دلایل استفاده از کد نوفالو

دلایل استفاده از کد نوفالو

کد نوفالو یا همان nofollow به صورت “rel=”nofollow می باشد که در کد لینک‌های سایت شما قرار می‌گیرد. کد nofollow به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که نباید این لینک را دنبال کنند. شما با بهره گیری از کد نوفالو موتورهای جستجو را آگاه می سازید که این لینک نباید در محاسبه پیج رنک شما وارد شود اما با این کار همچنان اجازه ایندکس این صفحات را به موتورهای جستجو می دهید. همچنین لینک نوفالو از صفحات شما به سایت های دیگر در پیج رنک آنها نیز بی تاثیر خواهد بود. با وبسایت آموزشی وردپرس فور یو همراه باشید تا دلایل استفاده از کد نوفالو را با هم بررسی کنیم.

دلایل استفاده از کد نوفالو

شاید هنوز کمی استفاده از کد نوفالو برایتان گنگ و بی معنی به نظر بیاید. برای درک بهتر این موضوع را باز می کنیم. اگر سایتی دارید که صفحه اصلی آن به ۱۵ صفحه داخلی از سایت شما و ۷ صفحه از سایت های دیگر لینک داده است، شما در مجموع ۲۲ لینک خروجی خواهید داشت. زمانی که سایت دیگری به صفحه اصلی شما لینک دهد به آن لینک ورودی می‌گوییم. با فرض اینکه شما ۲۵ لینک ورودی به صفحه اصلی خود دارید جمعا ۴۷ لینک با صفحه اصلی شما در ارتباطند، موتورهای جستجو زمان بررسی صفحه اصلی شما همه ۴۷ لینک را بررسی کرده و با توجه به اعتبار این صفحات که همان پیج رنک و عوامل سئو هستند، پیج رنک شما را محاسبه می‌کنند. همین شرایط برای سایت های در ارتباط با شما نیز وجود دارد و یک رابطه دوطرفه می باشد مگر اینکه شما با استفاده از کد nofollow راه ارتباطی را مسدود کنید!

در زیر نمونه ای از کد نوفالو را مشاهده می کنید:

<a href=www.example.com rel=”nofollow”>Anchor Text</a>

اما چرا باید از نوفالو استفاده کنیم؟

دلایل متعددی برای اینکار وجود دارد. مثلا ممکن است صفحه ای از سایتتان به یک سایت اسپم لینک شده باشد، که استفاده از کد نوفالو می تواند تاثیر آن ها از بین ببرد. یا ممکن است همزمان با گرفتن اعتبار از سایت های خوب، با لینک دادن به سایت های دیگر اعتبار به دست آمده تان را از دست بدهید. حواستان به اعتبار سایتتان باشد!

یا در مورد دیگر باید از تکراری شدن محتوا با استفاده از نوفالو جلوگیری کنید، به این صورت که اگر شما دو لینک متفاوت در صفحه خود به یک صفحه داخلی یا خارجی دارید که دارای anchor text یا همان متن لینک شده متفاوتند بهتر است با بهره بردن از nofollow یکی از آنها را نادیده بگیرید.

[stextbox id=”read” direction=”rtl”]در وردپرس فور یو بخوانید:

اشتباهات رایج سئو

[/stextbox]

لینک سازی کنید !!

لینک سازی کنید
لینک سازی کنید

ممکن است بپرسید که با این وجود اگر سایت های دیگر از نوفالو استفاده کنند، چگونه لینک سازی کنیم؟ در جوابتان باید بگوییم که حق با شماست! سایت هایی که از لینک نوفالو استفاده می کنند نتیجه ای برایتان نخواهند داشت و سئو سایت شما را بهبود نخواهد بخشید ولی توجه کنید که اگر سایت پربازدید و با ارزشی را پیدا کردید که لینک نوفالو داشت باز هم خودتان را لینک کنید! زیرا حداقل با این روش می توانید بازدید خوبی از آن سایت کسب کنید و این خودش به اندازه یک لینک فالو می ارزد!

اگر تا امروز به فالو یا نوفالو بودن لینک های سایتتان اهمیت نداده اید، دست به کار شوید و به اصلاح لینک ها بپردازید. امیدوارم از این آموزش سئو هم استفاده خوبی کرده باشید.

منبع: wp4u.ir

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱ دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

  1. پیتزا استوایی
    ۴:۰۲ ۱۳۹۶/۰۷/۰۵

    خیلی خوب بود ممنون