آموزش حذف پوشه Windows.old در ویندوز ۱۰

آموزش حذف پوشه Windows.old در ویندوز ۱۰

باید بدانید که ویندوز ۱۰ بعد از هر به روز رسانی فایل های نسخه قبلی را در پوشه ای نگه می دارد. می خواهیم در وبسایت آموزشی وردپرس فور یو به آموزش حذف پوشه Windows.old در ویندوز ۱۰ بپردازیم. با ما همراه باشید.

آموزش حذف پوشه Windows.old در ویندوز ۱۰

اگر اخیرا ویندوز ۱۰ را به creators به روزرسانی کرده اید احتمالاً در درایو ویندوز پوشه Windows.old را دیده اید. همانطوز که گفتیم این پوشه فایل های نسخه قبلی ویندوز را ذخیره می کند. این قابلیت بدین منظور است که کاربر در صورت تمایل بتواند به نسخه قبلی برگردد. اما مشکلی که به وجود می آورد زیاد بودن حجم این پوشه است که کمبود حافظه را با خود خواهد داشت. البته این را هم باید بگوییم که ویندوز بعد از مدتی به صورت خودکار آن را حذف می کند اما شاید شما نیاز به خالی کردن آن داشته باشید. بدین منظور با ما همراه باشید.

[stextbox id=”read” direction=”rtl”]در وردپرس فور یو بخوانید:

آموزش حل مشکل بروز رسانی خودکار ویندوز ۱۰

[/stextbox]

 

باید بدانید که حذف تمام فایل های این پوشه به صورت دستی مقدور نمی باشد و شما باید از ابزاری برای حذف کمک بگیرید.

ابتدا روی منو استارت کلیک کرده و سپس از بخش اپلیکیشن ها وارد قسمت Windows Administrative Tools شوید. حال در اینجا روی Disk Cleanup کلیک کنید.

آموزش حذف پوشه Windows.old در ویندوز 10
01 آموزش حذف پوشه Windows.old در ویندوز ۱۰

حال درایو مورد نظرتان که در اینجا همان درایو C است را انتخاب کنید. سپس این ابزار به شما قسمت هایی را به همراه حجم آن نشان خواهد داد. برای اینکه قسمت مورد نظر را ببینید باید روی دکمه Cleanup System Files همانطور که مشخص شده، کلیک کنید.

آموزش حذف پوشه Windows.old
02 آموزش حذف پوشه Windows.old در ویندوز ۱۰

بعد از اینکه درایو C را انتخاب کردید، ابزار شروع به اسکن مواردی خواهد کرد که در نتیجه قسمت های بیشتری را خواهید دید. حالا Previous Windows Installation را تیک دار کنید.

آموزش حذف Windows.old
03 آموزش حذف پوشه Windows.old در ویندوز ۱۰

در مرحله پایانی روی OK کلیک کرده و در پیامی که نمایش داده می شود روی Delete Files کلیک کنید تا فایل های اضافی پاک شوند. بعد از حذف این پوشه مقدار زیادی از حافظه خالی خواهد شد.

منبع: wp4u.ir

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *