آموزش حذف دکمه Show Desktop در ویندوز ۱۰

آموزش حذف دکمه Show Desktop در ویندوز ۱۰

با آموزش حذف دکمه Show Desktop در ویندوز ۱۰ همراه شما هستیم. ویندوز به خصوص ویندوز ۱۰ در بعضی موارد دست شما را برای تنظیم و حذف عناصر رابط کاربری باز گذاشته است و در برخی موارد دیگر خساست به خرج داده است. Task bar یا همان نوار وظیفه یک عنصر ویندوز است که تعداد زیادی شرتکات کیبوردی و تنظیمات قابل تغییر را حمل می کند، اما قسمتی دارد که ممکن است شما را آزار دهد. با وبسایت آموزشی وردپرس فور یو همراه باشید.

آموزش حذف دکمه Show Desktop در ویندوز ۱۰

قسمت بسیار کوچکی در کناره سمت راست از نوار وظیفه شما وجود دارد که ویژگی Peek را فعال می کند. وقتی ماوس را روی آن می برید، تمامی پنجره های باز ناپدید می شوند تا شما بتوانید تصویر پس زمینه دسکتاپ خود یا آیکون های واقع در آن را مشاهده کنید. اگر شما از این ویژگی خوشتان نمی آید، می توانید آن را از طرق رفتن به مسیر مقابل  Settings > Personalization > Taskbar و خاموش کردن Use Peek to preview the desktop غیر فعال کنید. هر چند غیر فعالسازی آن بنا به دلایلی همان قسمت کوچک در نوار وظیفه را باقی می گذارد.

[stextbox id=”read” direction=”rtl”]در وردپرس فور یو بخوانید:

آموزش بهترین روش برای رایت سی دی در ویندوز ۱۰

[/stextbox]

برای اینکه به طور کامل آن را پنهان کنید، شما می بایست از تنظیماتی که  ۷+ Taskbar Tweaker ارائه می کند، بهره ببرید. آن برنامه ایی است که هر نوع از قابلیت ها را به نوار وظیفه اضافه می کند (مانند تغییر دادن رفتار آیتم های پین شده یا این که به شما اجازه بدهد از چرخ ماوس برای جا به جا شدن میان پنجره ها استفاده کنید. همچنین می توانید از آن برای پنهان سازی قسمت Peek استفاده کنید) .

آموزش حذف دکمه Show Desktop در ویندوز 10
آموزش حذف دکمه Show Desktop در ویندوز ۱۰

این ابزار را دانلود و نصب کنید (شما می توانید اگر مایل بودید آن را به صورت پرتابل نصب کنید). زمانی که آن را باز کردید، می بایست گزینه ای با نام Hide the “show desktop” button در گوشه پایین سمت راست در زیر سربرگ Other  مشاهده کنید. تیک آن را بردارید و دیگر آن قسمت Peek را نمی بینید. توجه داشته باشید که می توانید از همین ویژگی با کلید ترکیبی Win + Comma در ویندوز ۱۰/۸٫۱ یا کلید ترکیبی Win+Space در ویندوز ۷ استفاده کنید.

آیا شما از دکمه Show Desktop استفاده می کنید یا فقط آن را یک ویژگی آزار دهنده می دانید؟ اگر شما هم این دکمه را پنهان کردید ما را در قسمت دیدگاه ها مطلع سازید. شما می توانید آموزش های ویندوز ۱۰ رو از طریق لینک رو به رو دنبال کنید: آموزش ویندوز ۱۰

منبع: MAKEUSEOF

متولد تهران، ساکن کرج، فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار تاریخ تولد:11 سپتامبر سال 1995 علاقه‌مندی‌ها:وب‌گردی، تماشا فیلم و سریال، طراحی وب‌سایت

پیج اینستاگرام
مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱ دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

  1. پرس
    ۳:۲۸ ۱۴۰۱/۱۱/۲۹

    بسیار عالی و کارآمد بود