آموزش سئو و بهینه سازی – جلسه ۲

آموزش سئو و بهینه سازی – جلسه ۲

با سلامی دوباره. با جلسه دوم از آموزش سئو و بهینه سازی خدمت شما هستیم. . این آموزش کاملا اختصاصی بوده و در وردپرس فور یو تهیه و تنظیم شده است. با ما همراه باشید.

در این جلسه همان طور که گفته بودیم می خواهیم علاوه بر ارائه دادن تعریف جامعی از سئو درباره شیوه کارکردن موتوهای جستجو و SEO Copywriting صحبت کنیم. در ضمن شما می توانید به جلسه اول از اینجا دسترسی داشته باشید. پس بیایید با هم شروع کنیم.

تعریف سئو :

SEO (سئو) را برخی اوقات نیز SEO Copywriting نیز می گویند زیرا اکثر تکنیک هایی که برای ارتقاء رتبه وب سایت ها در موتورهای جستجو استفاده می شود، مربوط به متن است. به ویژگی ها و نکاتی درباره سئو توجه کنید:

  • SEO سرنام عبارت Search Engine Optimization می باشد.
  • تمام حرفِ SEO بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو است.
  • سئو فرایند طراحی و توسعه وب سایت ها است برای اینکه رتبه خوبی را در موتورهای جستجو پیدا کنند.
  • SEO (سئو) به منظور بهبود میزان ترافیک و کیفیت ترافیک یک سایت از سمت موتورهای جستجو استفاده می شود.
  • SEO (سئو) هنر رتبه بندی در موتور های جستجو است.
  • SEO (سئو) زیرمجموعه ای است از بازاریابی موتور جستجو.
  • بازاریابی SEO (سئو) یعنی، آگاهی از نحوه کار الگوریتم های جستجو و شناخت اینکه کاربران اینترنت چه چیزهایی را جستجو کنند.

بعد از این که کمی درباره سئو اطلاعات کسب کردید، حال اگر قصد دارید برخی از کارهای ساده سئو را انجام دهید، ضروری است با نحوه کار موتورهای جستجو آشنا باشید و بدانید برای SEO چه آیتم ها و مواردی اهمیت دارد.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

موتورهای جستجو برای ایجاد نتیجه یک جستجو، تعدادی فعالیت و کار را انجام می دهند که به شرح زیر است:

  • خزش یا Crawling: خزش (Crawling) عبارت است از فرایند واکشی تمام صفحات وب لینک شده به یک وب سایت. این فرایند با استفاده از نرم افزارهایی به نام خزشگر (Crawler) یا عنکبوت (spider) انجام می شود. خزشگر گوگل Googlebot نام دارد.
  • اندیس گذاری یا Indexing: اندیس گذاری (Indexing) عبارت است از فرایند ایجاد اندیس برای تمام صفحات واکشی شده و ذخیره و نگه داری این اندیس ها در یک پایگاه داده بسیار بزرگ که در آینده استفاده شوند. به عبارتی، فرایند اندیس گذاری از یک طرف شناسایی کلمات و عباراتی است که صفحه را به خوبی توصیف می کند و از طرف دیگر انتساب کلمات کلیدی یافت شده به صفحه می باشد.
  • پردازش یا Processing: وقتی درخواست جستجو به موتور جستجو می رسد، موتور جستجو آن را پردازش می کند. در واقع موتور جستجو رشته جستجو را با صفحات اندیس شده در پایگاه داده مقایسه می کند.
  • محاسبه ارتباط یا Relevancy: از آنجایی که ممکن است بیشتر از یک صفحه حاوی رشته جستجو باشند، بنابراین موتور جستجو شروع به محاسبه ارتباط هر صفحه با رشته جستجو می کند.
  • برگرداندن نتیجه: آخرین قدمی که موتور جستجو انجام می دهد، بازیابی بهترین نتیجه منطبق می باشد. به عبارت ساده، این فعالیت چیزی نیست جز نمایش اطلاعات در مرورگر.

توجه: موتورهای جستجو از قبیل گوگل و یاهو اغلب الگوریتم های ارتباط یا relevancy خود را بیشتر از ۱۰ بار در ماه به روز می کنند. هنگامی که تغییراتی را در رتبه سایت خود ملاحظه می فرمایید در نتیجه تغییر الگوریتم یا چیزی خارج از کنترل شماست.

توجه: اگر چه اصول کار همه موتورهای جستجو مشابه است، اما تغییراتی جزیی در الگوریتم های relevancy موتورهای جستجو، منجر به تغییرات چشمگیری در نتایج مرتبط می شود.

SEO Copywriting چیست؟

و اما به آخرین قسمت این جلسه رسیدیم. SEO Copywriting، به تکنیک نوشتن متن ها در صفحات وب به نحوی که خوب دیده شوند می گویند. این متون باید به خوبی توسط وبگردها خوانده شود، همچنین بایستی برخی از واژگان جستجو را مورد هدف قرار دهد.

هدف از SEO Copyrighting بالا بردن رتبه صفحات در موتورهای جستجو به ازای واژه های جستجو می باشد.

SEO Copywriting علاوه بر قابلیت دیده شدن صفحات، معمولاً دیگر عناصر داخلی صفحات را برای واژگان کلیدی جستجو، بهینه می کند. این عناصر شامل، عنوان، تگ های توصیف و کلیدواژه ها، هدینگ ها، و یا متن های alt می باشند.

ایده ای که پشت SEO Copywriting قرار دارد این است که موتورهای جستجو صفحاتی با محتوای صحیح و اصلی را می خواهند و علاقه ای به صفحات اضافه تر (که اغلب صفحات درگاه که منحصرا با هدف رسیدن به رتبه بالا ایجاد شده اند)، ندارند.

جلسه دوم هم تمام شد. مباحثی که در جلسه آینده به آن خواهیم پرداخت:

  • رتبه موتور جستجو چیست؟
  • on-page SEO و off-page SEO چیست؟
  • تکنیک های سئو

 

منبع: wp4u.ir

آموزش سئو و بهینه سازی

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *