آموزش بازیابی تصاویر حذف‌ شده در اندروید

آموزش بازیابی تصاویر حذف‌ شده در اندروید

بسیار پیش آمده که شما به صورت تصادفی و به اشتباه آلبوم تصاویر خود را از گوشی پاک کنید و یا گوشی هوشمندتان ناگهان گالری عکس را حذف کند. حتما پس از آن ناراحت می‎شوید زیرا بخش مهمی از اطلاعات شما از دست رفته است. اما این را باید بدانید که خوشبختانه این تصاویر واقعا از گوشی شما حذف نشده‎اند. در مطلب پیش رو آموزش بازیابی تصاویر حذف‌ شده در اندروید را توضیح خواهیم داد. با وبسایت آموزشی وردپرس فور یو همراه باشید.

آموزش بازیابی تصاویر حذف‌ شده در اندروید

در مرحله اول لازم است پیش از هر کاری وای‎فای و دیگر اتصالات گوشی خود را خاموش کنید، زیرا زمانی که اطلاعات پاک می شوند، چه فایل باشد و چه تصاویر و موسیقی، تا وقتی چیزی روی آنها نوشته نشده باشد، در واقع حذف نخواهند شد. تنها چیزی که حذف می‎شود ایندکسی است که محل داده‎ها در حافظه گوشی را مشخص می کنند و اگر بتوان بار دیگر این محل را پیدا کنید و میتوانید تصاویر حذف شده را بازیابی کنید. توجه کنید که آپدیت در این مقطع می‎تواند فاجعه بار باشد، زیرا اگر اطلاعات جدیدی روی محل تصاویر حذف شده نوشته شود، همه‎ی عکس ها و فایل ها از بین خواهد رفت.

 [stextbox id=”warning” direction=”rtl”]

توجه: برای این کار باید گوشی شما روت شده باشد.

[/stextbox]

برنامه‎ای رایگان به نام Dr.Fone for Android by Wondershare در سیستم خود دانلود و نصب کنید. برنامه های دیگری نیز وجود دارد اما این اپلیکیشن همواره نتایج خوبی داشته است.

پس از آنکه برنامه را نصب کردید، ثبت نام را انجام دهید. گوشی را با کابل USB به رایانه وصل کنید. برای این که این فرایند موفقیت آمیز باشد USB Debugging باید در گوشی فعال باشد. به قسمت Settings > About Phone بروید و دو بار بر روی Build Number لمس کنید. یک نوتیفیکیشن برای شما مبنی بر فعال شدن Developer Option خواهد آمد.

در مرحله بعدی به پایین بخش Setting رفته و گزینه Developer Option را انتخاب کنید. پس از این USB Debugging را فعال کنید. در این لحظه یک اعلان در برنامه Dr.Fone نمایش داده می شود که USB Debugging فعال شده است. دستگاه‌های مجهز به سیستم ‌عامل اندروید لالی‌پاپ باید در اعلانی که روی نمایشگر ظاهر می‌شود، رایانه را authorize کنند.

بعد از اینکه برنامه Dr.Fone به گوشی شما وصل شد، می توانید چند فایل حذف شده را انتخاب کنید. هر فایلی که از دست داده اید (تصاویر، موسیقی و …) را تیک بزنید تا آنها بازیابی شوند.

در مرحله بعد باید فایل های حذف شده را اسکن کنید. برای سرعت بالای بازیابی می توانید گزینه Deleted files را انتخاب کنید. پس از این کلید RSA روی گوشی ظاهر می‎شود، گزینه Always Accept را انتخاب کنید تا بین گوشی و رایانه اتصال برقرار شود. در حال حاضر برنامه Dr.Fone در بر روی گوشی آنالیز و راه اندازی می‎شود. از این به بعد باید اجازه دهید تا برنامه عملیات مورد نیاز را انجام دهد و شما در برابر هر اعلانی مبنی بر تقاضای مجوز دسترسی، پاسخ مثبت دهید.

[stextbox id=”read” direction=”rtl”]در وردپرس فور یو بخوانید:

آموزش شناسایی اپلیکیشن های پرمصرف اندروید

[/stextbox]

پس از پایان بررسی گوشی توسط برنامه‌ Dr.Fone، نتایج اسکن را مشاهده خواهید کرد. فایل ها و تصاویری که می‌خواهید بازیابی کنید را انتخاب کرده و سپس روی Recover ضربه بزنید. در این اینجا تمامی تصاویر و فایل های حذف شده‎تان بازیابی شده‌‎اند.

امیدواریم آموزش بازیابی تصاویر حذف‌ شده در اندروید برایتان مفید بوده باشد. با نظراتتان ما را یاری کنید.

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *