از تلگرام با دانلود منیجر

 

سوالات متداول

چگونه می‌توانم چندین عکس پروفایل به تلگرام اضافه کنم؟

وقتی یک عکس پروفایل جدید آپلود می‌کنید، یک گزینه عکس پروفایل چندگانه داخلی در برنامه تلگرام وجود دارد که عکس قبلی به طور خودکار ذخیره می‌شود.

آیا کسی می‌تواند عکس پروفایل تلگرام من را ببیند؟

همه افراد در اپلیکیشن تلگرام می‌توانند به صورت پیش فرض عکس پروفایل شما را ببینند. اگر می‌خواهید عکس را از همه پنهان کنید، مسیر تنظیمات > حریم خصوصی و امنیت > عکس‌ها و ویدیوهای نمایه > مخاطبین من (Settings>Privacy & security>Profile photos & videos>My contacts) را طس کنید.

تلگرام چند عکس میتونه نگه داره؟

اپلیکیشن تلگرام می‌تواند ۱۰ عکس را در یک آلبوم نگه دارد و اگر فضای کافی روی گوشی یا رایانه شخصی خود داشته باشید، می‌توانید بی‌نهایت آلبوم ارسال کنید

حرف آخر

تلگرام یک اپلیکیشن عالی برای برقراری ارتباط با دوستان و همکاران شماست. می‌تواند مکالمه روزانه شما را روان و قابل لمس کند. همانطور که مشاهده کردید حذف عکس پروفایل در تلگرام فرایند بسیار راحت و آسانی داشت. اما گاهی در حین استفاده از اپلیکیشن، نیاز به حذف یا اضافه کردن عکس پروفایل جدید در اپلیکیشن تلگرام خود را احساس می‌کنید. تغییر یا حذف عکس پروفایل از اپلیکیشن تلگرام بسیار آسان است. اگر این مقاله را به طور کامل بخوانید، می توانید آن را در یک لحظه برای پلتفرم های مختلف انجام دهید.

امیدواریم از این آموزش تلگرام استفاده کرده باشید. در صورت وجود مشکل از قسمت نظرات همین پست با ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنیم.

متولد تهران، ساکن کرج، فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار تاریخ تولد:11 سپتامبر سال 1995 علاقه‌مندی‌ها:وب‌گردی، تماشا فیلم و سریال، طراحی وب‌سایت

پیج اینستاگرام
مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

  1. یو پی اس
    ۱۰:۰۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۵

    ممنون اطلاعات خوبی بود

  2. بهاری
    ۱۰:۳۱ ۱۳۹۹/۰۷/۱۲

    سلام خسته نباشید. ببخشید من چند تا عکس پروفایل تو تلگرام گذاشتم تازگیا تلگرامم آپ دیت شده از اون موقع به بعد دیگه اصلا پاک نمیشن. عکس پروفایل جدید میشه گذاشت ولی بعدش دیگه اصلا هیچ کدومشون حذف نمیشن. درضمن با لپ تاپم که ویندوز ۱۰ هست به تلگرام میرم. لطفا راهنمایی کنید. با تشکر