آموزش غیرفعال کردن نوار ابزار مدیریت وردپرس

آموزش غیرفعال کردن نوار ابزار مدیریت وردپرس

احتمالا شما که این مطلب را می‌خوانید از وردپرس استفاده کرده و نوار ابزار مدیریت را هم مشاهده کرده‌اید. این نوار ابزار در قسمت پیشخوان وردپرس وجود دارد و اگر به حساب کاربری تان وارد شده باشید، این نوار را در بالای صفحه اصلی سایت هم می‌بینید. گاهی برای برخی از کاربران این نوار ابزار ممکن است آزاردهنده باشد و نیاز داشته باشند که آن را غیرفعال کنند. برای این کار نیاز به کدهایی دارید تا به وسیله آن موفق به غیرفعال کردن نوار ابزار مدیریت وردپرس بشوید. برای اطلاع بیشتر از این آموزش وردپرس با وبسایت آموزشی وب پرو فور یو همراه باشید.

آموزش غیرفعال کردن نوار ابزار مدیریت وردپرس

آموزش غیرفعال کردن نوار ابزار مدیریت وردپرس
آموزش غیرفعال کردن نوار ابزار مدیریت وردپرس

همانطور که گفتیم گاهی غیرفعال کردن نوار ابزار مدیریت وردپرس برای کاربران ضروری می‌باشد. به همین دلیل قطعه کد زیر را برایتان مهیا کردیم تا با قرار دادن آن در فایل توابع قالب وردپرس خود یا همان Function.php بتوانید نوار ابزار مدیریت در وردپرس را غیرفعال کنید:


/* Disable the WordPress Admin Bar for everyone. */
show_admin_bar(false);

ممکن است انتخاب شما این باشد که مدیران سایت این نوار را ببینند ولی کاربران دیگر آن را مشاهده نکنند. در اینصورت شما می‌توانید از قطعه کد زیر استفاده کنید:


/* Disable the WordPress Admin Bar for all but admins. */
if (!current_user_can('administrator')):
show_admin_bar(false);
endif;

در حالت دیگری ممکن است بخواهید این نوار علاوه بر مدیران برای نویسندگان سایت هم به نمایش دربیاید. در اینصورت می‌بایست کد زیر را به انتهای کد قبلی اضافه کنید:


if (!current_user_can('edit_posts')) {
show_admin_bar(true);
}

بیشتر بخوانید: آموزش غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار وردپرس

 

به همین سادگی شما موفق شدید که نوار ابزار مدیریت وردپرس را غیرفعال کنید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از اعمال هرگونه تغییرات یک نسخه پشتیبان از سایت خود تهیه کنید. امیدواریم این آموزش وردپرس مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: wp4u.ir

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *