آموزش محدود کردن دسترسی به رسانه وردپرس برای کاربران

آموزش محدود کردن دسترسی به رسانه وردپرس برای کاربران

اگر شما هم مدیر یک سایت وردپرسی باشید، احتمالا برای سایت خود نویسنده دارید و یا در فکر استخدام نویسنده هستید تا بتوانید سایت خود را به روز نگه داشته و مطالب جدیدی را روی سایت قرار دهد. معمولا همه مطالبی که در سایت گذاشته می‌شود، نیاز به تصویر دارد و نویسندگان سایت شما می‌بایست تصاویر را در رسانه آپلود کنند و از این طریق به تصاویری که شما آن‌ها را قرار داده‌اید نیز دسترسی دارند و می‌توانند آن‌ها را ویرایش یا حذف کنند! برای اینکه نویسندگان و کاربران دیگر این تصاویر را مشاهده نکنند، می‌بایست دسترسی کاربران را به بخش رسانه محدود کنید. با توجه به این مسائل در این مطلب قصد داریم با استفاده از دو روش مختلف به آموزش محدود کردن دسترسی به رسانه وردپرس برای کاربران بپردازیم. با وبسایت آموزشی وب پرو فور یو همراه باشید.

 

آموزش محدود کردن دسترسی به رسانه وردپرس برای کاربران

روش اول) محدود کردن دسترسی با استفاده از کد

ممکن است شما با کد راحت تر بوده و یا با استفاده از افزونه‌های زیاد در سایت‌تان موافق نباشید، به همین دلیل در روش اول به محدود کردن دسترسی به رسانه وردپرس برای کاربران با استفاده از کد اشاره می‌کنیم.

این کد دقیقا مانند افزونه‌ای که در ادامه معرفی خواهیم کرد بوده و تنها تفاوت این روش این است که می‌توانید آن را بنا بر نیاز خود تغییر دهید. شما باید کدی که در ادامه آمده است را به فایل functions.php یا قسمت site-specific plugin اضافه کنید.

 

روش دوم) محدود کردن دسترسی با افزونه Restrict Media Library Access

پلاگین Restrict Media Library Access همان چیزی است که ما می‌خواستیم! با استفاده از این افزونه وردپرس دسترسی نویسندگان و کاربران را محدود کرده به صورتی که آن‌ها تنها می‌توانند آپلودهای کتابخانه رسانه خود را مشاهده کنند. این افزونه ۲ کاربرد اصلی دارد؛ وقتی که تعداد فایل‌های شما در رسانه بسیار بزرگ می‌شود این افزونه کمک می‌کند راحت‌تر بتوانند آپلودهای خود را پیدا کنید و همچنین از استفاده یا دانلود رسانه‌ای که برای نویسندگان دیگر است جلوگیری می‌کند.

جالب است بدانید که پس از گذشت چند ماهی از انتشار، این افزونه امتیاز ۵ از ۵ را از آن خود کرده است. توجه کنید که بعد از نصب و فعال کردن آن نیازی به تنظیمات خاصی ندارید و خود افزونه به صورت اتوماتیک نقش هر کاربر را بررسی کرده و اگگر کاربر معمولی یا نویسنده باشد فقط فایل‌های بارگزاری شده خودشان به آن‌ها نمایش داده می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم اگر سایتی با چندین نویسنده دارید، حتما دسترسی به پرونده‌های چندرسانه‌ای آن را محدود کنید. در ادامه می‌توانید این افزونه را دریافت کنید.

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *