آموزش جلوگیری از مصرف زیاد ترافیک در تلگرام

آموزش جلوگیری از مصرف زیاد ترافیک در تلگرام

با آموزش جلوگیری از مصرف زیاد ترافیک در تلگرام در خدمت شما هستیم. امروزه تلگرام یکی از بهترین و محبوب ترین پیام رسان های موجود می باشد که این محبوبیت را مدیون امکانات و ویژگی های خود می باشد. همچنین وجود نسخه دسکتاپ (ویندوز، لینوکس و مک) مستقل از تلفن همراه آن محبویت آن را دو چندان می کند. با این وجود مشکل خیلی از کاربران این است که وقتی وارد این پیام رسان می شوند ترافیک مصرفی زیادی را از اینترنت آنها کسر می کند. اما نگران نباشید، برای رفع این مشکل راه حلی وجود دارد. با وبسایت آموزشی وردپرس فور یو همراه باشید.

 

آموزش جلوگیری از مصرف زیاد ترافیک در تلگرام

تلگرام از گزینه ای مبنی بر دانلود خودکار تمام رسانه ها از جمله ویدئو ها، عکس ها و… برخوردار می باشد. اگر که شما از آن دسته از افراد هستید که مشکل حافظه ندارند و همچنین از اینترنت نامحدود برخوردار هستید این گزینه نمی تواند برای شما مشکلی ایجاد کند. اما اگر با مشکل کمبود حافظه مواجه هستید و همچنین اینترنت حجمی و محدود دارید، این گزینه ممکن است برای شما دردسر ساز باشد.

اما قبل ار غیر فعال سازی این گزینه، اگر که تا الان از وجود آن اطلاعی نداشتید، به احتمال زیاد برنامه بسیار سنگین شده باشد و امکان استفاده روان از آن سلب می شود. پس پیشنهاد می شود قبل از هر کار حافظه کش تلگرام را پاک کنید. برای این کار به Settings سپس به Cache Settings رفته و در آنجا بر روی Clear Cache کلیک کرده و در نسخه اندروید و iOS گزینه هایی که می خواهید پاگ کنید را تیک بزنید.

پاک کردن کش تلگرام
01 آموزش جلوگیری از مصرف زیاد ترافیک در تلگرام

در نسخه دسکتاپ بعد از رفتن به Settings به Manage Local Storage رفته و روی Clear All کلیک کنید.

آموزش جلوگیری از مصرف زیاد ترافیک در تلگرام
02 آموزش جلوگیری از مصرف زیاد ترافیک در تلگرام

توجه داشته باشید با این کار تمام فایل ها مانند عکس ها و ویدئو هایی که قبلا دانلود کرده اید پاک می شود!

[stextbox id=”read” direction=”rtl”]در وردپرس فور یو بخوانید:

استیکرهای پیشفرض تلگرام چه کسانی هستند؟

[/stextbox]

 

نحوه غیر فعالسازی Automatic Media Download در نسخه دسکتاپ

خوشبختانه در نسخه های اخیر تلگرام برای دسکتاپ این گزینه تعبیه شده است که شما می توانید با غیر فعالسازی آن در مصرف ترافیک صرفه جویی کنید.

برای اینکار به Settings رفته و به قسمت Chat Setting بروید. سپس روی Automatic media download settings کلیک کنید. پس از تیک همه گزینه ها مطابق تصویر زیر بردارید و روی Save کلیک کنید:

آموزش جلوگیری از مصرف بی رویه ترافیک در تلگرام
03 آموزش جلوگیری از مصرف بی رویه ترافیک در تلگرام

 

نحوه غیر فعالسازی Automatic Media Download در اندروید و iOS

نحوه غیر فعالسازی در گوشی ها تفاوتی خاصی با روشی که بالا گفته شد ندارد. فقط در نسخه تلفن های همراه به سه زیر گروه when using mobile data (وقتی که از اینترنت دیتا خود گوشی استفاده می شود) ، When connected on Wi-Fi (وقتی به وای فای متصل هستید) و when roaming تقسیم می شود.

پیشنهاد می شود در هر سه دسته تمام گزینه ها را برای صرفه جویی در مصرف ترافیک غیرفعال کنید.

جلوگیری از مصرف زیاد ترافیک در تلگرام
04 آموزش جلوگیری از مصرف زیاد ترافیک در تلگرام

با انجام آموزش جلوگیری از مصرف زیاد ترافیک در تلگرام می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید و استفاده بیشتری از حجم اینترنت خود بکنید.

منبع: wp4u.ir

متولد تهران، ساکن کرج، فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار تاریخ تولد:11 سپتامبر سال 1995 علاقه‌مندی‌ها:وب‌گردی، تماشا فیلم و سریال، طراحی وب‌سایت

پیج اینستاگرام
مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *