راه حل فراموشی رمز عبور two step verification در تلگرام

راه حل فراموشی رمز عبور two step verification در تلگرام

Two Step Verification یکی از ویژگی های مفید و جالب تلگرام است که توسط یک رمز عبور، مانع از دسترسی افراد دیگر به پیام‌های شما خواهد شد. اما راه حل فراموشی رمز عبور two step verification چیست؟ با وردپرس فور یو برای پاسخ این سوال همراه باشید.

در واقع شما با فعال کردن ویژگی Two Step Verification و سپس تعیین کردن یک رمز عبور، تلگرام خود را به طور کامل در مقابل نفوذ دیگران امن می‌کنید، چرا که بعد از وارد کردن کد فعالسازی که به خط شما ارسال می‌شود، برای ورود به داخل برنامه این رمز را نیاز خواهید داشت. اما این جا یک مشکل برای کاربران وجود دارد و آن هم اهمیت ندادن به فراموشی رمز عبور می باشد.

 تلگرام هنگام تعیین این پسوورد دو راه مختلف، که شامل ایمیل پشتیبانی و راهنمای رمزعبور است را در اختیار شما قرار خواهد داد تا در صورتی که رمز خود را فراموش کردید، توسط این ابزار بتوانید آن‌ را بازیابی کنید. اما آنچه که معمول است متاسفانه بسیاری از کاربران به دلیل آنکه احتمال فراموش کردن رمز عبور را نزدیک به صفر می دانند، از پر کردن این دو بخش خودداری کرده و با زدن گزینه‌ی Skip تنها به تعیین یک رمز عبور اکتفا می‌کنند. شاید رمز عبوری که انتخاب می‌کنید کلمه‌ چندان سختی نباشد، اما باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که ممکن است به مدت یک سال یا حتی بیشتر، به این پسورد نیازی نداشته باشید و طبیعتا بعد از گذشت این زمان طولانی، شانس فراموش شدن رمز عبور بسیار زیاد خواهد شد.

راه حل فراموشی رمز عبور two step verification
راه حل فراموشی رمز two step verification

ممکن است شما هم از افرادی باشید که امکان بازیابی را برای رمزعبور خود مشخص نکرده اند، در صورتیکه این پسورد را فراموش کنید قادر به ورود مجدد به حساب کاربری خود نخواهید بود و به ناچار باید اکانت خود را حذف و دوباره آن را بسازید که متاسفانه با این کار، تمامی پیام‌ ها، کانال ها و گروه‌ هایی که عضو آن‌ها بوده‌اید از بین خواهند رفت و مجددا به دوستان شما، پیامی مبنی بر ملحق شدن شما به تلگرام ارسال خواهد شد. اگر در حال حاضر با مشکل فراموشی رمز عبور مواجه هستید، و از طرفی ایمیلی برای بازیابی آن مشخص نکرده‌اید، متاسفانه باید بدانید که هیچ راهی برای استفاده‌ مجدد از اکانتتان وجود ندارد؛ مگر آنکه به طور اتفاقی رمز خود را به خاطر بیاورید! اگر از همه‌ این مراحل ناامید شدید، می توانید در ادامه، اکانت خود را حذف و مجددا به ساخت آن اقدام کنید.

برای این منظور بعد از وارد کردن کدفعالسازی و ورود به بخش درخواست رمز عبور، علاوه بر کادر وارد کردن رمز عبور، گزینه‌ی Forgot Password نیز نمایش داده می‌شود. روی آن کلیک کنید. به محض انجام این کار، از شما درخواست ایمیل پشتیبانی که در هنگام ثبت رمز عبور از آن استفاده کرده‌اید خواهد شد و به علاوه، نوشته ای قرمز رنگ با عنوان Reset Account نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت. با انتخاب این گزینه و سپس تایید آن توسط گزینه‌ی Yes، وارد اکانت جدید خود خواهید شد که البته خالی از پیام‌ ها، گروه‌ ها و کانال‌ هایی است که قبلا در آن ها عضو بوده‌اید. به این نکته توجه کنید که امکان پاک کردن کلی اکانت تنها در صورتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که مرحله‌ کد فعال سازی را با وارد کردن کد صحیح گذرانده باشید. از همین رو امکان سوءاستفاده از این امکان برای افراد غیر، کاملا غیرممکن خواهد بود.

منبع: wp4u.ir

راه حل فراموشی رمز عبور two step verification | فراموش کردن رمز تلگرام

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *