ترفندهای جالب گوشی LG G5

ترفندهای جالب گوشی LG G5

کمپانی ال جی با معرفی آخرین پرچم‌دار خود بسیاری از طرفداران تکنولوژی را شگفت زده کرد. گوشی ال‌جی G5 که در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ معرفی شد، ظاهری زیباتر از گذشته داشته و نسبت به جد خود امکانات بیشتری را برای کاربران به ارمغان آورده است. حالا با وردپرس فور یو همراه باشید تا درکنار یکدیگر ترفندهای جالب گوشی LG G5 را مورد بررسی قرار دهیم.

ترفندهای جالب گوشی LG G5

۱- کلید میانبر تنظیم صدا (Volume key)

ترفندهای جالب گوشی LG G5
01 ترفندهای جالب گوشی LG G5

برخلاف باورها کلیدهای کنترل صدا دارای ویژگی میانبر هستند که می‌توان به سادگی از آن‌ها در زمان خاموش بودن نمایشگر استفاده کرد. با پیدا کردن گزینه shortcut key در بخش تنظیمات، می‌توانید کاربردهای آن را تعریف کنید. برای نمونه می‌توانید با دو بار زدن کلید بالا از صفحه دستگاه خود اسکرین شات بگیرید و با دو بار زدن کلید پایین اپلیکیشن دوربین را فراخوانی کنید. البته این تنظیمات فقط به اینجا ختم نمی‌شود و پس باز شدن برنامه دوربین می‌توان با دوباره زدن کلید پایین کنترل صدا یک شات سریع بگیرید.

۲- تغییر تم رابط کاربری ال‌جی G5

ترفندهای جالب گوشی LG G5
02 ترفندهای جالب گوشی LG G5

شاید شما جز آن دسته از افراد باشید که رابط کاربری LG G5 را نمی پسندید اما جای هیچ نگرانی نیست. شما می توانید به آسانی از سرویس SmartWorld ال‌جی تم مورد علاقه خود را دریافت کنید و از این تنوع لذت ببرید.

۳-  تنظیمات هوشمند (Smart Settings)

ترفندهای گوشی LG G5
03 ترفندهای گوشی LG G5

Smart Settings یک ویژگی بسیار کاربردی در رابط کاربری ال‌جی به شمار می‌آید و به شما اجازه می‌دهد تا پروفایل صدای خاصی را تنظیم کنید و از طریق وای فای یا بلوتوث این ویژگی بصورت خودکار با موقعیت مکانی شما پروفایل را تنظیم می‌کند.

۴- پنهان کردن اپلیکیشن‌ها و تغییر اندازه منو

ترفندهای جالب گوشی LG G5
04 ترفندهای جالب گوشی LG G5

در لانچر جدید ال‌جی ویژگی app drawer حذف شده اما با این حال می‌توان به سادگی با پنهان سازی اپلیکیشن‌ها از بهم ریختن بیش از حد نمایشگر جلوگیری کرد. پس از ورود به تنظیمات وارد بخش homescreen شوید، برای چند لحظه انگشت خود را روی صفحه نمایش نگه دارید، اکنون می‌توانید ابعاد مورد نظر خود را از بین ۴ در ۴، ۴ در ۵، و ۵ در ۵ انتخاب کنید و در همین قسمت با رفتن به بخش hide apps می‌توانید اپلیکیشن‌های غیر ضروری، همانند اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده را پنهان کنید، تا در صفحه اصلی نمایش داده نشوند.

۵- دسترسی به عملکرد منو از طریق دکمه Recent Apps

ترفندهای جالب گوشی G5
05 ترفندهای جالب گوشی G5

اکثر اسمارت فون های امروزی دکمه گزینه‌ها را ندارد و این دکمه در اکثر اپلیکیشن‌ها به‌صورت اختصاصی موجود است، اما اگر خواهان استفاده از این دکمه قدیمی هستید، ال‌جی جی ۵ نیاز شما را برطرف می‌کند، برای اینکار کافی است که دکمه Recent Apps را چند لحظه نگه دارید، سپس منوی تنظیمات یا گزینه‌های آن برای شما باز خواهد شد.

۶- تعویض کردن ماژول

ترفندهای جالب گوشی LG G5
06 ترفندهای جالب گوشی LG G5

همه ترفندهای گفته شده، درباره کلیدهای میانبر و ویژگی‌های نرم افزاری جی ۵ بود، اما این دستگاه دارای یک ویژگی منحصر به فرد با نام ماژولار است. با این ویژگی باتری از قسمت زیرین با بیرون کشیدن از دستگاه خارج می‌شود اما چندان هم کار ساده‌ای نیست و ممکن است مشکلی برای دستگاه شما پیش بیاید.
قبل از تعویض کردن ماژول بهتر است که دستگاه شما خاموش باشد، گام بعدی فشار دادن دکمه بازگشتی در قسمت زیرین دستگاه است، پس از آزاد شدن قطعه اسلاید، به آرامی باتری را رو به پایین بکشید، حال در زمان تعویض باتری پیشنهاد می‌شود که با یک دست پانل و با دست دیگر باتری را نگه دارید، همچنین سریع جا انداخت ماژول تحت هیچ شرایطی پیشنهاد نمی‌شود چراکه ممکن است باعث شکستن و خرابی قطعه ها در آن شود.

امیدواریم ترفندهای جالب گوشی LG G5 برایتان مفید بوده باشد. اگر ترفند دیگری می شناسید در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

منبع: androidauthority

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *