آموزش شناسایی اپلیکیشن های پرمصرف اندروید

آموزش شناسایی اپلیکیشن های پرمصرف اندروید

همانطور که قبلا در مقاله‏‎ آموزش برطرف کردن مشکلات گوشی های اندرویدی گفتیم، یکی از بزرگترین مشکلات گوشی های اندرویدی، میزان عمر باتری آنها است. همه ما دوست داریم در طول روز از شارژ کردن گوشی بپرهیزیم و بدون آن از گوشی خود استفاده کنیم. اما یکی مهمترین دلایل مصرف بالای باتری می تواند اپلیکیشن هایی که حجم زیادی دارند، باشد. تشخیص برنامه های پرمصرف کار راحتی نیست اما در این مقاله با آموزش شناسایی اپلیکیشن های پرمصرف اندروید همراه شما خواهیم بود. وبسایت آموزشی وردپرس فور یو را همراهی کنید.

اکثر مواقع ما از برنامه هایی استفاده می کنیم که درعین کاربردی بودن و محبوبیت زیاد آن ها، مقدار زیادی باتری مصرف می کنند. گوشی های هوشمند هرچقدر هم جزء بهترین و جدیدترین مدل ها هم باشند، باز هم باتری های آن به مرور زمان دچار افت کیفیت می شوند.

آموزش شناسایی اپلیکیشن های پرمصرف اندروید

برای یافتن برنامه ها و اپلیکیشن‌های پرمصرف اندروید که مصرف باتری بالایی دارند، به قسمت تنظیمات اندروید بروید و گزینه Power Management (یا Battery) را انتخاب کنید. در این بخش مشاهده می کنید که فهرست برنامه ها و خصوصیات هر یک از آنها نمایش داده می شود.

شناسایی اپلیکیشن های پرمصرف اندروید
01 شناسایی اپلیکیشن های پرمصرف اندروید

بعد از تشخیص برنامه پرمصرف چه کار کنیم؟

پس از پیدا کردن نرم افزارهای پرمصرف، به قسمت  Settings رفته و Applications را انتخاب کنید. هر برنامه ای را که مدنظر دارید، انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید. یک راه حل ساده و سریع وجود دارد و آن این است که میزان داده های برنامه را تشخیص داده و یا حافظه کَش را پاک کنید. اما موثرترین راه توقف برنامه (force-stop) و شروع دوباره آن است.

یک روش دیگر آن است که از برنامه های سبک تر و پایدارتر بجای اپلیکیشن های پرمصرف خود استفاده کنید و یا اگر دیگر به این برنامه ها احتیاج نداشتید، آنها را حذف کنید.

[stextbox id=”read” direction=”rtl”]در وردپرس فور یو بخوانید:

آموزش برطرف کردن مشکلات گوشی های اندرویدی

[/stextbox]

اگر برنامه پاسخ‌گو نبود، چه کنیم؟

گاهی ممکن است اپلیکیشنی که روی گوشی خود نصب کرده اید، استفاده خاصی از باتری نداشته باشد و حتی تاثیر منفی بر عملکرد باتری و دستگاه بگذارد. اگر این عملکرد به صفحه نمایش گوشی ربط پیدا می کند، سطح روشنایی را به پایین ترین درصد برسانید. لازم نیست همواره روشنایی گوشی شما در بالاترین حد ممکن باشد.

آموزش شناسایی اپلیکیشن های پرمصرف اندروید
02 شناسایی اپلیکیشن های پرمصرف اندروید

البته نمی توان درصد معینی را برای تنظیم نور صفحه اعلام کرد، زیرا این به روشنایی محیط اطراف و تاثیر آن بر روی چشم شما بستگی دارد. نکته دیگر این است که زمان فعال ماندن صفحه را نیز برای این موضوع در نظر داشته باشید.

طبیعی است که کارکرد صفحه نمایش، بیشترین مصرف از باتری را ببرد. اما اگر مقدار آن روی درصدی مناسب و قابل توجه قرار بگیرد، توجه به این موارد موثر خواهد بود.

در این مطلب به آموزش شناسایی اپلیکیشن های پرمصرف اندروید پرداختیم تا بتوانیم با نکات گفته شده طول عمر باتری دستگاه های اندریدی مان را افزایش دهیم.

منبع: androidpit

 

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *