آموزش شناسایی گوشی های چینی

آموزش شناسایی گوشی های چینی
آنچه در این پست میخوانید

با وردپرس فور یو همراه باشید تا با 4 ترفند به آموزش شناسایی گوشی های چینی بپردازیم و شما را در این امر یاری کنیم.

بسیاری از فروشندگان موبایل در هنگام فروش گوشی موبایل مدعی هستند که این گوشی چینی نیست و مثلا ساخت فلان کشور است. گوشی های رجيستر نشده كه به طور قاچاق وارد كشور مي‌شوند، معمولا در حين استفاده مشكل‌ساز خواهند بود؛ هنگ مي‌كنند، به‌روز نمی شوند، با بعضی برنامه‌ها مخصوصا فارسی سازها مشكل دارند و مشکلات دیگری که کم و بیش برایشان پیش می آید.

آموزش شناسایی گوشی های چینی

برای اطمينان از اصل بودن گوشی، می توان از روش های زیر استفاده کرد:
 
 1- شماره‌گيری كد معروف ستاره نامبر صفر شش نامبر (#06#*) یکی از راه هاست. سريال مادربرد گوشی يا IMEI روي نمايشگر ظاهر مي‌شود. اگر اين سريال با باركد روی كارتن يا باتری مطابقت داشت، احتمالاً گوشی مورد نظر اصل است (برخی قاچاقچيان باركدهاي تقلبی بر روی كارتن مي‌چسبانند. اين گوشی ها به «چنج» يا تغييريافته مشهور اند و به همين دلیل نمی توان چنين كاری را راهی مطمئن براي تشخيص اصالت گوشی دانست).
 
2- با اتصال به اينترنت، سپس رجوع به وبگاه نمايندگی برند يا مارك گوشی مورد نظر، از اصل يا قاچاق بودن آن آگاه شويد.
 
3- هر كشوری باركد خاصي دارد. به عنوان مثال باركد اجناس چينی با اعداد 690 يا 691 يا 692 شروع می شود. باركد محصولات ايرانی با 626، تايوانی با 471، ژاپنی با 45 يا 49، و… (فهرست كامل باركدهاي مربوط به هر كشور را می توانيد با سرچ در گوگل به دست آوريد). اگر باركد گوشي با نام كشور سازنده (كه معمولا زير محل قرار گرفتن باتری برچسب خورده و يا حك شده) هماهنگ است، احتمالاً گوشی شما اصل است ( اما باز هم مثل قبل كاری كه قاچاقچيان با برچسب روی كارتن مي‌كنند، با برچسب يا حك كردن زير باتری هم قابل انجام است!)
 
 
4- به طور مستقیم سراغ سايت‌های تحليل و تشخيص جهانی در وب برويد. به عنوان مثال، نشانی اينترنتی يكی از اين سايت‌ها www.numberingplans.com است.
آموزش شناسایی گوشی های چینی

01 آموزش شناسایی گوشی های چینی

در اين وبگاه، با كليك روب عبارت «ابزار تجزيه و تحليل شماره» يا Number analysis tools و ورود به صفحه بعدی، شماره سريالی را كه از طريق شماره‌گيری كد #06#* روی نمايشگر گوشی ظاهر شده، در قسمت IMEI number analysis وارد كنيد. مشخصات گوشی از جمله كشور سازنده، كارخانه، مدل و… برابر ديدگانتان خواهد بود. اگر اين مشخصات با گوشی مورد نظر همخوانی داشت، مطمئن باشيد يك گوشی اصلی چنج يا قاچاق‌ نشده را در دست داريد.
 
با ترفندها و آموزش شناسایی گوشی های چینی آشنا شدید. حال اگر روش دیگری می شناسید در نظرات همین مطلب با ما در میان بگذارید.
منبع: wp4u.ir

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
استیکرهای پیشفرض تلگرام

استیکرهای پیشفرض تلگرام چه کسانی هستند؟

احتمالا شما هم از تلگرام و استیکرهایش زیاد استفاده می کنید و حتما استیکرهای پیشفرض تلگرام را هم تا به حال دیده اید و برایتان این سوال پیش آمده که این شخصیت ها چه کسانی هستند؟ در این مطلب می خواهیم در بررسی جالبی به معرفی شخصیت های استیکرهای تلگرام بپردازیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید
آموزش توییتر

آموزش توییتر | صفر تا صد آموزش ایکس به صورت تصویری

آنچه در این پست میخوانید آموزش توییتر به صورت جامعمقدمه و معرفی کوتاهی از توییتر و ایکسآموزش نصب توییتر و…

بیشتر بخوانید
آموزش ساختن جیمیل

آموزش ساختن جیمیل | صفر تا صد ساخت جیمیل به صورت تصویری

آنچه در این پست میخوانید آموزش ساختن جیمیل به صورت تصویری گام به گام جیمیل در کامپیوتر (ویندوز و مک)…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *