آموزش برطرف کردن مشکلات گوشی های اندرویدی

آموزش برطرف کردن مشکلات گوشی های اندرویدی

باید این موضوع را پذیرفت که اسمارت فون هایی که همواره استفاده می کنیم، کامل نیستند و حتما نقض هایی دارند. مشکلاتی از قبیل خالی شدن شارژ، خاموش-روشن شدن گوشی، کند شدن آن و یا ایراداتی در زمینه اتصال به اینترنت. در مقاله پیش رو قصد داریم آموزش برطرف کردن مشکلات گوشی های اندرویدی را با هم بررسی کنیم. با وبسایت آموزشی وردپرس فور یو همراه باشید.

آموزش برطرف کردن مشکلات گوشی های اندرویدی

خالی شدن باتری

خالی شدن باتری
خالی شدن باتری

بسیاری از کاربران تلفن های هوشمند، همواره از خالی شدن باتری و پایین بودن طول عمر آن ناراضی بوده اند. یکی از روش های آسان برای نگهداری شارژ باتری در مدتی طولانی، بکار بردن تنظیماتی در زمینه سیستم مکان یابی و روشنایی (نور صفحه) می باشد.
به منوی Settings بروید و بر روی گزینه Location کلیک کنید. در این بخش، Battery-saving را انتخاب کنید. از طرفی دیگر برای تنظیم نور و روشنایی صفحه گوشی را در حالت خوکار auto-brightness قرار ندهید. برای روشنایی صفحه همیشه با توجه به نوری که مناسب چشمانتان است، آن را تنظیم کنید. در اسمارت فون هایی مانند Galexy S5 و مدل هایی بالاتر، امکانات بیشتری برای ذخیره باتری وجود دارد.

کند شدن سرعت سیستم و فریز شدن رابط کاربری
یکی از دلایل کند شدن گوشی، پر شدن حافظه داخلی آن است. بهتر است همواره سعی کنید عکس ها، ویدیو ها و برنامه هایی که از آن استفاده نمی کنید را یا حذف کنید و یا به یک حافظه جانبی انتقال دهید. همچنین برنامه هایی که در حال استفاده هستند را ببندید و هرچند وقت یکبار، حافظه ای که از اپلکیشین ها پر شده است را پاک کنید.
برای خالی کردن حافظه برنامه ها، به Settings رفته و Apps را انتخاب کنید. پس از انتخاب برنامه مورد نظر، بر روی Clear Cache کلیک کنید. روش دیگر این این است که از برنامه هایی مانند App Cache Cleaner و Clean Master که اپلیکیشن هایی کاربردی و رایگان هستند، استفاده کنید.

مشکلات ارتباطات بی‌سیم

مشکلات ارتباطات بی‌سیم
مشکلات ارتباطات بی‌سیم

در زمان هایی برای اتصال به Wi-Fi و Bluetooth و یا شبکه موبایل به مشکل برخوردید، گوشی را در حالت Airplane mode قرار دهید و پس از ۳۰ ثانیه دوباره به حالت عادی بازگردانید. درصورتی که از این طریق مشکل حل نشد، تنظیمات Wi-Fi و Bluetooth را مجددا انجام دهید.

ارسال نشدن پیام ها
اگر پیامی توسط پیام رسان خود ارسال کرده اید و آن به مقصد نرسیده است، در ابتدا اطمینان پیدا کنید که گوشی به اپراتور شبکه وصل است یا خیر. سپس پیام خود را با گزینه Resend مجددا ارسال کنید. حالت دیگر این است که اگر پیام شما در شبکه های اطلاع رسانی مانند: تلگرام و یا واتس اپ ارسال نشده، ممکن از وصل نبودن به اینترنت ناشی شود. اگر پس از خاموش – روشن کردن اینترنت باز هم مشکلی وجود داشت، گوشی خود را یک بار Restart کنید.

[stextbox id=”read” direction=”rtl”]در وردپرس فور یو بخوانید:

آموزش شناسایی اپلیکیشن های پرمصرف اندروید

[/stextbox]

داغ شدن بیش از اندازه گوشی
در زمان هایی که گوشی را به شارژ زده اید، از استفاده آن خودداری کنید. استفاده طولانی مدت از یک سری اپلیکیشن ها مانند Facebook و یا بازی هایی نظیر Pokemon Go یکی از دلایل داغ شدن گوشی است. سعی کنید در هنگامی که متوجه داغ شدن گوشی خود شدید، استفاده این برنامه ها متوقف کنید.
اگر گوشی شما با این روش ها همچنان گرم است، به یک متخصص در این زمینه نشان دهید زیرا ممکن است یک ایراد کارخانه ای داشته باشد.

مشکل در اجرای برنامه‌ها

مشکل در اجرای برنامه‌ها
مشکل در اجرای برنامه‌ها

اگر گوشی یا برنامه ای که از آن استفاده می کنید، نیاز به بروزرسانی دارد، این کار را انجام دهید. روش دیگر بستن برنامه ها است. دکمه Home را فشار دهید و پس از مشاهده لیست برنامه ها، با کشیدن آن به سمت راست یا چپ، آنها را ببندید و در صورت نیاز دوباره از آنها استفاده کنید.

عدم پاسخگویی به موقع نمایشگر
در مواقعی که صفحه نمایش گوشی شما دچار اختلال شد، کافیست گوشی را خاموش کرده و پس از چند دقیقه مجددا آن را روشن کنید.

بروز مشکل در Google Play Store
در مواجهه با این مشکل، یک بار حافظه آن برنامه را پاک کنید. به Settings رفته و All Apps و پس از آن Google Play Store را انتخاب کنید. با کلیک بر روی Storage و Clear Cache ، گوشی را Restart کنید. حتما مشکل برطرف می شود.

دانلود نشدن برنامه‌ ها

دانلود نشدن برنامه‌ ها
دانلود نشدن برنامه‌ ها

اگر دلیل این اتفاق مربوط به پاک کردن حافظه Google Play Store بود، مانند مرحله قبل عمل کنید. در صورت دیگر باید تاریخچه Google Play Store را پاک کنید. برای این کار به Settings رفته و بر روی گزینه Clear Local Search History کلیک کنید.

به هم ریختگی بیش از حد صفحه اصلی
با نصب هر برنامه جدید، صفحه اول گوشی شما شلوغ تر از قبل می شود. بنابراین با یک روش ساده می توانید این مشکل را برطرف کنید. برنامه Google Play را باز کنید. بر روی منو کلیک کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید. تیک گزینه “Add icon to Home Screen” را بردارید. با این روش صفحه اصلی گوشی شما خلوت می شود.

داشتن مخاطبان بسیار زیاد در لیست مخاطبین
وجود مخاطب هایی در لیست مخاطبین شما که شاید تنها یک بار به آن ایمیل فرستاده اید، شما را دچار مشکل می کند. در قسمت Settings، گزینه “Accounts” و سپس “Google” را انتخاب کنید. گزینه “Contacts” را جستجو کرده و آن را در حالت “Off” قرار دهید. در حال حاضر دیگر مخاطب‌های Gmail شما به لیست مخاطبین گوشی اضافه نخواهند شد.

امیدواریم آموزش برطرف کردن مشکلات گوشی های اندرویدی برایتان مفید بوده باشد.

منبع: wp4u.ir

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *