ایکس باکس وان ایکس ، ایکس باکس بعدی مایکروسافت

ایکس باکس وان ایکس ، ایکس باکس بعدی مایکروسافت

ایکس باکس جدید، ایکس باکس وان ایکس ، که قبلا با نام کدی پروژه اسکورپیو نامیده شده بود، اخیرا به طور رسمی در کنفرانس ایکس باکس در لس آنجلس رونمایی شد. گرچه از قبل بعضی از مشخصات فنی و قدرت این کنسول مشخص بود ولی آن چیزی که معلوم نبود قیمت، تاریخ عرضه، و البته نام آن بود. با وبسایت آموزشی وردپرس فور یو همراه باشید.

ایکس باکس وان ایکس XBOX One X

نام، قیمت، تاریخ عرضه

سخت افزاری که با عنوان پروژه اسکورپیو در سال پیش از موقع اعلان آن در E3 2016 بروز شده بود، به طور رسمی نامی دارد و آن Xbox One X می‌باشد. و در ۷ نوامبر (۱۶ آبان ۹۶) با قیمت ۴۹۹ دلار (حدودا ۱۶۰۰۰۰۰ تومان) به بازار خواهد آمد.

کنسول

بنابه گفته مایکروسافت ، این کنسول کوچک‌ترین ایکس باکسی است که تا حالا ساخته است که برای استفاده چند رسانه‌ای آن را بسیار آسان‌تر می‌کند.

[stextbox id=”read” direction=”rtl”]در وردپرس فور یو بخوانید:

آموزش فعال کردن Ink Workspace در ویندوز ۱۰

[/stextbox]

مشخصات فنی

گرچه بروزرسانی ایکس باکس وان مایکروسافت یک قدم از محصول جدید سونی یعنی PS4 Pro عقب‌تر است، اما آن‌ها بالاخره آماده به اشتراک گذاری سخت افزار با مشخصات فنی رقابتی در ماه نوامبر شدند. این ایکس باکس جدید گیمینگ ۴k و واقعیت مجازی یا همان VR را پشتیبانی می‌کند، و یک پردازنده گرافیکی شش ترافلاپی و پردازنده ۸ هسته‌ای را دارا می‌باشد.

یک موسسه دیجیتال وابسته به مایکروسافت دو ماه پیش اعلام کرد که ایکس باکس وان ایکس که در آن زمان پروژه اسکورپیو نامیده می‌شد از نظر عدد و ارقام از PS4 Pro بسیار بالاتر است.

 

پروژه اسکورپیو ایکس باکس وان PS4 Pro
پردازنده Eight custom x86 Cores clocked at 2.3Ghz Eight Custom Jaguar cores clocked at 1.75GHz Eight Jaguar cores clocked at 2.1GHz
گرافیک ۴۰ customized compute units at 1172MHz ۱۲ GCN compute units at 853MHz (Xbox One S:914MHz) ۳۶ improved GCN compute units at 911MHz
حافظه ۱۲GB GDDR5 ۸GB DDR3/32MB ESRAM ۸GB GDDR5
پهنای باند حافظه ۳۲۶GB/s DDR3: 68GB/s, ESRAM at max 204GB/s (xbox One S: 219GB/s) ۲۱۸GB/s
هارد دیسک ۱TB 2.5-inch ۵۰۰GB/1TB/2TB 2.5-inch ۱TB 2.5-inch
درایو نوری ۴K UHD Blu-ray Blu-ray (Xbox One S: 4K UHD) Blu-ray

تمام این اعداد و ارقام اساسا برای ایکس باکس حدید بدین معنا است که یک نرخ ارسال قاب اطلاعاتی پایدار، زمان بارگزاری سریعتر، عدم ناهمگام‌سازی با صفحه نمایش، فیلتر الگو بهبود یافته که هر چیزی را روان‌تر نشان می‌دهد و البته پشتیبانی از ۴K را دارا می‌باشد.

بازی‌ها

حین رونمایی از ایکس باکس وان ایکس عنوان‌های جدید بازی به چشم می‌خورد، که شامل Forza Motorsport 7، Metro Exodus, Assassin’s Creed Origins, و BioWare’s answer to Destiny: a new IP called Anthem می‌شود.

منبع: mashable

متولد تهران، ساکن کرج، فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار تاریخ تولد:11 سپتامبر سال 1995 علاقه‌مندی‌ها:وب‌گردی، تماشا فیلم و سریال، طراحی وب‌سایت

پیج اینستاگرام
مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *