آموزش فکتوری ریست کردن اندروید

آموزش فکتوری ریست کردن اندروید

احتمالا برایتان اتفاق افتاده که بخواهید گوشی اندرویدی خود را به تنظیمات اولیه برگردانید تا به رفع مشکلاتی که برای گوشی تان پیش آمده کمک کنید. برای این منظور شما باید دستگاه اندرویدی خود را فکتوری ریست (Factory Reset) کنید. با این کار تمام تنظیمات و اطلاعات دستگاه اندرویدی شما به حالت پیش فرض کارخانه بر می‌گردد. در ادامه قصد داریم به آموزش فکتوری ریست کردن اندروید بپردازیم. با وبسایت آموزشی وردپرس فور یو همراه باشید.

آموزش فکتوری ریست کردن اندروید

شاید این سوال برایتان پییش بیاید که چرا باید از فکتوری ریست استفاده کنیم؟! در پاسخ به این سوال باید بگوییم یکی از اصلی‌ترین دلایلی که کاربران را مجبور به Factory Reset دستگاه اندرویدی شان می‌کند، اقدام به فروش آن به عنوان جنس دسته دوم است.

از دیگر دلایل استفاده از فکتوری ریست می‌توان به از بین رفتن باگ‌های سخت افزاری یا نرم افزاری، برطرف کردن مشکل اتصال وای فای، بهبود توان شارژدهی باتری دستگاه، افزایش سرعت عملکرد دستگاه و کاهش هنگ کردن دستگاه اشاره کرد.

[stextbox id=”read” direction=”rtl”]در وردپرس فور یو بخوانید:

آموزش ارسال پیامک گروهی در اندروید

[/stextbox]

بعد از این توضیحات احتمالا سوال شما این است که چگونه گوشی اندرویدی خود را فکتوری ریست کنیم؟ اصلا نگران نباشید زیرا روند این کار خیلی ساده است و کافی است در ادامه با ما همراه باشید تا با گذراندن چند مرحله این کار را با هم انجام دهیم:

  1. وارد قسمت Setting و یا تنظیمات گوشی یا تبلت خود بشوید.
  2. گزینه‌ Backup & Reset و یا مانند آن را انتخاب کنید.
  3. سپس به دنبال گزینه Factory Data Reset باشید و آن را بزنید.
  4. در پنجره باز شده گزینه Reset Device یا Delete All را انتخاب کنید تا انجام فکتوری ریست تایید شود.

 

به همین سادگی و با طی کردن همین چند قدم پروسه Factory Reset انجام خواهد شد. توجه کنید که مدت زمان مورد نیاز برای انجام این عمل بسته به حجم اطلاعات ذخیره شده در دیوایس شما می‌تواند متفاوت باشد پس اگر اطلاعات زیادی دارید کمی صبور باشید!

امیدواریم این آموزش مورد توجه شما قرار گرفته باشد و توانسته باشید با استفاده از آن تنظیمات دستگاه خود را به حالت کارخانه بازگردانید.

منبع: wp4u.ir

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *