آموزش غیرفعال کردن OK Google در اندروید

آموزش غیرفعال کردن OK Google در اندروید

احتمالا برایتان پیش آمده باشد که با عبارت OK Google به جستجو در وب در دستگاه اندرویدی خود بپردازید. اینکه بتوانید با گوشی خود صحبت کنید تجربه جالب و جذابی خواهید بود. اما افرادی هستند که این قابلیت را نمی‌پسندند و مایل به غیرفعال کردن آن هستند و با این سوال که چگونه ok google را غیر فعال کنیم؟ مواجهه می‌شوند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب به آموزش غیرفعال کردن OK Google در اندروید بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

آموزش غیرفعال کردن OK Google در اندروید

ممکن است نگران این باشید که با غیرفعال کردن OK Google، دستیار صوتی Google Assistant هم دچار مشکل می‌شود اما باید بگوییم که در عملکرد دستیار صوتی هیچ خللی وارد نمی‌شود و فقط تنها تفاوت آن این است که برای استفاده از Google Assistant باید دکمه هوم را نگه دارید. شاید بهتر باشد قبل از شروع آموزش کمی بیشتر با OK Google آشنا شویم.

OK Google چیست و چگونه کار می‌کند؟

OK Google چیست

یکی از مزیت‌های اندروید سازگاری کاملش با سرویس‌‌های گوگل می‌باشد. در اپلیکیشن Google Search قابلیتی وجود دارد که می‌‌توانید در هر بخش از دیوایس اندرویدی‌تان، حتی درون اپلیکیشن‌‌ها با گفتن عبارت «OK Google» به جستجو بپردازید. یعنی حتی وسط بازی هم شما قادر به جستجو کردن هستید! دستیار صوتی شخصی هوش مصنوعی گوگل نام چندان جالبی ندارد. برخلاف الکسای آمازون یا سیری اپل، دستیار صوتی گوگل عموما فقط Google Assistant یا «OK Google» نامیده می‌شود، که در واقع فقط یک عبارت بیدارکننده آن است. اما به غیر از این ناهنجاری، Google Assistant یک دستیار عالی است. برای آیفون و اندروید موجود است، شنونده دقیقی است و نتایج دقیقی را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: آموزش غیرفعال کردن تبلیغات در KM Player

چگونه ok google را غیر فعال کنیم؟

حال آموزش غیرفعال کردن اوکی گوگل را شروع می‌کنیم! برای غیرفعال کردن OK Google در اندروید دو روش وجود دارد که در این مطلب به روشی اشاره می‌کنیم که همه کاربران بتوانند از آن استفاده کنند که از طریق برنامه Google می‌باشد. توجه کنید که با غیرفعال کردن این ابزار در یک بخش، در بخش‌های دیگر هم غیرفعال خواهد شد.

همانطور که در دیوایس اندرویدی خود دیده اید برنامه Google به صورت پیشفرض وجود دارد. آن را پیدا کرده و سپس اجرا کنید.

آموزش غیرفعال کردن OK Google در اندروید

حال پس از باز کردن برنامه Google وارد قسمت تنظیمات یا همان Settings شوید. حال به پایین صفحه اسکرول کنید و گزینه Voice را انتخاب کنید. با رفتن به این قسمت شما قادر خواهید بود دستور OK Google را هم برای گوشی‌های دارای گوگل اسیستنت و هم برای گوشی‌های بدون این دستیار صوتی غیرفعال کنید.

خاموش کردن OK Google

حال باید گزینه OK Google Detection را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه و ورود به صفحه جدید، در بین گزینه‌های موجود گزینه Say OK Google Any Time را به منظور غیرفعال کردن اوکی گوگل غیرفعال کنید.

با انجام مراحل بالا غیرفعال کردن OK Google در اندروید برایتان امکان پذیر شد. امیدواریم این آموزش مورد توجه شما قرار گرفته باشد. شاد باشید.

دستورات صوتی «ok google» و «hey google» می‌توانند برای کارهای که می‌خواهید از دست خود استفاده ننمایید، مفید باشند، اما ممکن است نخواهید از آنها استفاده کنید. اگر می‌خواهید دستگاه اندرویدی خود را از شنیده شدن این کلمات کلیدی دستیار صوتی گوگل منع کنید، انجام این کار آسان است. اگر اسپیکرهای Google Nest یا Home در خانه خود دارید، هر بار که با یک اسپیکر صحبت می‌کنید، گوشی یا تبلت اندرویدی شما برای این فرمان بیدار می‌شود، می‌تواند آزاردهنده باشد، یا شاید نمی‌خواهید گوشی شما هر بار که فکر می‌کند فرمان را می‌شنود صدای شما را ضبط کند. خوشبختانه، غیرفعال کردن اوکی گوگل و غیرفعال کردن هی گوگل در اندروید بسیار آسان است.

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *