اضافه شدن متن ترانه ها به جستجوی گوگل

اضافه شدن متن ترانه ها به جستجوی گوگل

با خبری مبنی بر اضافه شدن متن ترانه ها به جستجوی گوگل با شما هستیم. طرفداران جدی موسیقی و تولیدکنندگان آن با شنیدن این خبر حتما خوشحال می شوند. متن ترانه ها یا اصطلاحا “lyrics” امکانی است که در پلیر های موسیقی وجود دارد. اگر از کاربران دستگاه های هوشمند باشید و از نرم افزار معروف musicx match استفاده کرده باشید خواهید دید در حین گوش دادن موسیقی ، متن ترانه به صورت چیزی شبیه زیرنویس برای شما نمایش داده می شود. با وردپرس فور یو همراه باشید.

 این قابلیت برای بسیاری از موسیقی های ایرانی هم وجود دارد. این شرکت یکی از بزرگترین بانک های متن موسیقی را در سایت خود دارد. البته سایتهای معروف دیگری مانند lyricsfreak هم هستند که این متن ها را جمع آوری میکنند.

در ضمن همان طور که می دانید برای پیدا کردن نام آهنگ نیز می توانستید از Google Music Search استفاده کنید. روشن است که واضح ترین راه برای پیدا کردن نام آهنگی که فقط قسمتی از متن آن را به یاد دارید گوگل است! اگر چه اگر آهنگ های دیگر هم کلمات مشابه را داشته باشند یا ممکن است آن آهنگی که به شما نشان داده می شود از جای مطمئنی نباشد. پس شما باید در نتایج نشان داده شده جستجو کنید.


در وردپرس فور یو بخوانید: گوگل ۱۵ سال پیش چگونه بود؟


 

اضافه شدن متن ترانه ها به جستجوی گوگل

اما گوگل هم باتوجه به فراگیر و پرطرفدار شدن این قابلیت و جستجوی روز افزون متن ترانه ها دست به یک ابتکار زده است. به این صورت که با جستجوی متن یک ترانه، اولین نتیجه نمایش داده شده برای شما در یک کادر ویژه متن ترانه مورد نظر باشد. این کار موجب می شود دیگر نیاز به ورود به سایت های مختلف و حتی جستجوی مجدد در آن سایت ها نباشد.

این طور که از خبرها مشخص شده گوگل قراردادی بین المللی با LyricFind بسته است و قرار است کاربران در سراسر کره خاکی بتوانند از این ویژگی بهره مند شوند اما اینطور که پیداست، فعلاً قابلیت مورد نظر در دسترس کاربران ساکن ایالات متحده قرار گرفته و انتظار می رود که در آینده نزدیک دسترسی همه به آن ممکن گردد. این موضوع می تواند خبر خوشی برای تولید کنندگان و طرفداران موسیقی باشد.

منبع: engadget

متولد تهران، ساکن کرج، فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار تاریخ تولد:11 سپتامبر سال 1995 علاقه‌مندی‌ها:وب‌گردی، تماشا فیلم و سریال، طراحی وب‌سایت

پیج اینستاگرام
مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *