آموزش غیرفعال کردن بازیابی رمز وردپرس

آموزش غیرفعال کردن بازیابی رمز وردپرس

شاید برایتان دانستن این نکته جالب باشد که یکی از روش‌های افزایش امنیت در وردپرس، غیرفعال کردن قسمت بازیابی رمز می‌باشد. این گزینه زمانی سایت شما را به خطر می‌اندازد که با دسترسی داشتن حمله کننده به ایمیل کاربر و یا نام کاربری اش می‌تواند به رمز دست پیدا کرده و به پیشخوان ورود کنند. از همین رو در این مطلب قصد داریم به آموزش غیرفعال کردن بازیابی رمز وردپرس بپردازیم. با وبسایت آموزشی وب پرو فور یو همراه باشید.

آموزش غیرفعال کردن بازیابی رمز وردپرس

همانطور که پیش از این گفتیم به دلایل امنیتی شاید برخی از مدیران سایت بخواهند بازیابی رمز عبور در وردپرس را حذف کرده تا به این وسیله امکان تغییر رمز برای هیچ کس وجود نداشته باشد. البته بد نیست به این نکته اشاره کنیم که این کار ممکن است مشکلاتی برای کاربران سایت‌تان ایجاد کند و در صورت فراموش کردن رمز عبورشان نتوانند وارد پنل کاربری خود شوند.

بیشتر بخوانید: آموزش حذف دکمه پیش نمایش در نوشته های وردپرس

 

برای شروع وارد ویرایشگر قالب خود شوید که آن را می‌توانید از قسمت نمایش منوی پیشخوان پیدا کنید. حال در مکان مناسبی از فایل فانکشن قالب که به صورت function.php می‌باشد، قطعه کد زیر را وارد کنید. فقط توجه کنید که قبل از ایجاد تغییر و ذخیره آن یک کپی از فایل فانکشن داشته باشید تا اگر مشکلی رخ داد بتوانید با جایگزین کردن آن مشکل را برطرف کنید.


function disable_password_reset() {
return false;
}
add_filter ( 'allow_password_reset', 'disable_password_reset' );

کد بالا بازیابی رمز وردپرس را برای ساییتان غیرفعال کرده و از این پس این امکان از صفحه لاگین حذف خواهد شد. امیدواریم این آموزش وردپرس مورد توجه شما قرار گرفته باشد. شاد باشید.

منبع: wp4u.ir

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *