آموزش افزایش سرعت مرورگر موبایل

آموزش افزایش سرعت مرورگر موبایل

در این مطلب با آموزش افزایش سرعت مرورگر موبایل در خدمت شما هستیم. احتمالا شما با این مورد مواجه شده اید که بعد از این که مدتی از مرورگر موبایل خود استفاده میکنیم، سرعت پایین آن ملاحظه می شود که سه عامل اصلی آن، حافظه کش، کوکی ها و تاریخچه مرور صفحات می باشند که عوامل کلیدی این کاهش سرعت شناخته می شوند. در ادامه با وردپرس فور یو همراه باشید تا ببینیم برای اینکه سرعت مرورگر را در گوشی هوشمند خود بهبود بخشیم میتوانیم به چه روشهایی متوسل شویم.

 

آموزش افزایش سرعت مرورگر موبایل

خب تا الان مسئله را مشخص کردیم؛ سرعتی که میخواهیم همیشه زیاد باشد ولی گاهی به حدی سرعت پاسخ دهی و انجام دستورات و البته بارگذاری صفحات پایین می آید که واقعاً از حوصله آدم خارج میشود و شاید هم اگر کار خیلی مهمی داریم و کمی هم عجله، نتوانیم این مورد را تحمل کنیم و آن گاه است که نمیتوان پیش بینی کرد چه بلایی سر گوشی عزیز بیچاره مان پیش می آید (:دی) البته این قضیه میتواند بد و بدتر هم شود اگر به اینترنت سرعت بالایی نظیر HSPA+ و LTE و حتی یک Wi-Fi پرسرعت دسترسی نداریم و باید ثانیه ها و یا حتی شاید دقیقه های بسیار ملتهب و پر استرسی را بگذرانیم تا صفحه ای روی مرورگرمان باز شود و بتوانیم آن را ببینیم. در حقیقت هنگام مرور صفحات وب هیچ اتفاقی نمیتواند بدتر از دیدن انیمیشن LOADING در کنار نوار آدرس یک صفحه و آن هم به صورت طولانی باشد. داستان میتواند خیلی هم بدتر شود، زمانی که میخواهید یک فایل نسبتاً حجیم مانند یک ترک آهنگ و یا یک ویدئوی کوتاه را برای دوستتان بفرستید و حالا هر کار دیگری که نیاز به جابجایی مقدار نسبتاً زیادی از اطلاعات دارد. بیایید با هم نگاهی بیندازیم که برای رفع همه ی این مشکلات میتوانیم چه حرکات مفیدی را انجام دهیم که هم باعث تمدد اعصابمان شود و هم بتوانیم راحت تر از اینترنت روی گوشی هوشمندان استفاده کنیم.

 

غیر فعالسازی JavaScript

اولین نکته در رابطه با آموزش افزایش سرعت مرورگر موبایل غیر فعالسازی جاوا اسکریپت می باشد. شاید بتوان این مورد را با قاطعیت گفت که بهترین و اولی ترین کار برای بهبود سرعت مرور صفحات روی مرورگرهای موبایل، غیرفعال کردن JavaScript است. بسیاری از صفحات اینترنتی برای بهبود امکانات کاربردی و در واقع، افزایش ویژگی های متنوعشان از جاوا اسکریپت کمک میگیرند.

جاوا اسکریپت نه تنها برای صفحات وب مضر نیست بلکه بسیار هم مفید و کاربردیست. اما با غیر فعال کردن آن میتوانیم تا حد زیادی از بار پردازشی و زمان بارگذاری صفحات کم کنیم زیرا در این حالت مرورگر شما کدهای مربوط به JavaScript را نادیده گرفته و به همین ترتیب میتوانید زمان بارگذاری صفحات را کاهش دهد.

برای غیر فعال کردن جاوا اسکریپت به مرورگر خود رفته و وارد قسمت تنظیمات شوید و پس از آن به قسمت Advanced بروید و دنبال گزینه ی Enable JavaScript بگردید و پس از Disable کردن آن، مرورگر خود را ریستارت کنید.

حذف حافظه Cache و اطلاعات وبسایت

حافظه کش مرورگر شما دوست شماست؛ در واقع کش به شما کمک میکند تا صفحات را زودتر لود کنید و با وجود حافظه ی کشی مثلاً برای یک سایتی که هر روز به آن سر میزنید، دیگر نیاز نیست که مرورگر شما هر بار همه ی اطلاعات آن را دوباره لود کند. در این حالت مرورگر شما فقط برای یک بار اطلاعات آن سایت از قبیل اطلاعات چند رسانه ای و قالب و بسیاری موارد دیگر را دانلود کرده و آدرس آنها را نیز به خاطر میسپارد و دفعه ی بعدی که به آن سایت مراجعه کردید، در صورت عدم مغایرت آدرس اطلاعات جدید با اطلاعاتی که در حافظه ی کش ذخیره شده، بجای بارگذاری تمام اطلاعات از نو، تنها اطلاعاتی که دچار تغییر شده اند لود میشود و بدین ترتیب هم از حجم ترافیک مصرفی شما کاسته شده و هم سرعت لود صفحات بالا میرود. پس حالا چرا با وجود این همه مزیت حافظه ی کش، معمولاً پیشنهاد میشود که آن را پاک کنیم؟ جواب این سوال خیلی ساده و واضح است؛ ممکن است شما در طول یک روز (بر فرض مثال) به 30 سایت مختلف و متفاوت از هم سر بزنید و روز دوم به سایتهای جدید دیگری سر بزنید و همینطور در روزهای بعد، به سایتهای دیگر. در این حالت هر روزه به تعداد مجموع سایتهایی که به آنها مراجعه کرده اید و همچنین میزان حافظه کشی که برای هر کدام از آنها در نظر گرفته شده، اضافه میشود. بدین ترتیب بعد از مدتی با حافظه بسیار بزرگی از کش روبرو هستیم که اولاً حجم اضافی و غالباً غیر لازم زیادی دارد و ثانیاً برای اینکه مرورگر باید همواره برای بررسی آدرس های اطلاعات و بارگذاری از آن (کش) در صورت وجود، به این حافظه مراجعه کند، از میزان کارآیی خود میکاهد و این موضوع بعد از مدتی به راحتی قابل لمس خواهد بود. به همین خاطر به همه کاربران اینترنت پیشنهاد میشود که در فواصل زمانی مشخص (مثلاً هر هفته یک بار) اقدام به پاک کردن و حذف اطلاعات سایت ها و حافظه کش مرورگر خود کنند.

آموزش افزایش سرعت مرورگر موبایل

01 آموزش افزایش سرعت مرورگر موبایل

برای پاک کردن این حافظه هم مسیر معمول Settings > Privacy > Clear Cache میباشد که البته ممکن است در مرورگرهای مختلف کمی این مسیر متفاوت باشد اما در هر حال به این آدرس نزدیک است.

پاک کردن کوکی ها

یکی از مهم ترین نکات در رابطه با آموزش افزایش سرعت مرورگر موبایل پاک کردن کوکی هاست. اول از همه این را به شما بگویم که پاک کردن کوکی ها باعث این نمیشود که مرورگر شما بعد از آن دیگر به جمع آوری کوکی ها نپردازد. اصولاً کوکی ها میتوانند ابزار مفیدی باشند ولی میتوانیم بگوییم که ضروری نیستند. کوکی به زبان ساده یک شناسه (نه چندان دقیق) از مرورگر شما به سرور سایتی است که در حال مشاهده آن هستید و اگر شما برای آن وبسایت تنظیمات و یا شخصی سازی هایی را انجام دهید، با این شناسه در دفعات بعدی که به آن سر میزنید، شخصی سازی های شما برایتان دوباره بارگذاری میشود. پاک کردن کوکی ها هم به مانند دیگر روشهای این مقاله میتواند به شما کمک کند که سرعت مرورگر خود را بهبود ببخشید. برای پاک کردن این کلوچه های اینترنتی باید به همان قسمت Advanced در منوی تنظیمات مرورگر خود بروید و در آنجا میتوانید به دنبال گزینه ای شبیه به Clear Cookies بگردید. البته میتوانید به صورت کلی اجازه فعالیت را هم از کوکی ها بگیرید و این امکان در بیشتر مرورگرها هم در دسترس است؛ انتخاب با شماست!

 

غیر فعال نگه داشتن پاپ آپ ها

پاپ آپ ها اوایل کارشان بسیار در محیط اینترنت و بین طراحان صفحات وب مورد استقبال قرار گرفتند و موارد استفاده خوبی هم پیدا کردند ولی به تدریج که از آنها بیشتر در تبلیغات و باز کردن بدون اجازه صفحات بین روی مرورگر کاربران استفاده شده، تمام شرکت های سازنده مرورگر های اینترنتی به این نتیجه رسیدند که این قابلیت جالب را به صورت پیش فرض روی محصولات تولیدی خودشان غیرفعال کنند. در واقع امروزه پاپ آپ ها به صفحاتی آزار دهنده تبدیل شده اند که اگر این قابلیت روی مرورگر شما فعال باشد میزان بار پردازشی نسبتاً زیاد (به دلیل پر زرق و برق بودن این صفحات و معمولاً استفاده از فلش در آن صفحات) روی دوش CPU گوشی شما خواهند انداخت و در طرف دیگر حافظه رم بیهوده ای را هم اشغال میکنند که عملاً همه این صرف هزینه و انرژی ها بیهوده است. برای غیر فعال کردن Pop-up ها هم میتوانید به مسیری مثل Settings > Advanced > Content Settings مراجعه کنید.

 

استفاده از بهترین مرورگر ها

به عنوان آخرین راهکار برای شما دوستان عزیز میخواهیم سراغ کلی طریق مطلب برویم و آن هم انتخاب مناسب مرورگر برای گوشی و سیستم عامل است. در مورد استفاده از بهترین مرورگر اینترنتی روی گوشی مطلب زیاد برای گفتن است؛ اینکه از هر نظر بین مرورگر ها چه اختلافاتی وجود دارد و در هر موردی کدامیک بهتر از دیگریست هم بحثی است که خود یک مقاله پر و پیمان میطلبد و از حوصله ی این بحث خارج است. اما در این مورد قضاوت را به عهده شما دوستان میگذاریم که کدامیک را انتخاب کنید که برای شما مناسب تر باشد. برای مثال میتوان به گوشی هایی که حافظه RAM پایین دارند توصیه کرد که از مرورگرهای سبک و با بیشترین راندمان و کمترین میزان وارد کردن بار پردازشی بر CPU استفاده کنند که در عوض ممکن است کارایی نسبتاً کمتری به نسبت دیگر پر زرق و برق های مارکت داشته باشند. برای قیاس راحت تر بین مرورگرهای معروف دنیای موبایل، از شما دعوت میکنم به نتایج چند نمونه تست و اطلاعات در مورد این مرورگر ها در زیر نگاهی بیندازید و ببیند که کدامیک برای شما مناسب تر خواهد بود.آموزش افزایش سرعت مرورگر موبایل

 

Average-of-cold-and-hot-load-times (1)

02 آموزش افزایش سرعت مرورگر موبایل

 

Average-cold-load-time-over-the-three-previous-tests

03 آموزش افزایش سرعت مرورگر موبایل

 

Best-browsers-table

04 آموزش افزایش سرعت مرورگر موبایل

 

HTML5Test

05 آموزش افزایش سرعت مرورگر موبایل

 

به صورت کلی نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ شما برای بالا بردن سرعت و کیفیت مرور اینترنت روی گوشی هوشمند خود از چه روشهای استفاده میکنید. آن ها را با دوستان خود در میان بگذارید.

منبع: wp4u.ir

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
استیکرهای پیشفرض تلگرام

استیکرهای پیشفرض تلگرام چه کسانی هستند؟

احتمالا شما هم از تلگرام و استیکرهایش زیاد استفاده می کنید و حتما استیکرهای پیشفرض تلگرام را هم تا به حال دیده اید و برایتان این سوال پیش آمده که این شخصیت ها چه کسانی هستند؟ در این مطلب می خواهیم در بررسی جالبی به معرفی شخصیت های استیکرهای تلگرام بپردازیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید
آموزش توییتر

آموزش توییتر | صفر تا صد آموزش ایکس به صورت تصویری

آنچه در این پست میخوانید آموزش توییتر به صورت جامعمقدمه و معرفی کوتاهی از توییتر و ایکسآموزش نصب توییتر و…

بیشتر بخوانید
آموزش ساختن جیمیل

آموزش ساختن جیمیل | صفر تا صد ساخت جیمیل به صورت تصویری

آنچه در این پست میخوانید آموزش ساختن جیمیل به صورت تصویری گام به گام جیمیل در کامپیوتر (ویندوز و مک)…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *