آموزش غیرفعال کردن ورود به وردپرس با ایمیل

آموزش غیرفعال کردن ورود به وردپرس با ایمیل

ممکن است شما از فعال بودن امکان ورود به سایت وردپرسی با استفاده از ایمیل در وبسایتتان به دلایل امنیتی زیاد دل خوشی نداشته باشید. در این مطلب با آموزش غیرفعال کردن ورود به وردپرس با ایمیل با شما هستیم که می توانید به سادگی و با دنبال کردن این آموزش، امکان لاگین با ایمیل را در وبسایتتان غیر فعال کنید. با وب پرو فور یو همراه باشید.

آموزش غیرفعال کردن ورود به وردپرس با ایمیل

غیر فعال کردن ورود با ایمیل با افزونه No Login by Email Address

در این روش از افزونه استفاده می کنیم. برای غیرفعال کردن ورود به وردپرس با ایمیل کافی است که افزونه No Login by Email Address را در سایتتان نصب و فعال کنید. این پلاگین پس از فعالسازی، بی نیاز به انجام هر نوع تنظیمی، شروع به کار کرده و امکان ورود با استفاده از آدرس ایمیل را در وبسایت وردپرسی شما غیر فعال خواهد کرد. پس از فعال کردن افزونه، اگر کسی سعی کند بجای نام کاربری، با استفاده از ایمیل وارد اکانتش در وردپرس شود، با خطای اشتباه بودن نام کاربری مواجه خواهد شد. این افزونه همچنین عبارت “نام کاربری یا ایمیل” را که در بالای فیلد ورود به نمایش در می آید به عبارت “نام کاربری” تغییر خواهد داد تا این مسئله باعث گمراهی کاربران نشود.

غیر فعال کردن ورود با ایمیل به صورت دستی

در این روش کافی است کد زیر را در فایل functions.php قالب خود قرار دهید:


remove_filter( 'authenticate', 'wp_authenticate_email_password', 20 );

در این روش مانند روش قبلی تغییری در عبارت “نام کاربری یا ایمیل” که در بالای فیلد ورود در وردپرس به نمایش در می آید ایجاد نخواهد شد، ولی اگر کاربری سعی در ورود با ایمیل به حساب کاربری اش را داشته باشد، با خطای اشتباه بودن نام کاربری مواجه خواهد شد. بر همین اساس استفاده از روش دوم خصوصا از جهت تجربه کاربری، بیشتر برای وبسایت های دارای یک ادمین که امکان ثبت نام در آنها غیر فعال است توصیه می شود.

امیدواریم از این آموزش استفاده کرده باشید. منتظر نظرات شما هستیم.

منبع: wp4u.ir

اگر این مطلب برایتان مفید بوده بر روی دکمه رو به رو کلیک کنید: [bws_googleplusone]

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *