گوشی را گران نخرید

گوشی را گران نخرید
آنچه در این پست میخوانید

ما ایرانی ها به داشتن نوبرانه ها و اولین ها عادت داریم. دوست داریم اولین ها برای خودمان باشد، زودتر از دیگران! همین امر باعث شده تا خودمان موجب یک سری گرانی ها و سو استفاده ها شویم. اما شاید بهتر باشد در خرید گوشی های هوشمند عجله نکنیم! آن ها ارزان می شوند. با وردپرس فور یو همراه باشید.

گوشی را گران نخرید!

همانطور که مطلع هستید کمتر از دو هفته از عرضه‌ی آیفون SE به بازار موبایل دنیا می‌گذرد و ایران هم از جمله‌ی نخستین بازارهایی است که میزبان این گوشی بود؛ اما نه به صورت رسمی و نه به قیمت تعیین شده در بازار جهانی (قیمت اپل؛ 400 دلار) بلکه به قیمتی حدود 2.5 تا 3 برابر قیمت واقعی آن. اما از آنجا که برخی از ما عاشق نوبرها هستیم و همیشه عجله داریم که نکند دیر شود، قیمت زیاد برایمان اهمیتی ندارد.

آیفون SE با قیمت 3 میلیون و 400 تا 800 هزار تومان به بازار ایران عرضه شد و استقبال از این گوشی چنان بود که در یکی دو روز اول همه‌ی گوشی‌های موجود در بازار تمام شد و اگر نسخه‌ای از آن پیدا می‌شد چنان قیمت عجیبی برایش در نظر می‌گرفتند که رکورد قیمت نسخه‌های پرچمدار نسل پیش را می‌زد! به هر حال بعد از چند روز گوشی در بازار زیاد شد و قیمت آن حدود دو میلیون تومان کاهش یافت؛ اما جالب است بدانید که در حال حاضر این گوشی مشتری ندارد و کمتر کسی سراغ آن را می‌گیرد.

البته این موضوع فقط مختص گوشی‌های آیفون اپل نیست؛ گوشی‌های برندهای دیگر همچون سامسونگ، ال‌جی و حتی شیائومی تازه‌وارد را نیز شامل می‌شود. اما موضوع اپل کمی با بقیه برندها متفاوت است. از آنجا که اپل نماینده‌ی رسمی در بازار ایران ندارد، قیمت را اصولا دلالان و فروشندگان بنابه درخواست بازار تعیین می‌کنند. با این حال برندهای دیگر هم با وجود داشتن نمایندگی وضعیت بهتری ندارند؛ چرا که در بازار ایران فرمول تعیین قیمت وجود ندارد و هر فروشگاهی بنابر سرویس، نرم‌افزار، برچسب و لوازم جانبی خاصی که ارائه می‌دهد قیمت متفاوتی برای گوشی تعیین می‌کند. حال اگر خودمان کمی صبر کنیم (مثلا حدود 10 روز) هم خودمان کمتر متضرر میشویم و هم فروشندگان از این عجله ما سو استفاده نمی کنند. پس گوشی را گران نخرید

منبع: wp4u.ir

 

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
گلکسی نوت 8 سامسونگ

از گلکسی نوت 8 سامسونگ رونمایی شد

رویداد اختصاصی Unpacked که در شهر نیویورک برگزار شد و طی آن شرکت سامسونگ از نوت 8 خود رونمایی کرد تا انتظارها برای معرفی این فبلت به پایان برسد. اگر شما هم مشتاقید تا از ویژگی‌های این گلکسی نوت 8 سامسونگ بیشتر بدانید با وبسایت آموزشی وردپرس فور یو همراه باشید.

بیشتر بخوانید
اندروید اوریو

اندروید اوریو (Oreo) معرفی شد

اندروید اوریو (Oreo) بالاخره معرفی شد تا به شایعات و گمانه‌زنی‌های فراوانی که وجود داشت پایان دهد. اندروید Oreo نام جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید خواهد بود. با وبسایت آموزشی وردپرس فور یو همراه باشید تا با ویژگی‌های آن آشنا شوید.

بیشتر بخوانید
ایکس باکس وان ایکس

ایکس باکس وان ایکس ، ایکس باکس بعدی مایکروسافت

ایکس باکس جدید، ایکس باکس وان ایکس ، که قبلا با نام کدی پروژه اسکورپیو نامیده شده بود، اخیرا به طور رسمی در کنفرانس ایکس باکس در لس آنجلس رونمایی شد. گرچه از قبل بعضی از مشخصات فنی و قدرت این کنسول مشخص بود ولی آن چیزی که معلوم نبود قیمت، تاریخ عرضه، و البته نام آن بود. با وبسایت آموزشی وردپرس فور یو همراه باشید

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *