آموزش پاک کردن تمام پیام ها در تلگرام

آموزش پاک کردن تمام پیام ها در تلگرام

چگونه تمام چت های تلگرام را پاک کنیم؟ ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بخواهید تمام پیام‌ها و عکس‌ها را به صورت یکجا در تلگرام حذف کنید. منظور از پیام‌ها، پیام‌های ارسالی و دریافتی شما می‌باشد که برای پاک کردن آن ها در این مطلب با ما همراه باشید تا به آموزش پاک کردن تمام پیام ها در تلگرام بپردازیم.

 

آموزش پاک کردن تمام پیام ها در تلگرام

clear local database telegram چیست؟ برای پاک کردن تمام چت های تلگرام باید از ویژگی Local Database استفاده کنید. پس مراحل زیر را طی کنید تا به راحتی بتوانید پیام‌ها را حذف نمایید.

  1. ابتدا تلگرام را باز کرده و وارد قسمت Setting یا تنظیمات بشوید.
  2. در این قسمت به دنبال گزینه Data & Storage باشید و آن را انتخاب کنید.

    آموزش پاک کردن تمام پیام ها در تلگرام
    01 آموزش پاک کردن تمام پیام ها در تلگرام

     

  3. از میان گزینه‌های موجود وارد قسمت Storage Usage بشوید.

    پاک کردن پیام ها در تلگرام
    02 آموزش پاک کردن تمام پیام ها در تلگرام
  4. گزینه Local Database انتخاب کنید و سپس Clear را بزنید تا حذف دائمی پیام های تلگرام انجام شود.

    حذف تمام پیام ها در تلگرام
    03 آموزش پاک کردن تمام پیام ها در تلگرام

با انجام این مراحل تمام پیام‌های موجود در تلگرام یکجا پاک می‌شوند و دیگر در لیست مخاطبین خود پیامی از شما و آن‌ها دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش حذف دو طرفه پیام در تلگرام

 

پاک کردن تمام پیام های کانال تلگرام و گروه تلگرام

چگونه تمام پیام های کانال تلگرام را پاک کنیم؟ با وجود اینکه تلگرام دارای ویژگی های پیشرفته متعددی است، اما فاقد یک ویژگی مهم یعنی حذف تمامی پیام های کانال تلگرام است، هنگامی که یک کانال یا گروه در تلگرام ایجاد می‌کنید و شروع به ارسال پیام در آن می‌کنید، باید آن پیام‌ها را به صورت دستی حذف کنید زیرا در برنامه تلگرام گزینه‌ای برای حذف همه پیام‌های کانال یا گروه وجود ندارد.

ما نمیدانم که چرا تلگرام تا به حال چنین ویژگی ساده مورد نیاز اکثر سازندگان را اضافه نکرده است، با این حال این ربات غیر رسمی تلگرام به نام ربات delall_bot@ وجود دارد که اگر می‌خواهید تمام پیام‌ها را حذف کنید، باید آن را به عنوان ادمین در کانال یا گروه تلگرام خود اضافه کنید. با یک کلیک ساده تمام پیام‌ها و پست‌های گروه یا کانال شما را پاک می‌کند.

توجه: تلگرام مسئولیت ربات‌های غیر رسمی را بر عهده نخواهد گرفت، زیرا آنها توسط توسعه‌دهندگان شخص ثالث با استفاده از API عمومی ربات تلگرام ایجاد شده‌اند، بنابراین خطر سرقت داده‌ها وجود دارد، حتی اگر ربات غیر رسمی از امنیت داده‌های شخصی شما اطمینان حاصل کند که هنوز نمی‌توانید به آن اعتماد کنید. بنابراین ما مسئولیتی در قبال خساراتی که با استفاده از این ربات به شما وارد می‌شود نداریم، فقط برای دانستن شما اقدام به معرفی به شما می‌کنیم.

  1. کانال یا گروه تلگرام خود را باز کنید و روی نام آن بزنید.
  2. روی Administrators بزنید.
  3. روی Add Admin بزنید.
  4. ربات Delall_bot را جستجو کنید و روی رباتی که به پیام ها دسترسی دارد بزنید.
  5. فقط گزینه Delete messages of other admin را فعال کنید سپس روی تیک بزنید.
  6. پس از اضافه شدن ربات، کانال یا گروه تلگرام خود را باز کنید، سپس دستور delall/ را ارسال کنید تا حذف تمام پست های کانال تلگرام انجام شود، در صورتی که می‌خواهید از پیام خاصی حذف کنید می‌بایست روی پیام طولانی فشار دهید و دستور delfrom/ را ارسال کنید.

 

امیدواریم این آموزش تلگرام برای پاک کردن پیام های تلگرام برایتان مفید و کاربردی بوده باشد. در صورت نیاز به هرگونه آموزش آن را در قسمت دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *