آموزش بررسی سلامت باتری لپ تاپ با مشاهده چرخه باتری

آموزش بررسی سلامت باتری لپ تاپ با مشاهده چرخه باتری

با آموزش بررسی سلامت باتری لپ تاپ با مشاهده چرخه باتری همراه شما خواهیم بود. احتمالا شما هم درباره باتری ها در دیوایس های قابل حمل خود در مقطع هایی نگران شده اید. حال آن دیوایس می خواهد یک لپ تاپ، تبلت یا یک گوشی هوشمند باشد، شما باید توجه داشته باشید که ممکن است این باتری ها در طول زمان کم کار آمدتر شود و نیاز به جایگزینی دارد. برای اطلاعات بیشتر با وبسایت آموزشی وردپرس فور یو همراه باشید.

 

آموزش بررسی سلامت باتری لپ تاپ با مشاهده چرخه باتری

به دلایل بالا در هر دو سیستم عامل ویندوز و مک تنها یک روش برای شما به منظور بررسی تعداد دفعاتی که باتری شما وارد چرخه شده است، تعبیه شده است. همین تمام زمان هایی که باتری تمام شده است یا نزدیک است تمام بشود و سپس به شارژ زده شده تا پر شود را نشان می دهد. هرچه این عدد کمتر باشد، باتری شما سلامت تر است.

شما چه کنجکاو باشید که در طول این سال ها به چه مقدار از باتری کار کشیده اید و به اطلاعات برای کمک به کالیبره کردن آن نیاز دارید و چه بخواهید دستگاهی را قبل از خرید آن بررسی کنید، در اینجا می توانید به بررسی شمارش چرخه ها هم در لپ تاپ های ویندوز و هم در مک بوک ها بپردازید.

[stextbox id=”read” direction=”rtl”]در وردپرس فور یو بخوانید:

آموزش نصب ویندوز بدون سی دی یا فلش

[/stextbox]

 

برای دارندگان ویندوز (۸ به بالا)، شما می بایست یک دستور سریع در Command Prompt اجرا کنید تا گزارش هایی را تولید کنید. روی دکمه استارت کلیک راست کنید و Command Prompt را انتخاب کنید سپس این دستور را تایپ کنید:

powercfg /batteryreport

در مرحله بعد، به پوشه کاربری خود بروید و به دنبال battery report.html در مکان زیر باشید:

C:\Users\USERNAME\battery report.html

فایل مورد نظر را باز کنید و آن احتمالا در مرورگر پیشفرض شما به نمایش در آورده می شود. نگاهی به قسمت Installed Batteries بندازید تا Design Capacity و Full Charge Capacity را ببنید- این موارد حداککثر های شارژ اصلی و کنونی می باشد. قسمت Cycle Count تعداد دفعاتی که باتری به شارژ رفته است را نشان می دهد.

در یک مک بوک،روی لوگوی اپل کلیک کنید و About This Mac  را بزنید.در پنجره به نمایش در آمده، روی دکمه System Report کلیک کنید تا اطلاعات بیشتر را ببنید. در زیر سربرگ Hardware، روی زبانه Power کلیک کنید.سپس زیر Health Information، شما یک ورودی Cycle Count را با تعداد چرخه ها تا به امروز را خواهید دید.

 

منبع: MAKEUSEOF

متولد تهران، ساکن کرج، فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار تاریخ تولد:11 سپتامبر سال 1995 علاقه‌مندی‌ها:وب‌گردی، تماشا فیلم و سریال، طراحی وب‌سایت

پیج اینستاگرام
مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *