آموزش افزایش رم در گوشی اندروید

آموزش افزایش رم در گوشی اندروید

با زیاد شدن برنامه ها و بازی های اندرویدی و همچنین پیشرفته تر شدن آن ها نیاز به رم بیشتر در برخی از گوشی های اندرویدی احساس می شود. با وردپرس فور یو همراه باشید تا با هم به آموزش افزایش رم در گوشی اندروید بپردازیم.

آموزش افزایش رم در گوشی اندروید

۱- تصویر زمینه زنده و ویجت‌ها را محدود کنید

ویجت‌ها معمولا زود به زود رفرش می شوند، همچنین اطلاعاتشان در حافظه رم ذخیره می شود. تصاویر زمینه زنده چون دائما در حال اجرا هستند، سبب می شود تا هم شارژ گوشی زود تمام شود و هم به‌ دلیل استفاده بی جا از حافظه رم، عملکرد دستگاه کاهش یابد.

۲- اپلیکیشن‌ها را غیر فعال کنید

بعضی از برنامه ها بعد از خارج شدن از آن ها به طور کامل بسته نمی شوند و درحال اجرا در پشت صحنه باقی می مانند و بدین گونه باعث کاهش کارایی رم می شوند. اگرچه انتخاب اینکه کدام اپلیکیشن‌ها غیر ضروری هستند و نباید در پشت صحنه اجرا شوند می تواند پروسه زمان بری باشد اما می تواند بر کارایی دستگاه شما تاثیر بسیاری بگذارد.

برای غیرفعال سازی اپلیکیشن‌ ها وارد صفحه تنظیمات شوید و به بخش اپلیکیشن یا مدیر اپلیکیشن‌ ها بروید. سپس از سربرگ‌ ها گزینه All یا همه را انتخاب کنید تا تمام اپلیکیشن‌ های موجود بر روی گوشی شما به نمایش گذاشته شوند. اکنون وارد اپلیکیشنی شوید که غیر ضروری است و گزینه Disable یا غیر فعال سازی را انتخاب نمایید. البته اگر واقعا به یک اپلیکیشن نیاز ندارید و از آن استفاده نخواهید کرد، بهتر است به‌طور کامل آن را حذف نمایید.

۳- انیمیشن‌ها را غیر فعال کنید

منظور از انیمیشن، الگو‌های حرکتی‌ هستند که در هنگام تغییر صفحه و یا هر فعالیت دیگری در رابط کاربری دستگاه نمایش داده می شوند. انیمیشن‌ها معمولا بخش زیادی از رم را اشغال می کنند.
برای دسترسی به انیمیشن‌ ها باید وارد بخش تنظیمات توسعه دهندگان شوید که به‌صورت معمول بر روی گوشی‌ ها فعال نیست. برای فعال سازی این بخش وارد تنظیمات شوید و به قسمت درباره دستگاه بروید. در این بخش گزینه شماره ساخت یا build number را ۷ بار لمس کنید. اکنون تنظیمات جدیدی در صفحه ایجاد شده است که توسعه دهندگان اندروید از آن استفاده می کنند. بعد از انجام این کار وارد صفحه تنظیمات شوید و به پایین بیایید تا به Developer Options یا تنظیمات توسعه دهندگان برسید، اکنون وارد این بخش شوید و به Drawing بروید و گزینه‌هایی که فعال هستند، غیرفعال کنید. از این پس انیمیشن‌ های رابط کاربری نمایش داده نخواهند شد.

آموزش افزایش رم در گوشی اندروید به پایان رسید. منتظر نظرات شما هستیم.

منبع: wp4u.ir

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *