چرا باید کسب و کار آنلاین داشته باشیم؟
احتمالا شما همین الان یک کسب و کار دارید یا یک ایده عالی برای راه اندازی یک کار را دارید ولی شاید به دلیل مشکلات آن یا اجاره دفتر و یا هزینههای اولیه زیاد از شروع کردن میترسید. شاید حق داشته باشید! حال اگر کسب و کارتان اینترنتی و آنلاین باشد چه؟ باز هم هزینه اولیه دارید؟ آیا به دفتر یا شرکت نیاز دارید؟ آیا کسب و کارتان روزهای تعطیل، بسته خواهد بود؟ کسب و کار آنلاین با توجه به ویژگیهایی که دارد، اجرایی تر، کم ریسک تر و وسوسه انگیزتر است! تا به حال به این سوال فکر کردهاید که چرا شما نباید یک کسب و کار آنلاین داشته باشید و از آن درآمدزایی کنید؟!
چرا باید کسب و کار آنلاین داشته باشیم؟
تصور اشتباهی که اکثر مردم درباره کسب و کارهای اینترنتی دارند این است که باید از طریق شبکههای مجازی مانند اینستاگرام، تلگرام و… یک صفحه راه اندازی کنیم و مشغول فروختن محصولاتمان شویم. شاید بتوانید از این طریق ماهی یکی و دو میلیون بدست بیاورید اما این نوع کسب و کار اینترنتی شبیه به ساختن خانهتان بر روی آب است. هیچ پایه و اساس محکمی ندارد و امکان دارد همین فردا کل کسب و کارتان نابود شود!! دقیقا مثل سرگذشت تلگرام!
دوست دارید از پایه قوی شروع کنید یا میخواهید بدون استراتژی کسب و کاری را راهاندازی کنید؟
هر کسب و کار اینترنتی برای قوی شدن و کسب درآمد مستمر نیاز به مجموعه ای از کارها و اقدامات دارد تا بتوان آن را کسب و کاری استاندارد و حرفه ای نام گذاری کرد. گامهای اساسی که میتوان برای راه اندازی یک کسب و کار نام برد عبارتند از: داشتن یک سایت خوب و با کیفیت، سئو و بهینه سازی سایت، تبلیغات مناسب، کار روی شبکه های اجتماعی و تولید محتوا با کیفیت و دست اول. شاید بتوان گفت این موارد اصلی ترین بخشها برای رشد و کسب درآمد یک کسب و کار آنلاین هستند.
قدم اول: ایده و برنامه ریزی
ایده و برنامهریزی از مهم ترین بخشهای شروع کسب و کار است. بدون اینکه ایده مناسبی داشته باشید و برای کار و آینده آن برنامه ریزی کرده باشید نمیتوانید به موفقیت برسید. فراموش نکنید که با فکر و ایده شروع کردن درصد عدم موفقیت را به شدت کاهش میدهد. همچنین داشتن برنامه به شما در داشتن نقشه راه
قدم دوم: وبسایت مناسب
برای اینکه بتوانید یک کسب و کار اینترنتی قدرتمند و سودآور راه اندازی کنید باید حتما یک وبسایت داشته باشید. سایت شما باید علاوه بر این که زیبایی های بصری و استاندارهای کدزنی را دارا باشد، ریسپانسیو بوده و بر روی تمامی دستگاهها مانند گوشی و تبلت هم بالا به درستی نمایش داده شود. علاوه بر این ها استفاده از تصاویر با کیفیت و کم حجم میتواند به زیباییهای سایتتان اضافه کند. در ضمن سرعت سایت یکی از اِلمانهای مهم در جذب مخاطب میباشد.
قدم سوم: تولید محتوا
قبل از اینکه بتوانید محصولی از طریق سایتتان بفروشید باید بتوانید مخاطبانتان را جذب کنید و این کار وابسته به تولید محتوای عالی در زمینه کاریتان است. هر چقدر بتوانید محتوای آموزشیتان را متنوع تر تولید کنید احتمال جذب مشتری بسیار بیشتر میشود. به طور مثال شما یک فروشگاه اینترنتی محصولات معماری دارید، بهتر است که مقالاتی در حوزه معماری تولید میکنید را در قالب نوشته، کتاب الکترونیک، فایل صوتی، فیلم آموزشی تولید کنید. با این کار شما سلیقه تمام مشتریان تان را تحت پوشش قرار داده اید.
قدم چهارم: سئو و بهینه سازی
سئو مشتریان شما را هدفمند و زیاد میکند! از یک وبسایت و کسب و کار آنلاین به غیر از مشتری هدفمند و فروش خوب چیز دیگری میخواهید؟ با سئو و بهینه سازی کلمات هدف مورد نظرتان ابتدا مخاطبان هدف خود را وارد سایت کنید و افزایش سفارشات را به دست مخاطبانتان بسپارید. تقریبا در تمام شغلها و کسب و کارها میتوان از سئو برای افزایش فروش استفاده کرد. تاثیر فوق العاده آن را فراموش نکنید.
کلمات کلیدی خود را به دقت انتخاب کنید و سپس آن را سئو کنید و از فروش خود لذت ببرید.
قدم پنجم: شبکههای اجتماعی
اهمیت شبکههای اجتماعی به خصوص تلگرام و اینستاگرام بر کسی پوشیده نیست. خیلی از کسب و کارها با استفاده از شبکههای اجتماعی فروش خود را بیشتر کردهاند. اینستاگرام و تلگرام بدون سایت و همینطور سایت بدون اینستاگرام و تلگرام نمیتواند تاثیر زیادی داشته باشد و درآمد و فروش آنها مقطعی خواهند بود. از این رو پیشنهاد میشود همراه با سایت شبکههای اجتماعی خود را هم فعال نگه دارید و با استفاده از آن بر شمار مشتریان خود بیفزایید.
قدم ششم: تبلیغات هدفند
تبلیغات و اهمیت آن نیازی به توضیح ندارد. تمام بزرگان کسب و کارهای سنتی و اینترنتی به اهمیت آن اشاره کرده اند و درصد قابل توجهی از درآمدشان را صرف تبلیغات میکنند. در کسب و کارهای اینترنتی تبلیغات رایج بوده و انواع مختلفی دارد:
- تبلیغات گوگلی (گوگل ادوردز)
- تبلیغات کلیکی
- تبلیغات بنری
- تبلیغات متنی
- ریپورتاژ آگهی
- ایمیل مارکتینگ
- اس ام اس مارکتینگ
- و…
این جمله طلایی را همیشه به یاد داشته باشید: تبلیغات هزینه نیست، سرمایه است!
زمان مورد نیاز برای تشخیص موفقیت یا عدم موفقیت یک کسبوکار اینترنتی را نمیتوان پیشبینی کرد، چون شرایط برای هرکسی متفاوت است. برخی افراد از قبل کسبوکار خودشان را داشتهاند و الان میخواهند بهصورت آنلاین نیز محصولاتشان را به فروش برسانند؛ اما برخی دیگر از افراد فقط در فضای مجازی فعالیت میکنند و دفتر یا فروشگاهی ندارند. معمولاً بین 6 تا 9 ماه میتوان موفقیت نسبی یک کسبوکار آنلاین را مورد ارزیابی قرارداد.
در نهایت اگر کسی میخواهد در زمینه کسب و کار آنلاین به موفقیت برسد، باید بداند که این کار به هیچوجه شغل دوم یا تفریح محسوب نمیشود. اگر حاضر هستید این کار را بهعنوان شغل اول درنظر بگیرید و برایش وقت کافی صرف کنید، به موفقیت میرسید.
حالا اگر قصد دارید با قدرت شروع کنید، ما میتوانیم در این مسیر همراه و راهنمای شما باشیم. فقط کافیه شماره خودتون رو در فرم زیر وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند
[iphorm id=”3″ name=”ثبت شماره”]