نقش تکنولوژی در المپیک ریو ۲۰۱۶

نقش تکنولوژی در المپیک ریو ۲۰۱۶

با مطلبی مبنی بر نقش تکنولوژی در المپیک ریو ۲۰۱۶ در خدمت شما هستیم. به کارگیری فناوری و دانش برای کمک به ورزشکاران و ورزش در بالا بردن راندمان و نتایج آن‌ ها می تواند کارساز باشد. در سال های اخیر پیشرفت بی سابقه ای در استفاده از فناوری برای طرفداران ورزش نیز وجود داشته است. به نظر می رسد ریو ۲۰۱۶ قطعا پیشرفته ترین بازی‌ های المپیک تاکنون است. برای بررسی بیشتر با وردپرس فور یو همراه باشید.

 

نقش تکنولوژی در المپیک ریو ۲۰۱۶

سربندهای خنک‌کننده: انتظار می رود که درجه حرارت در ریو بالا باشد، بنابراین نایکی برای کمک به ورزشکاران سربندی را طراحی کرده که سر، اطراف چشم و شانه‌هایشان را خنک نگه می‌دارد.

مایوهای شنا با برش لیزری: آدیداس و اسپیدو مایوهای شنایی را طراحی کرده‌اند که به‌ خوبی می توانند به‌عنوان پوست دوم شناگرها به کار روند. این مایوها ماهیچه‌های اطراف و جلوی پاها را فشرده می‌سازند و شکلی ارگونومیک و کارامد به ورزشکار می‌دهند.

شمارنده‌های زیر آب: شناگران در شنای ۸۰۰ متر و ۱۵۰۰ متر می‌توانند این شمارنده را ببینند و کمتر نگران زمان از دست رفته باشند.

نوارهای ایرودینامیک دوندگان: این نوارها می‌توانند در دو طرف بدن ورزشکار متصل شوند و هوا را منتقل کنند و در نتیجه سرعت آن ها را افزایش دهند.

کانوها و قایق های GPSدار: این GPS ها به صرفه‌جویی در انرژی، محاسبه کوتاه‌ترین مسیر، دور زدن و از همه مهم‌تر کم کردن سرعت و شتاب در زمانی مطلوب، کمک می‌کنند. همچنین ماژول‌های GPS متصل به آنها، به بینندگان تلویزیون و تماشاگران کمک می‌کنند که سرعت، جهت، سرعت و جهت باد، فاصله تا خط پایان و جزئیات دیگر را در صفحه نمایشی بزرگ ببینند.

پخش واقعیت مجازی: از فیلمسازان مستند تا سازمان های خبری، پخش واقعیت مجازی را برای بینندگان فراهم کرده‌اند. کانال تلویزیونی آمریکا NBC و همچنین هدست VR سامسونگ از جمله‌ی این سازمان‌ها هستند.

عینک‌های هوشمند: این عینک های هوشمند برای کمک به دوچرخه‌سواران در دیدن و شنیدن، سرعت، شمارش دورها، زمان و فاصله موثرند.

ساعت‌های هوشمند: این ساعت های هوشمند نه تنها بر علائم حیاتی، الگوهای خواب و کالری ورزشکار نظارت دارند، بلکه زمان بهبودی او بعد از فعالیت ها و  الگوهای رفتاری برای رسیدن به اوج عملکرد را توصیه می کنند.

نماهای گوگل استریت: در هر گوشه ای از جهان که باشید می توانید بازی های المپیک را از چشم ورزشکاران و مردم حاضر در محل برگزاری ببینید. تصاویر ۳۶۰ درجه یک نمای پانوراما از مکان های برگزاری به شما می‌دهند.

امتیازدهی لیزری: در ورزش هایی مثل تیراندازی با کمان، ردیاب‌های لیزری‌ای با دقت ۰٫۲ میلی‌متر نصب شده که نتایج را به سرعت یک ثانیه نمایش می‌دهند.

حلقه‌های پرداخت پول NFC: ورزشکاران و چند سازمان با استفاده از حلقه های هوشمند می توانند از پرداخت بی تماس استفاده کنند.

با نقش تکنولوژی در المپیک ریو ۲۰۱۶ بیشتر آشنا شدید. باید دید در المپیک های بعدی چه سورپرایزهایی وجود دارد. ما در وردپرس فور یو سورپرایز ویژه ای هم برایتان داریم. در ادامه می توانید مراسم افتتاحیه ریو ۲۰۱۶  را از این لینک دریافت کنید.

متولد تهران، ساکن کرج، فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار تاریخ تولد:11 سپتامبر سال 1995 علاقه‌مندی‌ها:وب‌گردی، تماشا فیلم و سریال، طراحی وب‌سایت

پیج اینستاگرام
مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *