آموزش غیر فعال کردن جاوا اسکریپت در فایرفاکس

آموزش غیر فعال کردن جاوا اسکریپت در فایرفاکس

برای شروع کمی درباره جاوا اسکریپت صحبت می کنیم. JavaScript زبانی Cross-Platform می باشد، به این معنی که یک بار نوشته می شود و بر روی بسیاری از مرورگرها اجرا خواهد شد. این زیان برای اسکریپت نویسی و ایجاد صفحات تعاملی با کاربر استفاده می شود. نکته جالب و مهمی که وجود دارد این است که جاوا و جاوا اسکریپت به طور کامل دو زبان متفاوت هستند. با وبسایت آموزشی وردپرس فور یو همراه باشید تا به آموزش غیر فعال کردن جاوا اسکریپت در فایرفاکس به صورت تصویری بپردازیم.

آموزش غیر فعال کردن جاوا اسکریپت در فایرفاکس

فعال بودن جاوا اسکریپت برای عملکرد مناسب بسیاری از سایت‌ها لازم و ضروری است، اما اگر شما هم جزو آن دسته از کاربرانی هستید که تمایل دارند تا موتور پردازنده جاوا اسکریپت مرورگر خود را غیرفعال کنند، تا آخر این مقاله آموزشی با ما همراه باشید.

گام ۱: بعد از باز کردن مرورگر فایرفاکس یک تب جدید (new tab) باز کنید.

گام ۲: سپس در آدرس بار مرورگر، عبارت about:config را نوشته و enter را بزنید.

گام ۳: در صفحه ای که باز می شود یک پیام به شما با مضمون رو به رو نشان داده خواهد شد: “تغییر دادن این تنظیمات پیشرفته ممکن است به ثبات، امنیت و عملکرد برنامه فایرفاکس صدمه بزند. فقط درصورتی ادامه دهید که مطمئن هستید چه کاری انجام می‌دهید”. حال بر روی گزینه “I accept the risk” کلیک کنید تا تنظیمات پیشرفته فایرفاکس را در صفحه بعد ببنید.

غیر فعال کردن جاوا اسکریپت در فایرفاکس
3 آموزش غیر فعال کردن جاوا اسکریپت در فایرفاکس

گام ۴: در صفحه ای که می بینید در قسمت search، عبارت javascript را بدون فاصله تایپ کنید.

آموزش غیر فعال کردن جاوا اسکریپت در فایرفاکس
4 آموزش غیر فعال کردن جاوا اسکریپت در فایرفاکس

گام ۵: برای غیرفعال کردن جاوا اسکریپت باید گزینه javascript.enabled را پیدا کنید و مقدار آن را که در ستون Value برابر true است را با راست کلیک کردن روی آن و زدن Toggle به مقدار false تغییر دهید.

غیرفعال کردن جاوا اسکریپت در فایرفاکس
5 آموزش غیر فعال کردن جاوا اسکریپت در فایرفاکس

همچنین می توانید با دو بار کلیک بر روی گزینه javascript.enabled این فرآیند را به انجام برسانید.

آموزش غیر فعال کردن جاوا اسکریپت
6 آموزش غیر فعال کردن جاوا اسکریپت در فایرفاکس

 

حال جاوا اسکریپت مرورگر شما غیرفعال شده است و می توانید از صفحه تنظیمات خارج شوید. بهتر است یک بار مرورگرتان را ببندید و دوباره باز کنید.

 ➡ نکته: اگر به هر دلیلی قصد فعال کردن دوباره جاوا اسکریپت فایرفاکس را داشتید همین روند را طی کرده و این بار مقدار false را با دوبار کلیک بر روی گزینه javascript.enabled به true تغییر دهید.

 💡 توجه: ممکن است مقدار گزینه javascript.enabled برابر true باشد اما جاوا اسکریپت شما همچنان غیرفعال باشد. علت این عملکرد اغلب به پلاگین‌ها و اکستنشن‌ هایی برمی‌گردد که بلاک کردن جاوا اسکریپت جزو کارشان است که در این مواقع باید این پلاگین‌ها را هم غیرفعال کنید.

آموزش ویدیویی غیر فعال کردن جاوا اسکریپت در فایرفاکس

به زودی…

امیدواریم آموزش غیر فعال کردن جاوا اسکریپت در فایرفاکس برایتان مفید بوده باشد. می توانید با به اشتراک گذاری این مطلب از ما حمایت کنید.

منبع: wp4u.ir

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *