آموزش حذف اکانت google یا gmail

آموزش حذف اکانت google یا gmail

در این پست با آموزش حذف اکانت google یا gmail در خدمت شما هستیم. اکانت Google برای خیلی از ما اهمیت بسیاری دارد. از سرویس های ایمیل و فضای رایانش ابری (Gmail, Drive) تا برای پر کردن وقت های اضافه (+You Tube, Google) و حتی استفاده از گوشی‌ های هوشمند اندرویدی‌ مان، تماما احتیا به استفاده از اکانت گوگل است. ولی شاید به علت هایی بخواهیم اکانت‌ مان (یا یکی از اکانت‌ هایمان) را حذف کنیم. با وردپرس فور یو همراه باشید تا آموزش حذف اکانت google یا gmail را با هم مرور کنیم.

 

آموزش حذف اکانت google یا gmail

مواردی که قبل از حذف کردن اکانت‌ مان باید به آن توجه کنیم
اگر می‌ خواهید اکانت Google خود را حذف کنید، توجه داشته باشید که حجم بسیار زیادی از اطلاعات را از دست خواهید داد. اطلاعاتی نظیر:

  • اطلاعات مربوط به کلیه‌ ی خدمات Google، مثل اطلاعاتی که در Gmail، Calendar، Drive یا Keep خود نگهداری می‌ کنید.
  • تمام اکانت‌ هایی که در سایت‌ های مربوط به Google درست کرده‌ اید و تمام چیز هایی که در این سایت‌ ها خریداری کرده‌اید؛ مثل You Tube، Google Play Movies، Google Books یا Google Music.
  • اطلاعاتی که در مرورگر Chrome ذخیره کرده‌ اید.
  • مخاطبین و سایر اطلاعات ثبت‌ شده در گوشی‌ های اندرویدی و Backup های آن.
  • از همه مهم‌ تر این‌که نام کاربری خود را در Google برای همیشه از دست خواهید داد. چرا که Google نه به شما و نه به هیچ‌ کس دیگر اجازه نمی‌ دهد که از آن نام کاربری مجددا استفاده کند.

 

کارهایی که قبل از رفتن باید انجام بدهید

با توجه به تمام این مواردی که با حذف اکانت گوگل پیش روی شما می باشد، بد نیست قبل از آن که به سمت حذف اکانت بروید این کار ها را انجام بدهید:

  • اطلاعات خودرا منتقل کنید: اگر مدتی از اکانت گوگل‌ خود استفاده کرده‌ اید، احتمالا اطلاعات زیادی در آن ذخیره شده است. بنابراین بد نیست از اطلاعات خود نسخه‌ ی پشتیبانی تهیه کنید. برای این کار وارد اکانت گوگل خود بشوید و در بخش Personal info & privacy، گزینه‌ ی Control your content را انتخاب کنید. در این صفحه گزینه‌ ی Create archive را انتخاب کرده و سرویس‌ هایی از Google را که می‌ خواهید از آن پشتیبان بگیرید، انتخاب کنید.
  • حساب‌ های کاربری‌ تان را چک کنید: ممکن است برای عضویت یا ورود به بعضی از سایت‌ ها، از اکانت Google تان استفاده کرده باشید. در این‌ صورت قبل از حذف اکانت باید حساب کاربری‌ تان در آن سایت‌ ها را تغییر بدهید.

 

حالا حساب کاربری‌تان را پاک کنید

  • به صفحه‌ ی تنظیمات حساب کاربری خود بروید و در زبانه‌ ی Account Preferences، گزینه‌ ی Delete your account or services را انتخاب کنید.
  • حالا گزینه‌ ی Delete Google account and data را انتخاب کنید.
  • اینجا هم به شما امکانی برای تهیه‌ ی نسخه‌ ی پشتیبان ارائه می‌ شود؛ البته همراه با فهرست بلند بالایی از تمام چیز هایی که با حذف کردن حساب کاربری‌ خود از دست می‌ دهید.
  • از این‌ جا به بعد، Google چند باری از شما می‌ پرسد که از کار خودمطمئن هستید یا نه. در پایان هم باید یک‌ بار دیگر گزینه‌ ی Delete Account را انتخاب کنید تا خداحافظی‌ خود با Google کامل بشود.

 

حذف کردن یک سرویس خاص

اگر می‌ خواهید فقط یک سرویس را از حساب کاربری خود حذف کنید، کافی است همان مسیر را طی کنید، اما به جای گزینه‌ی Delete Google account and data، از دستور Delete products استفاده کنید.

 

منبع: AndroidAuthority

 

متولد تهران، ساکن کرج، فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار تاریخ تولد:11 سپتامبر سال 1995 علاقه‌مندی‌ها:وب‌گردی، تماشا فیلم و سریال، طراحی وب‌سایت

پیج اینستاگرام
مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *