آموزش انتخاب بین سیستم عامل های ویندوز ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی

آموزش انتخاب بین سیستم عامل های ویندوز ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی

در این مطلب با آموزش انتخاب بین سیستم عامل های ویندوز ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی همراه شما هستیم. وقتی شما قصد دارید از سایت مایکروسافت ویندوزی را دانلود کنید یا از یک لوح فشرده آن را نصب می کنید، سوالی باید به آن جواب دهید این است که می خواهید سیستم عامل ۳۲ بیتی یا ۶۴ بیتی نصب کنید؟ اگر مطمئن نیستید که این ها چه معنی ای می دهد، این سوال ممکن شما را سر در گم کند. بدتر از آن، با انتخاب گزینه اشتباه می تواند گزینه های به روزرسانی خود را در آینده محدود کنید. برای آگاهی بیشتر در این زمینه با وبسایت آموزشی وردپرس فور یو همراه باشید.

 

آموزش انتخاب بین سیستم عامل های ویندوز ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی

حال بیایید در مورد تفاوت ویندوز های ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی بحث کنیم و اینکه کدام یک را دفعه بعد که خواستید ویندوز سیستم تان را عوض کنید، انتخاب کنید.

تفاوت های ۳۲ بیت و ۶۴ بیت

شاید شما تفاوت های این دو را بدانید ولی ما در اینجا به اختصار به آن ها اشاره خواهیم کرد. ویندوز شما چه ۳۲ بیتی چه ۶۴ بیتی باشد به پردازنده شما یا همان CPU بستگی دارد. پردازنده ها نیز مانند ویندوز ها، ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی دارند. دستگاه های ۶۴ بیتی توانایی پردازش اطلاعات بیشتری در یک زمان را دارند که آن ها را قدرتمند تر می سازد.

اگر شما یک پردازنده ۳۲ بیتی دارید، پس حتما ویندوز ۳۲ بیتی باید نصب کنید. در عین حال یک پردازنده ۶۴ بیتی با نسخه های ویندوز ۳۲ بیتی سازگار است، اما برای استفاده از حداکثر امکانات CPU باید ویندوز ۶۴ بیتی نصب کنید.

 

برای اینکه ببینیم ویندوز شما و نیز پردازنده خود از چه نوعی است، در ویندوز ۱۰ ، منوی استارت را باز کنید و عبارت “About” را تایپ و منوی “About Your PC” را باز کنید.در زیر System Type شما نوع ویندوز و پردازنده خود را خواهید دید. برای بررسی این مورد در نسخه های قدیمی تر ویندوز، عبارت “System” را در منوی استارت تایپ کنید تا System (موردی که در زیر Control Panel است) را باز کنید. زیر عبارت System Type ،ویندوز به شما می گوید که ۳۲ بیتی است با ۶۴ بیتی.

آموزش انتخاب بین سیستم عامل ها
01 انتخاب بین سیستم عامل های ویندوز ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی

 

[stextbox id=”warning” direction=”rtl”]

منظور از عبارت x86 همان معماری ۳۲ بیتی است، و x64 به معماری ۶۴ بیتی اشاره دارد.

[/stextbox]

کدام نسخه مورد نیاز ما می باشد؟

اگر شما یک رایانه شخصی (اسمبل شده در فروشگاه) خریدید به احتمال زیاد ۶۴ بیتی است. از زمانی که ۶۴ بیت کم کم یک استاندارد می شود، فقط دستگاه های رده پایین با پردازنده ۳۲ بیتی به فروش می رسد. وقتی شما یک نسخه ۶۴ بیتی ویندوز روی پردازنده ۶۴ بیتی نصب دارید، شما لزومی ندارد کار دیگری بکنید.

وقتی می خواهید ویندوز خود را آپگرید کنید، داستان متفاوتی است. اگر دارید از یک نسخه قدیمی تر از ویندوز به ویندوز ۱۰ آپگرید می کنید، ابتدا بررسی کنید که پردازنده شما ۶۴ بیتی است یا خیر؟ (با استفاده از روشی که پیش تر گفته شد) اگر ۶۴ بیتی باشد، شما می بیست نسخه ۶۴ بیتی ویندوز را هنگام آپگرید خود نصب کنید. با این کار مطمئن خواهید شد که دیگر مجبور نشوید آپگرید دیگری انجام دهید.

[stextbox id=”read” direction=”rtl”]در وردپرس فور یو بخوانید:

معرفی SHAREit اپلیکیشن ارسال و دریافت فایل

[/stextbox]

با آموزش انتخاب بین سیستم عامل های ویندوز ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی همراه شما بودیم. امیدواریم این آموزش در انتخاب سیستم عامل درست برای شما مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: MAKEUSEOF

متولد تهران، ساکن کرج، فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار تاریخ تولد:11 سپتامبر سال 1995 علاقه‌مندی‌ها:وب‌گردی، تماشا فیلم و سریال، طراحی وب‌سایت

پیج اینستاگرام
مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *