آموزش جلوگیری از دسترسی برنامه های شخص ثالث به اطلاعات شما در شبکه های اجتماعی

آموزش جلوگیری از دسترسی برنامه های شخص ثالث به اطلاعات شما در شبکه های اجتماعی

با آموزش جلوگیری از دسترسی برنامه های شخص ثالث به اطلاعات شما در شبکه های اجتماعی همراه شما هستیم. سرویس مدیریت اشتراک گذاری ایمیل (Unroll.me) اخیرا سر تیتر‌های خبری‌ای برای فروش اطلاعات کاربران به کمپانی‌های دیگر، از جمله Uber قرار داده بود. Unroll.me سریعا برای آنچه که روزنامه نیویورک تایمز آن را عملی گسترده عنوان کرد، عذرخواهی کرد. برای آگاهی بیشتر با وبسایت آموزشی وردپرس فور یو همراه باشید.

آموزش جلوگیری از دسترسی برنامه های شخص ثالث به اطلاعات شما در شبکه های اجتماعی

اگر همچنان درباره اینکه چه کسانی به حساب‌های مختلف شما درسترسی داشته‌اند، نگرانید، خبر خوب این است که باطل کردن این دسترسی بسیار آسان است. از طرفی دیگر، اگر می‌خواهید به درکی بهتر، از اینکه چطور هر برنامه از اطلاعات شما استفاده می‌کند، برسید، ممکن است نیاز داشته باشید که شرایط خدمات هر برنامه را زیر و رو کنید. در هر حال، اگر راه‌حل سریع و آسان می‌خواهید، در اینجا به شما باطل کردن (در اصطلاح revoke) دسترسی به برنامه‌های شخص ثالث در گوگل ، فیس‌بوک، و اینستاگرام را به شما آموزش می‌دهیم.

 

Gmail

برای قطع کردن برنامه‌های شخص ثالث از جیمیل یا حساب گوگل شما، به صفحه Connected Apps خود مراجعه کنید.(هم‌چنین شما می‌توانید به این صفحه از طریق مسیر My Account > Sign-in & Security > Connected Apps & Sites > Manage Apps دسترسی پیدا کنید.) باید لیستی از تمام برنامه‌هایی که شما اجازه دسترسی آن‌ها را به حساب گوگل خود داده‌اید ببینید که همراه توضیحاتی مبنی بر این که چه نوع دسترسی آن‌ها دارند، می‌باشد.می‌توانید از طریق این لیست کند و کاو کنید، و روی برنامه‌هایی که می‌خواهید پاک کنید کلیک کنید سپس روی دکمه Remove کلیک کنید.

جلوگیری از دسترسی برنامه های شخص ثالث در Gmail
01 آموزش جلوگیری از دسترسی برنامه های شخص ثالث در Gmail

فیس‌بوک

به مسیر  Settings > Apps بروید و لیستی از برنماه‌هایی که به حساب فیس‌بوک شما دسترسی دارند خواهید دید.روی دکمه Show All کلیک کنید و می‌توانید روی هر برنامه‌ کلیک کنید تا ببینید چه اطلاعاتی آن برنامه می‌تواند از پروفایل فیس‌بوک شما دسترسی داشته باشد، و آیا می‌تواند از طرف شما در فیس‌بوک پست بگذارد یا نه.برای باطل کردن دسترسی، کافیست روی کلیک کنید تا پاک شود.

همچنین می‌توانید آزادانه اطلاعاتی که برنامه‌ایی می‌تواند دسترسی داشته باشد را پاک کنید، اما ممکن است قابلیت‌های آن برنامه از دست برود.

جلوگیری از دسترسی برنامه های شخص ثالث در فیس‌بوک
02 آموزش جلوگیری از دسترسی برنامه های شخص ثالث در فیس‌بوک

 

اینستاگرام

کاربران اینستاگرام می‌توانند به مسیر Settings > Authorized Applications در مرورگر خود بروند تا ببینند چه برنامه‌ای (با چه مجوز‌هایی) می‌تواند به حسابشان دسترسی پیدا کند. مجوز‌های احتمالی شامل ملاحظه رسانه و پروفایل شما، دسترسی به فالوور ها و لیست های فالوور شما، پست گذاشتن یا پاک کردن لایک‌ها و کامنت گذاشتن از طرف شما و کاربرانی که شما فالوو یا آن‌فالوو کرده‌اید، می‌باشد.

کافیست روی دکمه Revoke Access کلیک کنید تا برنامه مورد‌نظر را قطع کنید.

جلوگیری از دسترسی برنامه های شخص ثالث در اینستاگرام
03 آموزش جلوگیری از دسترسی برنامه های شخص ثالث در اینستاگرام

منبع: MAKEUSEOF

متولد تهران، ساکن کرج، فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار تاریخ تولد:11 سپتامبر سال 1995 علاقه‌مندی‌ها:وب‌گردی، تماشا فیلم و سریال، طراحی وب‌سایت

پیج اینستاگرام
مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *