آموزش بلاک کردن آی پی در وردپرس

آموزش بلاک کردن آی پی در وردپرس

احتمالا برایتان پیش آمده که به بلاک کردن آی پی در وردپرس نیاز داشته باشید. یکی از راه‌های افزایش امنیت وبسایت وردپرس شما جلوگیری از حملاتی است که بیشتر از طریق حملات دیداس انجام می‌شود و برای جلوگیری از آن می‌توانید از بلاک کردن آی پی استفاده کنید. به همین منظور ما در وبسایت آموزشی وب پرو فور یو قصد داریم تا در این مطلب به آموزش بلاک کردن آی پی در وردپرس بپردازیم.

آموزش بلاک کردن آی پی در وردپرس

برای شروع و برای بلاک کردن آی پی فردی باید ابتدا آی پی آن را پیدا کنید. برای این منظور اگر فرد حمله کننده با استفاده از نظرات اقدام می‌کند، می‌توانید از قسمت نظرات آی پی را بدست بیاورید.

آموزش بلاک کردن آی پی در وردپرس
01 آموزش بلاک کردن آی پی در وردپرس

حالا که آی پی مورد نظر را پیدا کردید نوبت بلاک کردن آن می‌باشد. برای این منظور مشابه تصویر زیر به مسیر تنظیمات > گفت‌وگوها در وردپرس رفته و آی پی مورد نظر را در فیلد سیاه نامه‌ دیدگاه‌ها وارد کرده و تغییرات را ذخیره کنید.

اموزش بلاک کردن آی پی وردپرس
02 آموزش بلاک کردن آی پی وردپرس

بیشتر بخوانید: آموزش تغییر رمز عبور وردپرس از دیتابیس

 

اما طبیعتا همه حملات از طریق نظرات نیست پس برای حل این موضوع ما مراجعه به سی پنل هاستتان را پیشنهاد می‌کنیم. ابتدا به قسمت LOGS رفته و سپس بر روی گزینه Raw Access Logs کلیک کنید. بعد از وارد شدن شما می‌بایست بر روی دامنه و یا ساب دامنه مورد نظر که روی آن حمله صورت می‌گیرد، کلیک کنید تا همه آی پی های موجود در تاریخی خاص را دریافت کنید. توجه کنید که شما می‌توانید با اسکرول به سمت پایین آی پی ها را بر اساس هر ماه دریافت کنید.

بلاک کردن آی پی وردپرس
03 آموزش بلاک کردن آی پی وردپرس

پس از دانلود فایل دلخواه تان آن را باز کنید و مانند آنچه در تصویر زیر می‌بینید، آی‌ پی مورد نظر که احتمال می‌دهید حملات از سوی آن انجام می‌گیرد را کپی کنید.

آموزش بلاک آی پی وردپرس
04 آموزش بلاک کردن آی پی وردپرس

برای بلاک کردن آی پی از طریق سی پنل ، به قسمت Security در سی پنل بروید و سپس بر روی گزینه IP Address Deny Manager کلیک کنید و در صفحه باز شده مشابه تصویر آی پی مورد نظرتان را وارد کنید و دکمه Add را بزنید.

بلاک کردن آی پی وردپرس
05 آموزش بلاک کردن آی پی وردپرس

با این روش ها شما توانستید علاوه بر بلاک کردن آی پی در وردپرس ، امنیت سایتتان را هم بالا ببرید. امیدواریم این آموزش وردپرس برایتان مفید بوده باشد.

منبع: wp4u.ir

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *