اشتباهات رایج سئو

اشتباهات رایج سئو

با تغییرات روزانه موتورهای جستجو و به روز رسانی های گوگل داشتن بهترین شرایط برای سئو کمی سخت است. با وجود این ها وبمستران باید از اشتباهات رایج سئو خودداری کنند تا روند پیشرفت سایت را دچار مشکل نمی کنند. در این آموزش سئو و بهینه سازی قصد داریم به بررسی چند مورد از اشتباهات سئو بپردازیم. با وبسایت آموزشی وردپرس فور یو همراه باشید.

اشتباهات رایج سئو

  • انتخاب نکردن کلمات کلیدی مناسب
    یکی از روش هایی که با آن وبسایت‌ها در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند، استفاده از کلمات کلیدی یا تگ مناسب می باشد. اولین اشتباه رایج سئو می‌تواند آن باشد که اگر شما مطالب سایتتان را بدون بررسی کلمات کلیدی مناسب منتشر می‌کنید، احتمالا نمی توانید به خوبی جذب کند. کلمه کلیدی در واقع همان کلمه یا کلماتی می باشد که توسط شما مشخص می شود و موتورهای جستجو آن ها را ملاک قرار می دهند. شما می توانید با استفاده از ابزارهای رایگان مانند Google Keyword Planner گوگل یا KwFinder کلمات کلیدی مناسبی که برای آن رقبای کمی برای شما در نتایج جستجو وجود دارد را بیابید.
  • به روز نکردن مداوم مطالب
    شما خودتان را جای مخاطب بگذارید! به سایتی که مطالب قدیمی دارد یا مطالب قبلی اش آپدیت نمی‌شوند، سر می‌زنید؟ باید بدانید که علاوه بر کاربران، موتورهای جستجو نیز به این موضوع اهمیت می دهند. شما می توانید با بروز کردن مطالب قبلی و اضافه کردن مطالب جدید علاوه بر بالا بردن ارزش سایت، گستره کلمات کلیدی سایتتان را نیز بالا برده و در نتایج جستجوی بیشتری از سوی موتورهای جستجو نشان داده شوید. لینک سازی را درون نوشته‌هایتان فراموش نکنید و بروزرسانی مطالب قبلی را جدی بگیرید.
  • در نظر نگرفتن کیفیت
    شاید اگر پیش از این فقط به موتورهای جستجو و افزایش رتبه در آن فکر می کردید و در راستای آن مطالبتان را منتشر می‌کردید، مشکلی پیش نمی آمد اما حالا درنظر گرفتن کیفیت مطالب و سایت باید برایتان اولویت داشته باشد. الگوریتم های جدید موتورهای جستجو به این نکته توجه ویژه ای دارند. کاربرپسند بودن سایتتان باعث گشتن و ماندن بیشتر کاربر در آن خواهد شد و این موضوع برای موتورهای جستجو مهم است. محتوای جذاب تولید کنید تا جایگاه بهتری کسب کنید.
  • داشتن بک لینک‌های کم ارزش
    درست است که بک لینک‌ها نقش مهمی در سئو و بهبود رتبه سایت دارند ولی کیفیت آن ها از کمیتشان خیلی مهم تر است. هنگام ایجاد بک لینک برخی شرایط را باید در نظر بگیرید: از سایت‌های بی ارزش بک لینک نگیرید. سایت‌های غیرمرتبط با موضوع سایتتان را برای بک لینک دادن انتخاب نکنید. تبادل لینک دو طرفه را به حداقل برسانید و یا حذف کنید و از سایت‌هایی که صرفا برای ایجاد بک لینک هستند، استفاده نکنید.

[stextbox id=”read” direction=”rtl”]در وردپرس فور یو بخوانید:

کتاب آموزش بک لینک سازی با تکنیک های کلاه سفید

[/stextbox]
از راه هایی که شخصا به دوستان و مشتریان پیشنهاد می‌کنم تا بتوانند لینک‌های با کیفیتی داشته باشند، استفاده از استراتژی بازاریابی محتوایی است. به این صورت که شما می‌توانید با تولید محتوای مفید و با کیفیت برای مخاطبان هدف خود ارزش تولید کرده که این امر به مرور زمان موجب باز نشر و منتشر شدن محتوای شما در سایت‌ها، وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌شود. دقیقا همان چیزی که شما می‌خواهید!

  • مشکل داشتن ایندکس سایت
    قبل از اینکه بخواهید به سئو بپردازید یا محتوای حرفه‌ای تولید کنید، وضعیت ایندکس سایتتان را چک کنید. اگر ایندکس سایتتان مشکل داشته باشد، مطلبی وجود ندارد که بخواهید روی سئو آن کار کنید! سایتتان اول باید توسط موتورهای جستجوی ایندکس شوند تا خلاصه‌ محتوای سایت شما را برای بررسی و آوردن در نتایج جستجو در آینده ذخیره نمایند. عوامل زیادی مانند استفاده کردن از فلش ها در سایت، استفاده زیاد از کدهای جاوا اسکریپت، سنگین بودن سایت و سرعت بارگزاری پایین بر ایندکس نشدن سایت شما نقش دارند.

 

امیدوارم بیان اشتباهات رایج سئو به شما در جهت بهبود سئو سایت خود کمک کرده باشد و این مطلب برایتان مفید بوده باشد. با نظراتتان ما را همراهی کنید.

منبع: wp4u.ir

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *