ممکن است آشنا نبودن با معنی و مفهوم برخی واژهها باعث شده باشد تا شما از بهینه کردن و سئو سایتتان عقب نشینی کنید. سئو این روزها به دغدغه برای صاحبان سایت تبدیل شده و اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. شما با استفاده از راهکارها و ترفندهای بهینه سازی قادر خواهید بود تا ترافیک وبسایتتان را بیشتر کرده و همچنین به صفحات و لینکهای ابتدایی گوگل بیایید. از همین رو تصمیم گرفتیم در این مطلب شما را با کلمات پرکاربرد در سئو سایت آشنا کنیم. با وبسایت آموزشی وردپرس فور یو همراه باشید.
کلمات پرکاربرد در سئو سایت
بد نیست ذکر کنیم که شما میتوانید از این کلمات و مفاهیم را علاوه بر سئو وردپرس در سایتهای دیگر هم استفاده کنید. در ابتدا شاید بهتر باشد که تعریف کوتاهی از SEO ارائه کنیم.
SEO یا همان Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو میباشد و به مجموعه اقداماتی گفته میشود که توسط آن شما جایگاه بهتری در گوگل و همچنین بازدید و ترافیک بیشتری کسب میکنید.
در ادامه به بررسی مفهوم کلمات پرکاربرد در سئو سایت خواهیم پرداخت:
Keywords (کلمات کلیدی) :

کلماتی که با توجه به موضوع سایت و حیطه کاری شما باید انتخاب شود تا رتبه بندی گوگل بر روی آنها صورت گیرد. کلمات بسته به میزان جستجوی آنها رتبه بندی میشوند. مثلا فرض کنید شما یک قنادی دارید و میخواهید کلمه کلیدی مناسبی را برای آن انتخاب کنید. برای مثال عبارت “کیک تولد” کلمه کلیدی منتخب شما میباشد و این عبارت در از جانب شما در گوگل مورد بررسی قرار گرفته و جایگاهی را کسب میکند. برای انتخاب کلمات کلیدی باید مشخص کنید که چه عبارتی بیشترین تاثیر را دارد.
Backlinks (لینک های بازگشت) :

هنگامی که از سایتی به سایت شما لینک زده شود به آن بک لینک میگویند. فرض کنید شما مطلبی را درباره تهیه کیک شکلاتی نوشته اید و سایت دیگری این مطلب را در خود قرار میدهد و لینک سایت شما را به عنوان منبع به آن مطلب میدهد. به این ترتیب شما توانستهاید یک بک لینک از آن سایت دریافت کنید. توجه کنید که هر بک لینکی هم خوب نیست و بهتر است از سایتهای معتبر باشد. تعداد و معتبر بودن بک لینکها به رتبه بندی شما در گوگل کمک زیادی خواهد کرد.
[stextbox id=”read” direction=”rtl”]در وردپرس فور یو بخوانید:
[/stextbox]
Index (فهرست) :

برای اینکه صفحات سایت شما در موتور جستجو به نمایش دربیاید باید ایندکس شود. شاید بتوان نزدیک ترین معنی که قابل فهم باشد را ذخیره شدن مطلب در موتور جستجو دانست. اینکه مطالب شما با سرعت بیشتری ایندکس شوند طبیعتا در ردههای بالاتری نسبت به رقبا قرار خواهند گرفت.
Bounce Rate (ضریب بازگشت) :

احتمالا اینکه چه تعداد کاربر از سایت شما بازدید کرده و چه تعدادی آن را ترک کرده اند برایتان جالب خواهد بود. Bounce Rate متغیری است که به شما میزان کاربرانی که بعد از ورود به سایتتان صفحه دیگری را باز نکرده اند و سایت را ترک کرده اند را نشان میدهد. هرچه بیشتر بتوانید کاربرانتان را در سایت نگه دارید طبیعتا علاوه بر رنکینگ بهتر در گوگل ، فروش خود را افزایش خواهید داد. یکی از راههای به دست آوردن Bounce Rate استفاده از سایت Alexa میباشد.
Traffic (ترافیک) :

اینکه چه تعدادی از سایت شما بازدید کردهاند، مفهوم ترافیک خواهد بود. ترافیک و ضریب بازگشت با هم ارتباط تنگاتنگی دارند و هرچه ترافیک و گشت و گذار کاربران در سایت بیشتر باشد ضریب بازگشت کمتر میشود. افزایش ترافیک از روشهای گوناگونی امکان پذیر است؛ روشهایی مانند محتوای خوب و دست اول، تبلیغات در سایتهای دیگر، فعالیت در شبکههای اجتماعی و… .
امیدواریم با بهره بردن از این مفاهیم توانسته باشید، کمی در حوزه سئو و بهینه سازی جلو بروید و اطلاعاتی را کسب کنید. موفق و پیروز باشید.
منبع: wp4u.ir