دانلود وردپرس نسخه ۴٫۸ – wordpress 4.8

دانلود وردپرس نسخه ۴٫۸ – wordpress 4.8

نسخه ۴٫۸ وردپرس هم معرفی شد. در این نسخه شاهد تغییرات و بهبود جالب و زیادی بودیم. برای اطلاع بیشتر و دانلود وردپرس نسخه ۴٫۸ با وب پرو فور یو همراه باشید.

همانطور که می‌دانید، سیستم مدیریت محتوا وردپرس یکی از ساده‌ترین و قوی‌ترین ابزارهای ایجاد و مدیریت وب سایت است. نوشته شده به زبان PHP و رایگان و Open Source می‌باشد. البته برای راه اندازی سایت و مدیریت آن با WordPress نیاز به تسلط بر زبان برنامه نویسی نیست، اما اگر تا حدی با پی اچ پی آشنا باشید می‌توانید کدهای آن را با توجه به نیاز خود تغییر دهید و یا امکاناتی را به آن اضافه کنید.

وردپرس سری ۴٫۸ نگارش “استاد آی‌محمد یوسفی” می‌باشد و از تغییرات آن می توان به اضافه شدن ابزارک تصویر و ویدیو و اضافه شدن ویرایشگر دیداری در ابزارک متن اشاره کرد.

اضافه شدن ابزارک تصویر

پیش از این اگر قصد داشتید که تصویری را به ساید بار سایتتان اضافه کنید می‌بایست از کد HTML یا افزونه استفاده می‌کردید. حال در وردپرس ۴٫۸ ابزارک جدیدی با نام ابزارک تصویر یا Image در بخش ابزارک ها اضافه شده است که با استفاده از آن می‌توانید تصویر دلخواهتان را به سایدبار سایت یا هر جای دیگری که قابلیت استفاده از ابزارک ها را داشته باشد، اضافه کنید.

اضافه شدن ابزارک تصویر به وردپرس 4.8
اضافه شدن ابزارک تصویر به وردپرس ۴٫۸

برای اضافه کردن تصویر از طریق این ابزارک می‌بایست روی دکمه select image یا انتخاب تصویر کلیک کنید تا کتابخانه پرونده‌های رسانه ای باز شود. اکنون می‌توانید تصویر مورد نظرتان را بارگذاری کرده و یا یکی از تصاویر موجود در کتابخانه پرونده‌های رسانه ای را برای نمایش در سایت انتخاب کنید و سپس تغییرات را ذخیره کنید.

اضافه شدن ابزارک ویدیو

همانند ابزارک تصویر، ابزارکی با عنوان ابزارک ویدیو به نسخه جدید وردپرس اضافه شده تا بارگذاری ویدیو و استفاده از آن در سایدبار سایت برایتان راحت تر باشد. اما ما پیشنهاد می‌کنیم زیاد از این ابزار استفاده نکنید و از سرویس‌های اشتراک ویدیو مثل یوتیوب به عنوان جایگزین بهره بگیرید.

اضافه شدن ابزارک ویدیو به وردپرس 4.8
اضافه شدن ابزارک ویدیو به وردپرس ۴٫۸

برای این کار Select video یا انتخاب ویدیو را بزنید و از طریق گذاشتن از نشانی اقدام به دادن آدرس ویدیو مورد نظرتان کنید تا این ویدیو درون سایت شما قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: آموزش قرار دادن گیف در وردپرس

 

اضافه شدن ابزارک صوت

اضافه شدن ابزارک ویدیو صوت به وردپرس 4.8
اضافه شدن ابزارک ویدیو صوت به وردپرس ۴٫۸

همانند دو ابزارک قبلی ابزارک صوت هم به وردپرس ۴٫۸ اضافه شده تا بتوانید با آن فایل صوتی مورد نظرتان را به همراه یک پخش کننده صوت درون سایت قرار دهید. 

ویرایشگر دیداری در ابزارک متن

ویرایشگر دیداری در ابزارک متن
ویرایشگر دیداری در ابزارک متن

همانطور که تجربه کرده اید در ابزار متن وردپرس پیش از این فقط ویرایشگر متنی وجود داشت، اما حالا شاهد اضافه شدن تب ویرایشگر دیداری در نسخه ۴٫۸ وردپرس هستیم. این تب امکاناتی نظیر بولد کردن متن، لینک دار کردن متن و… را به کاربران می‌دهد.

تغییرات دیگر وردپرس ۴٫۸

  • نمایش محدوده لینک ها در ویرایشگر دیداری
  • بهبود تنظیم اندازه سفارشی ساز قالب وردپرس در نمایشگرهای بزرگ
  • اضافه شدن تابع get_term_parent_list
  • واضح تر شدن نمایش نام کاربری در قسمت ویرایش کاربر

ضمنا می‌توانید از طریق لینک زیر روش نصب وردپرس را به صورت تصویری دنبال کنید:

بیشتر بخوانید: آموزش نصب وردپرس به صورت تصویری

 

همانطور که می‌بینید تغییرات زیادی را در وردپرس ۴٫۸ شاهد بودیم که در نوع خود جالب بودند و شاید بتوان گفت در این نسخه شاهد بهبود ابزارک ها در وردپرس به طور خاص بودیم. در ادامه می‌توانید به دانلود وردپرس نسخه ۴٫۸ بپردازید.

دانلود وردپرس نسخه ۴٫۸

نسخه فارسی:

Download – 9MB

نسخه انگلیسی:

Download – 8.5MB

منبع: wp4u.ir

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *