روش های افزایش سرعت کامپیوتر

روش های افزایش سرعت کامپیوتر

احتمالا شما هم با راهکار های متفاوت و زیادی برای افزایش سرعت کامپیوتر مواجه شده اید. راهکار هایی که گاه کاربردی بودند. ما سعی کردیم در این آموزش ۲ مورد از بهترین و ساده ترین راهکارها را جمع آوری کنیم. با وردپرس فور یو همراه باشید

راهکارهای افزایش سرعت کامپیوتر

۱- خلوت کردن دسکتاپ

یکی از ساده ترین روش‌ها برای کاهش زمان بوت سیستم، پاکسازی صفحه‌ دسکتاپ است. وجود فایل‌ها، تصاویر و نیز پوشه‌ها و برنامه‌های بیشتر در دستکاپ باعث می‌شود رایانه نیاز به زمان بیشتر برای اجرای همه‌ آنها داشته باشد. شاید فکر کنید که این بخش نیز مانند پوشه‌های دیگر رایانه‌تان است، اما اینگونه نیست و هرچه در دستکاپ باشد به عنوان بخشی از بوت رایانه اجرا می‌شود که این موضوع باعث کندتر شدن حافظه‌ رم در پردازش موردنظر خواهد شد؛ بخصوص اینکه اگر سیستم کمی هم قدیمی باشد.

نیاز نیست همه چیز را از دسکتاپ خود پاک کنید؛ اما در این مرحله باید مواردی که به آن‌ها نیاز ندارید را حذف کنید. در مک، شما می‌توانید برنامه و اپلیکیشن‌هایی را که زیاد استفاده می‌کنید در بخش Dock نگه دارید و در ویندوز نیز برنامه‌های مورد علاقه‌تان را در تسک‌بار قرار دهید. برای اینکار بر روی برنامه مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه اضافه شدن به تسک‌بار را برگزینید.

استفاده از دسکتاپ به عنوان محلی برای ذخیره فایل‌ها و تصاویر یا هر فایل موقت کاری دیگری، باعث می‌شود تا زمان مورد نیاز برای بوت و اجرای سیستم افزایش یابد؛ چراکه شما فرآیندهای پس‌زمینه را در این شرایط نمی‌بینید. حالا وقت آن رسیده که فایل‌های خود را سازماندهی کنید و آن‌ها را در درایو‌های خود دسته‌بندی کنید و تا جایی که امکان دارد صفحه‌ی دسکتاپ سیستم خود را خلوت نگه دارید.

۲- پاکسازی فایل‌های موقت

اگر مرورگر اینترنت شما اولین نرم‌افزاری است که پس از اجرا شدن سیستم‌عامل در رایانه‌ خود ، بر رویش کلیک می‌کنید، ممکن است بخواهید فایل‌های موقت و فایل‌های کوکی ذخیره شده در آن را پاک کنید. پس از مدتی مرورگر شما موارد زیادی را در حافظه‌ی کش خود خواهد داشت که این موضوع تقریبا شبیه به همان اپلیکیشن‌هایی است که به صورت خودکار در سیستم‌عامل‌ها و در هنگام بوت اجرا می‌شوند. طبیعتا هر چه مقدار فایل‌های موقت و کوکی‌ها در مرورگر بیشتر باشد، سرعت کار با آن و نیز سرعت اجرای مرورگر کاهش می‌یابد. فایل‌های موقتی که خودکار ایجاد شده‌اند، اطلاعات ورود به صفحات که در مرورگر ذخیره شده‌اند و نیز تاریخچه مرور، بخشی از داده‌هایی است که در مرورگرها انباشه می‌شوند. اگر به بخش تنظیمات مرورگتان مراجعه کنید، می‌توانید فایل‌های کش و نیز تمامی کوکی‌ها و هر چیز دیگری که مرورگرها ذخیره می‌کنند را پاک کنید. دقت کنید پس از اینکار در صورتی که نام کاربری و رمزعبورتان را برای ورود به وب‌سایت خاصی ذخیره کرده باشید، باید مجددا آن‌ها را وارد کرده و در صورت نیاز مجددا ذخیره کنید

منبع: wp4u.ir

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *